Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat se s novou pětistovkou pouští na tenký led, její prodeje může poslat ke dnu
2.3.2020 | Petr Prokopec
Fiat se dnes prodejně nemá příliš čeho chytit a model 500 je pro něj jednou ze spás. Nová generace by ho tak mohla znovu nakopnout, to by ale nesměla být ryze elektrická.
Fiat již delší dobu není zrovna ve špičkové kondici, pár modelů ale prodává velmi úspěšně. Jedním z nich je morálně už 13 let starý typ 500, u nějž akutně hrozí, že se ocitne na okraji zájmu publika právě kvůli svému stáří. Na světlo světa se tak chystá nová generace, která ale prodeje vůbec nemusí nakopnout, může je naopak poslat k zemi.
Jak je to možné? Automobilka v jejím případě počítá pouze s elektrickým pohonem, tedy s tím, se kterým dosavadní model neoslovoval téměř nikoho. Původní Fiat 500e dorazil do prodeje v roce 2013, loni se ovšem pakoval z amerického trhu a na tom evropském nebyl nikdy oficiálně k mání. To nevypadá jako recept na úspěch, ostatně první 500e byl i pro samotnou automobilku ekonomicky tak nezajímavý, že její šéf prosil lidi, aby auto nekupovali.
Nyní ale Italové doufají, že trh je daleko lépe připraven - na základě čeho, netušíme. Jsme si vědomi mohutného tlaku Bruselu na rozšíření elektromobilů, ty ale dnes přes veškeré dotace kupuje jen hrstka lidí. Šance, že by se z nového Fiatu 500 stal stejný bestseller, jakým je dnes, jsou naprosto mizivé.
Novinka na první pohled vypadá jen jako další facelift dosavadního provedení, jde ale o úplně nové auto. Značka se zjevně snažila zachovat veškeré rozměry a vlastně i vizáž stávajícího modelu, což má zřejmě i jeden prozaický důvod - dosud nabízený vůz má být nadále prodáván vedle nového provedení. To vypadá jako zadní vrátka, ovšem ani ta nemusí mnoho řešit - lidé budou chtít nový, ne 13 let starý vůz, dostupný pro ně ale bude jen jeden.
Pro zákazníka totiž klíčové budou dvě věci - cena a dojezd elektrické verze. Ani jeden údaj sice aktuálně není znám, ovšem minimálně v druhém případu nelze vsadit na dechberoucí parametry. Jelikož totiž pětistovka má tvarově odpovídat stávajícímu provedení, nejspíše se nenatáhne přes 3,6 metru do délky. Očekávat tedy lze menší kapacitu baterií, než jakou se chlubí třeba takový 4,5metrový Nissan Leaf (40 kWh). Leaf přitom na českém trhu vychází na 937 tisíc korun, což je láce jen stěží. Pětistovka bude levnější, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby cena startovala někde nad 600 tisíci korunami. A to bude zkrátka přespříliš.
Italům se tedy sázka na tuto kartu vůbec nemusí vyplatit, byť zejména v interiéru odvedli velmi dobrou práci. Novinka totiž působí daleko hodnotnějším dojmem, ať se již podíváme na volbu materiálů nebo třeba na rozměrnou středovou obrazovku. Té pak dělá společnost opět kruhový přístrojový štít, ten však byl nově taktéž digitalizován.
Po stránce venkovní je pak asi největším rozdílem oproti známému provedení absence loga Fiatu na přídi, kde se místo toho objevuje pouze označení vozu. Neznamená to však, že byste si vůz nedokázali ihned zařadit - kromě známých tvarů totiž název „Fiat“ pokrývá jak plátěnou stahovací střechu, tak je součástí koženého čalounění. I tyto prvky nicméně poženou cenu spíše výše než níže, na elektrickou novinku se tak lidé spíše budou koukat, než aby jí nakupovali.
Nyní nezbývá nic jiného než vyčkat na oficiální představení, prozatím nám várku fotografií a informací přinesl únik. Jak jsme přitom naznačili již výše, stěžejní pro úspěch tohoto vozu bude hlavně dojezd a cena. Při rozměrech a výbavě je ale opravdu v podstatě jisté, že bez extrémních dotací můžeme v prvém případě počítat spíše s číslem nižším, zatímco ve druhém bude pro většinu lidí až příliš vysoké.





Nový Fiat 500e byl zatím odhalen jen únikem. Dorazit má v létě, zatím od něj ale příliš nečekáme - jako ryzí elektromobil zatím nemá šanci na svého předchůdce důstojně navázat
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 7 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 9 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 10 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva