Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat začal prodávat zajímavé nové SUV za 313 tisíc Kč, u nás ho ale nekoupíte
21.10.2021 | Petr Prokopec
V poslední době se může zdát, že nová levná auta u nás proslulých značek už ani vznikají. Ona ale vznikají, to jen my si na ně můžeme nechat zajít chuť.
S levnými vozy je v Evropě zřejmě definitivně konec, to mezi dalšími nedávno uvedl i šéf Škody. Stojí za tím tlak na minimalizaci emisí vedoucí až k elektrifikaci, který dává výrobců na výběr jen dvou špatných možností - buď nabízet malý elektromobil, který bude velmi drahý a omezeně využitelný, nebo malé auto s konvenčním pohonem, které bude kvůli drahým anti-emisním systémům drahé též. Že se ve výsledku raději vydají cestou neprodávat v této třídě nic, není divu.
Ve zbytku světa pak sice taktéž začíná docházet k utahování opasků, ovšem nikoliv takovou měrou. Stále tedy dochází na premiéry aut, na jejichž pořízení nepotřebujete několik ročních platů a která nejsou využitelná jen pro jeden účel. Dokládá to Fiat, který již letos v květnu částečně odhalil své další nové SUV. Zároveň tehdy odstartoval veřejnou soutěž, která se týkala názvu - lidé si mohli vybrat, zda chtějí, aby se novinka jmenovala Pulse, Tuo nebo Domo.
Nakonec zvítězila první varianta a právě tento vůz se nyní dostává do prodeje. S cenou začíná na na 79 990 brazilských realech, tedy asi 313 tisících korunách, což je suma, za kterou se u nás neprodává pomalu nic, ani Škoda Fabia. Tady ale dostanete vůz, který je konkurentem třeba i pro levnější verze spřízněného Jeepu Renegade.
Vůz původně známý jako Project 363 dostal do vínku platformu MLA, která byla navržena tak, aby dosáhla co nejlepšího hodnocení v rámci crash testů Latin NCAP. Auto je 4,1 metru dlouhé, 1,72 metru vysoké a 1,77 m široké, mezi nápravami pak naměříme přesně 2 532 milimetrů. Objem zavazadelníku činí 370 litrů. Svým způsobem zde tedy máme konkurenci Škody Kamiq, ta u nás ale startuje o víc jak 100 tisíc korun výš, a to navzdory pouhým 95 koním pod kapotou. Fiat přitom již v základu nabídne atmosférickou jedna-trojku naladěnou na 110 koní.
Mimo nabízí i přeplňovaný litrový tříválec, který produkuje 130 koní. A aby toho nebylo málo, značka nabídne i přeplňovanou jedna-trojku, která na přední kola pošle v základu 150 a ve vrcholném provedení i 185 koní. Tomu již zmiňované české SUV nemůže konkurovat, neboť s výkonem končí na 150 koních. To všechno vyznívá pro nový Fiat dobře.
Italské novinka umí zaujmout i uvnitř, kde počítá se 7palcovým digitálním přístrojovým štítem, který u vyšších úrovní výbavy doplní 10,1palcová obrazovka multimediálního systému. V případě exteriéru pak zákazníci budou moci rozměrnou čelní masku s ještě větším logem doplnit dvoubarevným lakem.
Fiat by tedy mohl počítat s nemalým zájmem, a to nejspíše i v Evropě. Však i vrcholná verze s turbomotorem, automatem a slušnou výbavou, jako je ta na fotkách níže, nestojí víc než 98 990 realů, tedy 387 tisíc Kč - za to pořád nekoupíte žádný Kamiq. Jak ale již tušíte, k nám se Pulse nepodívá, jakkoli nemáme pochyb o tom, že by si zde zákazníky našel. V podstatě nesmí - kdyby jej Fiat měl dát do souladu s místními normami, bude stát o desítky procent víc a přijde podobně draho jako místní konkurence.



























Fiat Pulse je už k mání v Brazílii, přičemž zákazníci zpočátku mohou volit mezi atmosférickou jedna-trojkou a přeplňovaným litrovým tříválcem v cenovém rozmezí v přepočtu 313 až 387 tisíc Kč. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 10 hodinami - pavproch
- Cyklistické vlákno před 11 hodinami - pavproch
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Onboard videa včera - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch