Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto Evo Evo 2015: evropský facelift na ilustraci, vzniknout ale vůbec nemusí
15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský hatchback je na trhu již devět let, pod kapotou tak nabízí již docela zastaralou techniku. Její výměna ovšem příliš pravděpodobná není.
Fiat Punto je sice zajímavým dopravním prostředkem, jeho životní dráha ovšem začala již před dlouhými devíti lety. Pod stále vcelku vkusnou karoserií tak pracuje archaická technika, která má se třeba u čtyřválců vyznačuje pouze osmi ventily. Italové však i nadále neskrývají značné sebevědomí, díky čemuž můžete za jejich supermini klidně „vypláznout“ i 335 900 Kč, pokud sáhnete po modelu osazeném jedna-čtyřkou spalující zemní plyn.
Vedle toho přitom můžeme posadit faceliftovaný Volkswagen Polo, jehož cena aktuálně na českém trhu startuje na sumě 289 900 Kč. Pravda, v takovém případě dostáváte pouze tříválcovou pohonnou jednotku naladěnou na 75 koní a nižší úroveň výbavy Comfortline, ovšem ani zmiňované Punto (Evo, rýsuje se tedy verze Evo Evo?) není osazeno stupněm Lounge, nýbrž o trochu horší specifikací Plus.
Je tedy vcelku logické, proč prodeje italského prcka klesají. Stejně jako chápeme snahy Fiatu ponížit u nástupce výrobní náklady za pomoci přestěhování montážních linek do Polska. Kde ovšem tápeme, je modernizace. Není tomu totiž dlouho, co jsme přinesli první snímky verze určené pro indický trh, která se chlubí odlišným exteriérem i kabinou.
Zatímco uvnitř byl inspirací model Linea, zvenčí se pětidveřový hatchback nechal ovlivnit konceptem Avventura. Jelikož v obou případech se jedná o vozy, které najdeme také v Indii, začalo být posléze jasné, že hranice druhé nejlidnatější země na světě modernizované Punto nepřekročí. V tu chvíli nás ovšem začala zajímat evropská nabídka.
Jak se přitom nyní ukazuje, nebyli jsme sami. V tomto směru pátrali i naši kolegové z francouzského Blog Automobile, kteří dokonce pověřili ilustrátora s přezdívkou Cavalino, aby indické prvky faceliftu přenesl na evropský model. Díky tomu si můžeme prohlédnout zejména nová přední světla, odlišné nárazníky na obou koncích i jinak stylizovaná litá kola.
Je však nadále otázkou, zda Fiat v Evropě k modernizaci vůbec přikročí. Zvláště když by s ohledem na zmíněnou archaickou techniku s největší pravděpodobností musel atmosférickou Jedna-dvojku nahradit přeplňovaným 0,9litrovým dvouválcem TwinAir. Takové drama by ovšem dozajista doprovodila spíše vyšší než nižší cena.
Právě ke zdražení ale italská automobilka zřejmě nepřikročí, zvláště když Punto má před sebou poslední rok nebo dva života. Na druhou stranu je možné, že s novou přídí, jíž by doprovodila patřičná cenovka, by hatchback mohl v závěru své kariéry zazářit. To ale zjistíme až v následujících měsících, zatím jsou oficiální prameny suché.
Fiat Punto vypadá s novými doplňky působivě. Je však sporné, zda by Italové souběžně s kabátem modernizovali také zastaralou techniku. A bez toho facelift nemá smysl
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva