Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Punto Evo 2015: další facelift plně odhalen, Evropu zatím stále míjí
6.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Indické Punto Evo se skutečně nechalo inspirovat konceptem Avventura. Pod kapotou pak nabízí dva dieselové a dva benzinové motory.
O modernizaci Fiatu Punto Evo jsme v posledních týdnech sepsali pěkných pár řádků. Zásadní otázkou přitom bylo, zda tento facelift dorazí také do Evropy nebo jestli bude vyhrazen pouze indickému trhu. Ani dnes nemáme k dispozici stoprocentní odpověď, spíše se však přikláníme k druhé možnosti, na jejímž základě zřejmě Punto postupem času na Starém kontinentu zmizí z showroomů italské automobilky. Vrátit by se přitom mělo až v roce 2016, v té chvíli však již půjde o nového člena „pětistovkové“ rodiny, který bude vyráběn v Polsku.
V Indii ovšem název Punto bude přežívat i nadále, přičemž aktuální facelift vozu nadělil tvář inspirovanou konceptem Avventura. Ten byl odhalen v únoru na autosalonu v Dillí, přičemž předcházet má SUV zaměřenému rovněž jen na indický trh. Je proto vlastně jen logické, že Punto Evo bude prodáváno právě v této části světa. Tím bychom ale dané spekulace a dohady mohli opustit a místo nich se zaměřit na samotné novinky.
Ty počítají s novými nárazníky vpředu i vzadu, odlišnou čelní maskou, přepracovanou kapotou motoru a novými světlomety, kdy ty zadní tvoří LEDky. Nechybí chromové doplňky, nová 16palcová kola či směrové indikátory zabudované do venkovních zpětných zrcátek. Indické tiskové materiály pak zmiňují i velkorysou světlou výškou, která u modelu osazeného 1,2litrovým motorem narostla na 195 mm.
S touto základní pohonnou jednotkou je pak spojen i výkon 68 koní či hmotnost pouhých 1 095 kg v případě základní výbavy Active. Ta přitom zahrnuje třeba dvoubarevnou palubní desku či manuální klimatizaci. Sáhnout ovšem můžete také po úrovni Dynamic, která přihazuje ABS a EBD, audio systém s přehrávačem CD a MP3, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo přední a zadní okna v elektrice.
S těmito úrovněmi je pak možné spojit také slabší 1,3litrový diesel MultiJet naladěný na 76 koní, přičemž tato pohonná jednotka je nabízena také s výbavou Emotion. Ta již počítá s automatickou klimatizací, ambientním osvětlením, hlasovým ovládáním, předními airbagy a litými patnáctkami. K mání je přitom také s 1,4litrovým benzinovým motorem o výkonu 90 koní.
Indickým vrcholem je pak úroveň Sport, kterou lze spřáhnout pouze s dieselou jedna-trojkou produkující koní 93. Ta je stejně jako zbytek nabídky spojena s pětistupňovým manuálem, ve výbavě však nabízí zmiňované lité šestnáctky, zadní spoiler nebo černý interiér považovaný za symbol luxusu. To je ale vše, co o faceliftu můžeme říci. Nyní tedy nezbývá než čekat, jak se Italové rozhodnou v případě evropského kontinentu.







































Indická verze Fiatu Punto Evo se dočkala změn hlavně v přední části, jíž inspiroval koncept Avventura
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
Nissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
před hodinouMax Verstappen měl při tajném testu s Ferrari pod falešným jménem stanovit nový rekord okruhu. S nikým se pak nebavil a odjel
před 46 minutamiSymbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před 2 hodinamiAudi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před 3 hodinamiGM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.14. 10:13 - jerry
- S větrem ve vlasech.... včera - Brus
- Detektory policejních radarů včera - GENEVO Guru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? včera - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan