Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Tipo 2016 oficiálně odhalen, standardní výbavu má více než bohatou
13.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Tipo se již v základu pochlubí klimatizací, systémem UConnect či parkovací kamerou. A třemi motory.
O novém Fiatu Tipo jsme ještě ráno mluvili pouze v hádankách. Nyní ale můžeme dát mnohé neznámé stranou, neboť italská automobilka pustila do světa první oficiální snímky sedanu a zároveň poněkud rozšířila dostupné informace, a tak si o novince můžeme udělat ještě lepší obrázek. Začneme přitom u designu, na který si asi jen málokdo bude stěžovat. Tedy snad až na BMW, které může v lomu zadních oken připomínajícím slavnou Hofmeisterovu křivku vidět své duševní vlastnictví.
Stranou tohoto prvku tu máme atraktivně stylizovanou příď, jíž vévodí rozměrná čelní maska doplněná úzkými světlomety a „vysvalenou“ kapotou. Na bocích je dominantním prvkem prolis ve spodní části dveří, zatímco vzhled zádě diktuje svažující se střecha a výrazná hrana víka zavazadlového prostoru. Veškerou stylizaci, a to nejen sedanu, ale i chystaného hatchbacku a kombíku, má přitom na svědomí studio FCA Style Centre.
Po stránce technické stojí nový Fiat Tipo na platformě sdílené s modely 500L, 500X nebo s Jeepem Renegade. Všechny tyto SUV a MPV ovšem nový sedan zastiňuje svou délkou 4,54 metru. Hatchback bude vůči tomu kratší, zatímco kombík by pro změnu měl ještě o pár milimetrů povyrůst. Odlišná pak nejspíše bude i výška (zde 1,48 m), v případě šířky 1,78 metru a rozvoru 2,64 metru ale zřejmě již bude panovat shoda.
Zvenčí se můžeme přesunout dovnitř, kde Fiat stejně jako v případě karoserie pokračuje v přístupu „Skills not Frills”, které má vystihovat důraz na funkčnost bez zbytečných kudrlinek. Palubní deska i středová konzole jsou tak vcelku prosté, najít zde můžeme víceméně jen multimediální systém UConnect spárovaný s pětipalcovou barevnou obrazovkou, klimatizaci či port na USB.
Mimo to se již standardně počítá se zpětnou kamerou, parkovacími, dešťovými a světelnými senzory či palubním počítačem, v rámci příplatků tak bude možné sáhnout víceméně jen po navigaci TomTom. Sedan se následně pochlubí ještě zavazadlovým prostorem o kapacitě 510 litrů, u kombíku lze však očekávat větší objem. Zvláště po sklopení zadních sedadel.
Od úvah se ovšem přesuňme zpátky do reality, konkrétně do motorového prostoru. Zde bude možné zpočátku volit pouze mezi třemi agregáty, přičemž benzinová jedna-čtyřka Fire bude produkovat 95 koní. Stejný výkon lze očekávat také od 1,3litrového turbodieselu MultiJet II, zatímco ten 1,6litrový je naladěn na 120 koní. K dispozici jsou pak manuální i automatické převodovky.
O jízdní dynamice se automobilka momentálně nezmiňuje, stejně jako tají spotřebu. Jediným známým údajem je tak žíznivost slabšího turbodieselu, který si v průměru má říci o 4 l/100 km. Více se značka nejspíše rozpovídá nejpozději v listopadu, kdy nový Fiat Tipo (ovšem pod názvem Aegea) zamíří do tureckých showroomů. O měsíc později pak bude k mání v Itálii, už jako skutečné Tipo.,


























Fiat Tipo (pro turecký trh si zachová název Aegea) bude k mání od listopadu s bohatou standardní výbavou. Vybírat je možné mezi jedním benzinovým a dvěma dieselovými motory
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 55 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před 52 minutamiPorsche Taycan dál ruinuje všechny majitele bez rozdílu. I ojetiny ztrácí na ceně absolutně nejvíc ze všech aut
před 2 hodinamiNový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva