Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem
13.12.2024 | Petr Prokopec
Tzv. restomodů se dnes objevuje spousta, jen málokterý nás ale dostává do kolen tak jako tento. Jednak citlivě tříbí charakter původního stroje, jednak v technické modernizaci zachází mnohem dál, než je zvykem.
Současná Alfa Romeo Giulia měla nakročeno k tomu, aby italskou automobilku vrátila na výsluní. Dostala pohon zadních kol, výkonné motory a pohledný zevnějšek. Jakkoli se ale Italové snažili ze všech sil, po stránce prodejní přišlo fiasko. I když se vůz začal prodávat v roce 2016, automobilka dosud nevyrobila více než 250 tisíc kusů, a to pro celý svět. Takové BMW řady 3 má spolu s odvozenou řadou 4 na kontě 272 218 prodejů jen za první letošní půlrok.
Je přesto otázkou, zda Italové za pár let na stávající špatné prodeje nebudou ještě vzpomínat s úsměvem na rtech, neboť bývalý šéf koncernu Carlos Tavares i této značce naplánoval urychlený přechod na elektromobilitu. Pokud však Giulia nezvládla oslovit ani působivými tóny svého výfuku, stěží bude bodovat jako tichý vůz. Alfa Romeo je totiž značka založená na emocích, a ty negenerujete pouze sešlápnutím plynového pedálu v přímém směru. Tavaresova nástupce tak čeká složité rozhodování.
V mezičase se na povrch dere omezená produkce Giulie GTAm. Nejde nicméně o tovární verzi poprvé představenou v roce 2020. Místo toho si dnes představíme restomod malé italské společnosti Totem Automobili, který vychází z Alfy Romeo Giulia z konce 60. let minulého století. Slovo restomod bychom ale měli spíš dát do uvozovek, neboť z dárcovského vozu byly použity jen některé komponenty, které doplnily zcela nové karbonové šasí vytvořené na zakázku.
Kreace zvaná GT Super se kromě toho dočkala také nových náprav orámovaných dvojitými lichoběžníky nebo zcela nového dvakrát přeplňovaného 2,8litrového šestiválcového motoru. Na této jednotce se podílela i firma Italteenica, přičemž jejím největším kladem je hmotnost pouhých 180 kg. Dle Totemu tak jde o nejlehčí V6 twin-turbo historie, přičemž k mání bude ve dvou verzích - slabší nabídne 600 koní, 700 Nm a červené pole v 7 500 otáčkách, silnější pak 750 koní, 850 Nm a 8 500 ot.
Tyto výkony budou spojeny s pouhými 1 180 kilogramy hmotnosti (samotné auto bez motoru tedy váží rovnou tunu), pročež GT Super zvládne sprint na stovku za 3,2 sekundy. Jeho rozlet nicméně zastaví elektronický omezovač v 250 km/h. Proč tomu tak je, když došlo na modernizaci podvozku, je otázkou. Dá se však předpokládat, že za tím stojí karoserie, u které byl důraz kladen na to, aby vypadala jako původní. I když je tak karbonová a tužší, velký přítlak zřejmě nenabízí.
Karbon se jako základní stavební materiál nastěhoval i dovnitř, kde jsou z něj především skořepinová sedadla. Společnost mu pak dělá třeba jemná italská kůže. Ceny startují na 539 tisících Eur (cca 13,5 milionu Kč), snadno je ale lze s pomocí příplatků zvýšit o dalších 100 000 Eur (přes 2,5 milionu Kč). Přesto má jít slušně na odbyt - Totem říká, že aktuálně předal dvanáctý z plánovaných 40 kusů. O Giulii zjevně zájem je, jen ne o tu novou...








Italské kupé sice působí jako ze 60. let minulého století, z této doby ale používá už jen minimum komponentů. Vše ostatní je nové, a to včetně šestiválce vážícího pouhých 180 kilo. Foto: Totem Automobili, tiskové materiály
Zdroj: Totem Automobili
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejčtenější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
18.3.2025Audi se po příšerném roce zbaví 7 500 zaměstnanců. I v takové chvíli odmítá otevřeně přiznat, že jeho plány selhaly
18.3.2025Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Lidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
18.3.2025Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.15. 20:29 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.15. 10:15 - Truck Daškam
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda
- Detektory policejních radarů 04.12. 06:22 - řidičBOB