Fiat Punto Evo Evo 2015: evropský facelift na ilustraci, vzniknout ale vůbec nemusí

Italský hatchback je na trhu již devět let, pod kapotou tak nabízí již docela zastaralou techniku. Její výměna ovšem příliš pravděpodobná není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat Punto Evo Evo 2015: evropský facelift na ilustraci, vzniknout ale vůbec nemusí

15.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fiat Punto Evo Evo 2015: evropský facelift na ilustraci, vzniknout ale vůbec nemusí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italský hatchback je na trhu již devět let, pod kapotou tak nabízí již docela zastaralou techniku. Její výměna ovšem příliš pravděpodobná není.

Fiat Punto je sice zajímavým dopravním prostředkem, jeho životní dráha ovšem začala již před dlouhými devíti lety. Pod stále vcelku vkusnou karoserií tak pracuje archaická technika, která má se třeba u čtyřválců vyznačuje pouze osmi ventily. Italové však i nadále neskrývají značné sebevědomí, díky čemuž můžete za jejich supermini klidně „vypláznout“ i 335 900 Kč, pokud sáhnete po modelu osazeném jedna-čtyřkou spalující zemní plyn.

Vedle toho přitom můžeme posadit faceliftovaný Volkswagen Polo, jehož cena aktuálně na českém trhu startuje na sumě 289 900 Kč. Pravda, v takovém případě dostáváte pouze tříválcovou pohonnou jednotku naladěnou na 75 koní a nižší úroveň výbavy Comfortline, ovšem ani zmiňované Punto (Evo, rýsuje se tedy verze Evo Evo?) není osazeno stupněm Lounge, nýbrž o trochu horší specifikací Plus.

Je tedy vcelku logické, proč prodeje italského prcka klesají. Stejně jako chápeme snahy Fiatu ponížit u nástupce výrobní náklady za pomoci přestěhování montážních linek do Polska. Kde ovšem tápeme, je modernizace. Není tomu totiž dlouho, co jsme přinesli první snímky verze určené pro indický trh, která se chlubí odlišným exteriérem i kabinou.

Zatímco uvnitř byl inspirací model Linea, zvenčí se pětidveřový hatchback nechal ovlivnit konceptem Avventura. Jelikož v obou případech se jedná o vozy, které najdeme také v Indii, začalo být posléze jasné, že hranice druhé nejlidnatější země na světě modernizované Punto nepřekročí. V tu chvíli nás ovšem začala zajímat evropská nabídka.

Jak se přitom nyní ukazuje, nebyli jsme sami. V tomto směru pátrali i naši kolegové z francouzského Blog Automobile, kteří dokonce pověřili ilustrátora s přezdívkou Cavalino, aby indické prvky faceliftu přenesl na evropský model. Díky tomu si můžeme prohlédnout zejména nová přední světla, odlišné nárazníky na obou koncích i jinak stylizovaná litá kola.

Je však nadále otázkou, zda Fiat v Evropě k modernizaci vůbec přikročí. Zvláště když by s ohledem na zmíněnou archaickou techniku s největší pravděpodobností musel atmosférickou Jedna-dvojku nahradit přeplňovaným 0,9litrovým dvouválcem TwinAir. Takové drama by ovšem dozajista doprovodila spíše vyšší než nižší cena.

Právě ke zdražení ale italská automobilka zřejmě nepřikročí, zvláště když Punto má před sebou poslední rok nebo dva života. Na druhou stranu je možné, že s novou přídí, jíž by doprovodila patřičná cenovka, by hatchback mohl v závěru své kariéry zazářit. To ale zjistíme až v následujících měsících, zatím jsou oficiální prameny suché.


Fiat Punto Evo Evo 2015: evropský facelift na ilustraci, vzniknout ale vůbec nemusí - 1 - Fiat Punto Evo facelift ilustrace 01Fiat Punto Evo Evo 2015: evropský facelift na ilustraci, vzniknout ale vůbec nemusí - 2 - Fiat Punto Evo facelift ilustrace 02
Fiat Punto vypadá s novými doplňky působivě. Je však sporné, zda by Italové souběžně s kabátem modernizovali také zastaralou techniku. A bez toho facelift nemá smysl

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.