Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Tipo Hatchback a 124 Spider mají české ceny. Jsou překvapivě vysoké
10.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská verze Mazdy MX-5 stojí o poznání více než japonský příbuzný. „Lidový“ hatchback je pro změnu dražší než sedan nebo i Ford Focus.
Novou Mazdu MX-5 či její italský klon zvaný Fiat 124 Spider vám nejspíše již nemusíme nikterak podrobně představovat. O obou vozech bylo sepsáno bezpočet článků, pročež byl zmapován i ten nejposlednější šroubek. Neznámá zůstávala pouze jedna oblast, a sice česká cena Fiatu. Nyní můžeme tento nedostatek dohnat, přičemž hned v úvodu zmíníme, že pokud jste jako vodítko pro svůj odhad použili Mazdu, jste stejně jako my vedle jak ta jedle.
Než přikročíme k samotnému Italovi, zůstaneme ještě chvíli u Japonce. Ten je k mání od 629 900 Kč, za což vám nabídne výbavu Emotion zahrnující třeba 16palcová litá kola, manuální klimatizaci, audiosystém se čtyřmi reproduktory, okna v elektrice či rozsáhlou bezpečnostní výbavu. A samozřejmě také 1,5litrový atmosférický benzinový motor o výkonu 131 koní a točivém momentu 150 Nm, se kterým stovku dáte za 8,3 sekundy.
Nyní se již můžeme přesunout k Fiatu 124 Spider, který je při akceleraci o osm desetin rychlejší, neboť jeho přeplňovaná jedna-čtyřka MultiAir dává 140 koní a 240 Nm. Za to si ovšem české zastoupení při volbě výbavy zvané 124 Spider, jenž zahrnuje prakticky totéž, co nabízí Mazda (tedy 16palcová kola či manuální klimatizaci), účtuje 709 900 Kč. Každá desetina sekundy vás tedy vyjde na 10 tisíc korun, i když to asi nebude jediná dynamická přednost turbofiatu ve srovnání s atmosféricky plněnou Mazdou.
Nakolik jde o lákavou nabídku, to již necháme na vás. Nicméně pokud vám základní výbava nestačí a zatoužíte třeba po 17palcových ráfcích, automatické klimatizace, stříbrně lakovaném čelním rámu a ochranných obloucích nebo dvou chromovaných koncovkách výfuku, musíte zamířit na úroveň Lusso. Ta přitom vychází dokonce na 769 900 Kč, pohonné ústrojí se ovšem již nemění.
Ani tato suma nemusí být navíc konečnou, příplatková výbava je totiž poměrně bohatá a může finální účet zvednout až na 900 tisíc korun, jak vám ostatně dokáže kompletní oficiální ceník (PDF, 486 kB). My již jen podotkneme, že od 783 900 Kč je přitom možné pořídit Mazdu MX-5 s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 160 koní, s nímž je japonská verze už rychlejší (o dvě desetiny) než Fiat.
Tím ale srovnávání pro dnešek není konec, ve druhém sledu ale již zůstaneme pouze u Italů. Kromě roadsteru je totiž nově na českém trhu k mání také Tipo Hatchback. Než přitom zmíníme jeho ceny, musíme udělat krátkou zastávku u sedanu, který je k mání od 281 300 Kč. Pokud tedy hledáte hodně muziky za málo peněz, mělo by italské čtyřdvířko figurovat na vašem seznamu.
Hatchback si tam ale rozhodně nedáte, alespoň aktuálně - je totiž k mání od 467 500 Kč. Za tuto sumu přitom dostáváte motor 1,4 T-Jet o výkonu 120 koní a výbavu Opening Edition, která zahrnuje 16palcová litá kola, vyhřívaná přední sedadla, automatickou klimatizaci či pakety Safety a Business zahrnující adaptivní tempomat nebo zpětnou kameru. Tedy vše, co potřebujete k životu.
Jde tedy o dosti štědře vybavený model, cenu to ale přesto tak úplně neospravedlňuje - pokud sáhnete na zmiňované úrovni Opening Edition po 1,6litrovém dieselu, budete platit 527 500 Kč. A sedan se stejnou pohonnou jednotkou a výbavou ovšem v takové chvíli vychází na 429 tisíc korun, což z hatchbacku dělá opravdu drahou záležitost.
Aby toho navíc nebylo málo, pak třeba u takového Fordu na vás za nižší sumu než u Fiatu bude čekat Focus Kombi s 1,5litrovým turbodieselem o stejném výkonu (tedy 120 koní), ovšem s vrcholnou výbavou ST-Line Red & Black. Volba je tedy na vás, přičemž my již jen přihodíme odkaz na kompletní oficiální ceník (PDF, 460 kB).
Fiat 124 Spider na českém trhu nestartuje zrovna nízko...
...Tipo Hatchback si pak nejspíše koupí jen zapřísáhlý fanoušek značky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva