Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Tipo: slavné jméno se vrací, ozdobí hatchback, kombík i sedan Aegea
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept z počátku letošního roku se rozroste na tři karosářské verze. Zároveň pro Evropu skutečně změní název, ten původní zůstane v Turecku.
V minulém týdnu spatřily světlo světa snímky zcela nemaskované novinky Fiatu, na jejíž zádi jsme mohli spatřit název Aegea nebo Egea. Mohlo se tedy zdát, že Italové pustí do prodeje svůj chystaný sedan pod stejným odznačením, s jakým přišel ve formě konceptu na počátku letošního roku. Nicméně dle nových informací je celá situace poněkud zapeklitější. Jako Aegea se totiž novinka objeví pouze na tureckém trhu, kde byl její název pozitivně přijat. Ostatní země však dostanou něco trochu jiného.
Nebudeme přitom zbytečně chodit okolo horké kaše a rovnou zmíníme, že Fiat vzkřísí označení Tipo, pod kterým v letech 1988 až 1995 vyráběl i u nás dobře známý hatchback. To může na první pohled vypadat jako nelogický krok, nicméně jak si záhy vysvětlíme, logiku má. Italové totiž nechystají pouze sedan, ale rovnou celou rodinu nových modelů, pročež se dočkáme i onoho hatchbacku a zároveň také kombíku.
Všechny tři verze budou na evropských trzích uvedeny pod zmiňovaným názvem Tipo, aktuálně však není jisté, kde všude se objeví především sedan. Tato karosářská varianta má totiž fanoušky pouze ve vybraných zemích, kupříkladu na takovém českém trhu by ale nejspíše pohořela. Proto Fiat začne s prodejem čtyřdveřového modelu nejprve v domovské Itálii, a to již od letošního prosince.
Posléze by se seznam lokalit měl rozšířit, hatchback a kombík však mají již od počátku zamířit do 40 států. A to nikoliv pouze v Evropě, ale také na Středním Východě a v Africe. Těchto variant se ovšem dočkáme s několikaměsíčním zpožděním, odhaleny totiž budou až v roce 2016. Proto ostatně vývojové prototypy sedanu nenosí ochrannou kamufláž, zatímco hatchback je jí zahalen od hlavy až k patě.
Stejně tak nejsou známy venkovní rozměry hatchbacku a kombíku, sedan ovšem má měřit 4,5 metru na délku, 1,78 metru na šířku a 1,48 metru na výšku. Ve svých útrobách má přitom svézt jak pětici cestujících, tak i 510 litrů jejich zavazadel. Tím nám ovšem rozdíly skončí, v rámci motorizací či vnitřní výbavy již budou všechny tři varianty shodné.
Pod kapotou tedy můžeme očekávat dva benzinové a dva dieselové agregáty, které výkonem pokryjí pásmo od 95 do 120 koní. Nejúspornější z nich bude slabší MultiJet II, v jehož případě se u sedanu počítá se čtyřlitrovým průměrem. Hatchback ale nejspíše bude o nějakou desetinku úspornější, zatímco kombík naopak o nějaké to deci žíznivější.
V rámci kabiny je možné počítat již ve standardu s multimediálním systémem UConnect, který bude spárován s pětipalcovým barevným displejem, rozhráním Bluetooth, portem na USB či ovládáním na volantu. Za příplatek či u vyšších výbav pak dorazí i navigační systém TomTom nebo zpětná parkovací kamera.
Dodat pak již můžeme pouze tolik, že pod designem nové rodiny Tipo je podepsáno italské studio FCA Style Centre. Vývoj ovšem již měla na starosti turecká část Fiatu alokované v továrně Tofas v Burse, kde se všechny novinky budou vyrábět. Cenami se přitom mají držet velmi nízko, nic konkrétního ale zatím oznámeno nebylo.
Fiat Tipo je chystaným italským hatchbackem, který vzejde z konceptu Aegea. Tento sedan dorazí do Evropy rovněž, stejně jako kombík
Zdroje: Fiat, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva