Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat se s novou pětistovkou pouští na tenký led, její prodeje může poslat ke dnu
2.3.2020 | Petr Prokopec
Fiat se dnes prodejně nemá příliš čeho chytit a model 500 je pro něj jednou ze spás. Nová generace by ho tak mohla znovu nakopnout, to by ale nesměla být ryze elektrická.
Fiat již delší dobu není zrovna ve špičkové kondici, pár modelů ale prodává velmi úspěšně. Jedním z nich je morálně už 13 let starý typ 500, u nějž akutně hrozí, že se ocitne na okraji zájmu publika právě kvůli svému stáří. Na světlo světa se tak chystá nová generace, která ale prodeje vůbec nemusí nakopnout, může je naopak poslat k zemi.
Jak je to možné? Automobilka v jejím případě počítá pouze s elektrickým pohonem, tedy s tím, se kterým dosavadní model neoslovoval téměř nikoho. Původní Fiat 500e dorazil do prodeje v roce 2013, loni se ovšem pakoval z amerického trhu a na tom evropském nebyl nikdy oficiálně k mání. To nevypadá jako recept na úspěch, ostatně první 500e byl i pro samotnou automobilku ekonomicky tak nezajímavý, že její šéf prosil lidi, aby auto nekupovali.
Nyní ale Italové doufají, že trh je daleko lépe připraven - na základě čeho, netušíme. Jsme si vědomi mohutného tlaku Bruselu na rozšíření elektromobilů, ty ale dnes přes veškeré dotace kupuje jen hrstka lidí. Šance, že by se z nového Fiatu 500 stal stejný bestseller, jakým je dnes, jsou naprosto mizivé.
Novinka na první pohled vypadá jen jako další facelift dosavadního provedení, jde ale o úplně nové auto. Značka se zjevně snažila zachovat veškeré rozměry a vlastně i vizáž stávajícího modelu, což má zřejmě i jeden prozaický důvod - dosud nabízený vůz má být nadále prodáván vedle nového provedení. To vypadá jako zadní vrátka, ovšem ani ta nemusí mnoho řešit - lidé budou chtít nový, ne 13 let starý vůz, dostupný pro ně ale bude jen jeden.
Pro zákazníka totiž klíčové budou dvě věci - cena a dojezd elektrické verze. Ani jeden údaj sice aktuálně není znám, ovšem minimálně v druhém případu nelze vsadit na dechberoucí parametry. Jelikož totiž pětistovka má tvarově odpovídat stávajícímu provedení, nejspíše se nenatáhne přes 3,6 metru do délky. Očekávat tedy lze menší kapacitu baterií, než jakou se chlubí třeba takový 4,5metrový Nissan Leaf (40 kWh). Leaf přitom na českém trhu vychází na 937 tisíc korun, což je láce jen stěží. Pětistovka bude levnější, vůbec bychom se ale nedivili, kdyby cena startovala někde nad 600 tisíci korunami. A to bude zkrátka přespříliš.
Italům se tedy sázka na tuto kartu vůbec nemusí vyplatit, byť zejména v interiéru odvedli velmi dobrou práci. Novinka totiž působí daleko hodnotnějším dojmem, ať se již podíváme na volbu materiálů nebo třeba na rozměrnou středovou obrazovku. Té pak dělá společnost opět kruhový přístrojový štít, ten však byl nově taktéž digitalizován.
Po stránce venkovní je pak asi největším rozdílem oproti známému provedení absence loga Fiatu na přídi, kde se místo toho objevuje pouze označení vozu. Neznamená to však, že byste si vůz nedokázali ihned zařadit - kromě známých tvarů totiž název „Fiat“ pokrývá jak plátěnou stahovací střechu, tak je součástí koženého čalounění. I tyto prvky nicméně poženou cenu spíše výše než níže, na elektrickou novinku se tak lidé spíše budou koukat, než aby jí nakupovali.
Nyní nezbývá nic jiného než vyčkat na oficiální představení, prozatím nám várku fotografií a informací přinesl únik. Jak jsme přitom naznačili již výše, stěžejní pro úspěch tohoto vozu bude hlavně dojezd a cena. Při rozměrech a výbavě je ale opravdu v podstatě jisté, že bez extrémních dotací můžeme v prvém případě počítat spíše s číslem nižším, zatímco ve druhém bude pro většinu lidí až příliš vysoké.
Nový Fiat 500e byl zatím odhalen jen únikem. Dorazit má v létě, zatím od něj ale příliš nečekáme - jako ryzí elektromobil zatím nemá šanci na svého předchůdce důstojně navázat
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 11 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch