Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat se s novou pětistovkou pouští na tenký led, její prodeje může poslat ke dnu
2.3.2020 | Petr Prokopec
Fiat se dnes prodejně nemá příliš čeho chytit a model 500 je pro něj jednou ze spás. Nová generace by ho tak mohla znovu nakopnout, to by ale nesměla být ryze elektrická.
Fiat již delší dobu není zrovna ve špičkové kondici, pár modelů ale prodává velmi úspěšně. Jedním z nich je morálně už 13 let starý typ 500, u nějž akutně hrozí, že se ocitne na okraji zájmu publika právě kvůli svému stáří. Na světlo světa se tak chystá nová generace, která ale prodeje vůbec nemusí nakopnout, může je naopak poslat k zemi.
Jak je to možné? Automobilka v jejím případě počítá pouze s elektrickým pohonem, tedy s tím, se kterým dosavadní model neoslovoval téměř nikoho. Původní Fiat 500e dorazil do prodeje v roce 2013, loni se ovšem pakoval z amerického trhu a na tom evropském nebyl nikdy oficiálně k mání. To nevypadá jako recept na úspěch, ostatně první 500e byl i pro samotnou automobilku ekonomicky tak nezajímavý, že její šéf prosil lidi, aby auto nekupovali.
Nyní ale Italové doufají, že trh je daleko lépe připraven - na základě čeho, netušíme. Jsme si vědomi mohutného tlaku Bruselu na rozšíření elektromobilů, ty ale dnes přes veškeré dotace kupuje jen hrstka lidí. Šance, že by se z nového Fiatu 500 stal stejný bestseller, jakým je dnes, jsou naprosto mizivé.
Novinka na první pohled vypadá jen jako další facelift dosavadního provedení, jde ale o úplně nové auto. Značka se zjevně snažila zachovat veškeré rozměry a vlastně i vizáž stávajícího modelu, což má zřejmě i jeden prozaický důvod - dosud nabízený vůz má být nadále prodáván vedle nového provedení. To vypadá jako zadní vrátka, ovšem ani ta nemusí mnoho řešit - lidé budou chtít nový, ne 13 let starý vůz, dostupný pro ně ale bude jen jeden.
Pro zákazníka totiž klíčové budou dvě věci - cena a dojezd elektrické verze. Ani jeden údaj sice aktuálně není znám, ovšem minimálně v druhém případu nelze vsadit na dechberoucí parametry. Jelikož totiž pětistovka má tvarově odpovídat stávajícímu provedení, nejspíše se nenatáhne přes 3,6 metru do délky. Očekávat tedy lze menší kapacitu baterií, než jakou se chlubí třeba takový 4,5metrový Nissan Leaf (40 kWh). Leaf přitom na českém trhu vychází na 937 tisíc korun, což je láce jen stěží. Pětistovka bude levnější, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby cena startovala někde nad 600 tisíci korunami. A to bude zkrátka přespříliš.
Italům se tedy sázka na tuto kartu vůbec nemusí vyplatit, byť zejména v interiéru odvedli velmi dobrou práci. Novinka totiž působí daleko hodnotnějším dojmem, ať se již podíváme na volbu materiálů nebo třeba na rozměrnou středovou obrazovku. Té pak dělá společnost opět kruhový přístrojový štít, ten však byl nově taktéž digitalizován.
Po stránce venkovní je pak asi největším rozdílem oproti známému provedení absence loga Fiatu na přídi, kde se místo toho objevuje pouze označení vozu. Neznamená to však, že byste si vůz nedokázali ihned zařadit - kromě známých tvarů totiž název „Fiat“ pokrývá jak plátěnou stahovací střechu, tak je součástí koženého čalounění. I tyto prvky nicméně poženou cenu spíše výše než níže, na elektrickou novinku se tak lidé spíše budou koukat, než aby jí nakupovali.
Nyní nezbývá nic jiného než vyčkat na oficiální představení, prozatím nám várku fotografií a informací přinesl únik. Jak jsme přitom naznačili již výše, stěžejní pro úspěch tohoto vozu bude hlavně dojezd a cena. Při rozměrech a výbavě je ale opravdu v podstatě jisté, že bez extrémních dotací můžeme v prvém případě počítat spíše s číslem nižším, zatímco ve druhém bude pro většinu lidí až příliš vysoké.
Nový Fiat 500e byl zatím odhalen jen únikem. Dorazit má v létě, zatím od něj ale příliš nečekáme - jako ryzí elektromobil zatím nemá šanci na svého předchůdce důstojně navázat
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva