Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem

Tzv. restomodů se dnes objevuje spousta, jen málokterý nás ale dostává do kolen tak jako tento. Jednak citlivě tříbí charakter původního stoje, jednak v technické modernizaci zachází mnohem dál, než je zvykem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem

včera | Petr Prokopec

Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem

/

Foto: Totem Automobili, tiskové materiály

Tzv. restomodů se dnes objevuje spousta, jen málokterý nás ale dostává do kolen tak jako tento. Jednak citlivě tříbí charakter původního stoje, jednak v technické modernizaci zachází mnohem dál, než je zvykem.

Současná Alfa Romeo Giulia měla nakročeno k tomu, aby italskou automobilku vrátila na výsluní. Dostala pohon zadních kol, výkonné motory a pohledný zevnějšek. Jakkoli se ale Italové snažili ze všech sil, po stránce prodejní přišlo fiasko. I když se vůz začal prodávat v roce 2016, automobilka dosud nevyrobila více než 250 tisíc kusů, a to pro celý svět. Takové BMW řady 3 má spolu s odvozenou řadou 4 na kontě 272 218 prodejů jen za první letošní půlrok.

Je přesto otázkou, zda Italové za pár let na stávající špatné prodeje nebudou ještě vzpomínat s úsměvem na rtech, neboť bývalý šéf koncernu Carlos Tavares i této značce naplánoval urychlený přechod na elektromobilitu. Pokud však Giulia nezvládla oslovit ani působivými tóny svého výfuku, stěží bude bodovat jako tichý vůz. Alfa Romeo je totiž značka založená na emocích, a ty negenerujete pouze sešlápnutím plynového pedálu v přímém směru. Tavaresova nástupce tak čeká složité rozhodování.

V mezičase se na povrch dere omezená produkce Giulie GTAm. Nejde nicméně o tovární verzi poprvé představenou v roce 2020. Místo toho si dnes představíme restomod malé italské společnosti Totem Automobili, který vychází z Alfy Romeo Giulia z konce 60. let minulého století. Slovo restomod bychom ale měli spíš dát do uvozovek, neboť z dárcovského vozu byly použity jen některé komponenty, které doplnily zcela nové karbonové šasí vytvořené na zakázku.

Kreace zvaná GT Super se kromě toho dočkala také nových náprav orámovaných dvojitými lichoběžníky nebo zcela nového dvakrát přeplňovaného 2,8litrového šestiválcového motoru. Na této jednotce se podílela i firma Italteenica, přičemž jejím největším kladem je hmotnost pouhých 180 kg. Dle Totemu tak jde o nejlehčí V6 twin-turbo historie, přičemž k mání bude ve dvou verzích - slabší nabídne 600 koní, 700 Nm a červené pole v 7 500 otáčkách, silnější pak 750 koní, 850 Nm a 8 500 ot.

Tyto výkony budou spojeny s pouhými 1 180 kilogramy hmotnosti (samotné auto bez motoru tedy váží rovnou tunu), pročež GT Super zvládne sprint na stovku za 3,2 sekundy. Jeho rozlet nicméně zastaví elektronický omezovač v 250 km/h. Proč tomu tak je, když došlo na modernizaci podvozku, je otázkou. Dá se však předpokládat, že za tím stojí karoserie, u které byl důraz kladen na to, aby vypadala jako původní. I když je tak karbonová a tužší, velký přítlak zřejmě nenabízí.

Karbon se jako základní stavební materiál nastěhoval i dovnitř, kde jsou z něj především skořepinová sedadla. Společnost mu pak dělá třeba jemná italská kůže. Ceny startují na 539 tisících Eur (cca 13,5 milionu Kč), snadno je ale lze s pomocí příplatků zvýšit o dalších 100 000 Eur (přes 2,5 milionu Kč). Přesto má jít slušně na odbyt - Totem říká, že aktuálně předal dvanáctý z plánovaných 40 kusů. O Giulii zjevně zájem je, jen ne o tu novou...


Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 1 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 01Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 2 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 02Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 3 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 03Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 4 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 04Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 5 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 05Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 6 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 06Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 7 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 07Firma dala nový život původní Alfě Romeo Giulia. Úchvatné auto je jako dnešní bez elektřiny, zato s novým lehkým šestiválcem - 8 - Totem Automobili GT Super 2024 prvni foto 08
Italské kupé sice působí jako ze 60. let minulého století, z této doby ale používá už jen minimum komponentů. Vše ostatní je nové, a to včetně šestiválce vážícího pouhých 180 kilo. Foto: Totem Automobili, tiskové materiály

Zdroj: Totem Automobili

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.