Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Uno Cargo: až tisícilitrový zavazadlový prostor pro jihoamerický trh
30.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý užitkový automobil na délku nepřesáhne 3,8 metru, přičemž o pohon se stará litrový nebo 1,4litrový motor. Přesto zvládne uvézt až 400 kg nákladu.
Fiat Uno byl svého času legendou, a to dokonce i za Železnou oponou, kam mířily jak nové, tak spíše ojeté exempláře. V roce 1995 však výroba v italském Turíně skončila a přesunula se převážně mimo Evropu. Ani tam však Uno dlouho nevydrželo a tak jej momentálně najdeme prakticky jen ve dvou lokalitách - v Jihoafrické republice a v Jižní Americe.
Druhá zmíněná oblast je v tomto směru mnohem významnější, neboť od roku 2010 se především na brazilském a argentinském trhu prodává Novo Uno. Tedy nové Uno, které svým vzhledem připomíná poladěný Fiat Panda. Podvozkově se ovšem jedná o komponenty modelu Palio, zatímco v motorovém prostoru svou práci odvádí jen pohonné jednotky uzpůsobené spalování benzinu a etanolu.
Tato pravidla platí i pro novou verzi Uno Cargo, která již podle názvu hodlá zaujmout hlavně zavazadlovým prostorem. Ten nabízí až tisícilitrový objem, přičemž po stránce hmotnostní je maximem 400 kg. Toho přitom bylo dosaženo vyjmutím zadních sedadel, mimo to užitková verze dostala ještě zatmavená zadní boční okna, černě lakované nárazníky a síť oddělující kabinu.
O pohon se ovšem již starají standardní pohonné jednotky, kdy základem je litrový čtyřválec Fire Evo o výkonu 75 koní, zatímco vrchol okupuje motor 1,4 Fire Evo produkující koní 88. V obou případech je k dispozici pětistupňový manuál, přičemž obě verze mají dorazit s velmi nízkou cenou. Ta je však stejně jako jízdní dynamika momentálně neznámá.






Fiat Uno Cargo slibuje až tisícilitrový zavazadelník. Mimo velký objem je působivá i nosnost - vůz zvládá odvézt až 400 kg
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 9 hodinamiUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025Muž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Dutch Round včera 12:45
- Honda Test Days 2025: otestujte motocykly Honda včetně novinek včera 10:02
- Startovní listina Le Mans 2025 včera 10:00
- Šéf Trackhouse Marks: „To je důvod, proč jsme přivedli Oguru“ 5.4.2025
- Cremona: Test WorldWCR 2. den 4.4.2025
Nejnovější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
před 6 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 8 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 9 hodinamiŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
před 11 hodinamiMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva