Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto konečně dostal nástupce, u nás ho ale nekoupíte
19.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Neuvěřitelných 12 let přežívá na trhu třetí generace Fiatu Punto a jejím prodejům to dobře nedělá. Nástupce je na světě, nás ale nepotěší.
Je to skoro nepochopitelné. Fiat Punto je fenomén, dlouholetý král malých aut a také jeden z pouhých pěti vozů, které kdy v Evropě získaly skalp Golfu. Vznikl postupně ve třech generacích, z nichž každá byla úspěšná. I ta poslední, třetí se po představení v roce 2005 prodávala skvěle a v roce 2006 oslovila přes 400 tisíc zákazníků jen v Evropě.
Loni už jich bylo pouhých 62 tisíc a důvod je nasnadě - v prodeji je pořád to samé auto. Je to jako by Volkswagen přestal vyvíjet Golf, je to jako by zemědělské družstvo vybilo celé stádo dojných krav. Fiat prostě nové Punto nestvořil a je bizarní, že to 12 let staré pořád prodává. I u nás jej najdete v ceníku Fiatu, stojí od 240 tisíc korun výše.
Na nástupce se už léta čeká jak na smilování a Fiat o něm čas od času promluví. Italská automobilka nejprve naznačila, že se stane součástí „pandí rodiny“, posléze pak zmínila příslušnost k „pětistovkovému rodu“. Ani k jednomu takovému kroku nedošlo, místo toho jsme se nakonec dočkali jen několika faceliftů, z nichž ten poslední byl určen jen pro pár rozvojových zemí. Evropa má smůlu, neboť a větší Tipo ji asi nespasí.
Ani tato ignorace ale neznamená, že by Fiat na malé hatchbacky zanevřel všude. V takové Brazílii značka aktuálně vyrukovala s modelem Argo, který je nástupcem právě modelu Punto a k jeho představení dochází pár měsíců poté, co byl původní model v lednu letošního roku vyřazen z brazilské výroby. Kromě tohoto vozu má ovšem novinka zastat i úlohu též zastaralého Fiatu Palio.
Argo přitom stejně jako oba výše zmíněné vozy počítá s délkou okolo čtyř metrů, pročež bude o výrazný kus kratší než Tipo Hatchback. Počítat tedy lze s menší praktičností, zavazadelník by totiž měl pobrat jen náklad o zhruba 300 litrech. O trochu větší kapacitu lze očekávat od spřízněného SUV, které by mělo vyrůst na stejných základech. Na jeho příchod si ovšem budeme muset ještě nějaký ten pátek vyčkat.
Aktuálně tedy zůstaneme jen u nového hatchbacku, který bude k mání ve třech úrovních výbavy (Attractive, Essence a Sporting). Pro tyto varianty by přitom měly být určeny motory Firefly, z nichž litrový produkuje 77 koní a je spojen s pětistupňovým manuálem. V případě jedna-trojky je možné počítat se 109 koňmi, ty ovšem dopředu přenáší automatická převodovka. Spalování etanolu je jistotou pokaždé, jsme v Brazílii.
Stran této běžné nabídky by ale Fiat měl vyrukovat ještě s absolutním vrcholem, který nejspíše ponese název Argo HGT a pod jehož kapotu se nastěhuje 1,8litrový čtyřválec E.torQ. Ten by měl produkovat 140 koní, což kompaktnímu a lehkému vozu jistě dodá slušnou jízdní dynamiku. Na její upřesnění ale musíme vyčkat, což se týká i dat o spotřebě, a to jak pro vrchol, tak pro zbytek nabídky.
Aktuálně tak jen dodáme, že nejsportovnější Argo počítá kromě vyššího výkonu také s agresivnějším bodykitem, který si můžeme prohlédnout z prvních fotek. Jasně patrné jsou přitom nejen červené doplňky či sportovnější nárazníky, ale také 17palcová litá kola a velká koncovka výfuku. Další modifikace lze očekávat uvnitř, pohled do kabiny nám ale byl prozatím zapovězen.
Tím jsme se dostali na konec dostupných informací, v úplném závěru tak jen zmíníme možný příchod vozu na indický trh. S tím evropským se ale příliš nepočítá, ale nikdo to zatím nevyloučil. Jisté ovšem je, že v takovém případě bychom museli očekávat docela jiné pohonné jednotky - atmosférické motory o objemu až 1,8 litru se na starém kontinentu vážně nenosí...


Nástupce Fiatu Punto se zatím ukázal jen na prvních snímcích mapujících jeho exteriér
U nás se dál prodává Punto ve své modernizované podobě u roku 2014 -
edice Young byla už svého času slušný protimluv...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 12:59 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle