Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč

Sice v něm nenajdete nesmysly jako integrovanou selfie kameru, ale koho to reálně trápí? Za svou cenu nabízí ne úplně slabou jedna-trojku, podvozek schopný jízdy i mimo asfalt či třeba klimatizaci. Obyčejný člověk pro každodenní přesuny nepotřebuje víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč

29.8.2024 | Petr Prokopec

Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč

/

Foto: Fiat

Sice v něm nenajdete nesmysly jako integrovanou selfie kameru, ale koho to reálně trápí? Za svou cenu nabízí ne úplně slabou jedna-trojku, podvozek schopný jízdy i mimo asfalt či třeba klimatizaci. Obyčejný člověk pro každodenní přesuny nepotřebuje víc.

Green Deal měl pomoci Evropě stát se globálním technologickým lídrem. Z toho by lidé profitovali hned dvojnásob, neboť by si pod blankytně modrou oblohou mohli užívat vysoké životní úrovně. Jenže po dvou dekádách úsilí europolitiků je jasné, že tahle iluze byla podobná té, kterou už nám jednou slibovali: „Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb.” Z Evropy se místo toho stává prostředí, kde je život stále dražší, podnikání stále komplikovanější a pokusy o tom mluvit či se tomu jinak vzpírat jsou jsou potírány se stále větší vehemencí.

Snad ale ještě můžeme říci, že v důsledku neustálého sešněrovávání automobilového průmyslu je u nás nejlevnějším novým vozem Hyundai i10. Tedy zhruba 3,7metrový hatchback, který jen stěží dokáže uspokojit potřeby celé rodiny po celý rok. K mání je od 269 990 Kč, což je vyšší suma, než za jakou jste nedávno mohli pořídit třeba Dacii Duster. S tou pochopitelně bylo možné odvézt děti do školy či školky, sjet na nákup či vyrazit na dovolenou k moři nebo na hory. A nestrádal naprosto nikdo, ani rodiče vpředu, ani děti vzadu či domácí mazlíček v zavazadlovém prostoru.

Pravda, Duster vám neumožnil se třeba během jízdy natáčet selfie kamerou a ihned vše přidávat na sociální sítě. Ale skutečně po něčem takovém davy touží? Ani v nejmenším, místo toho volají spíš po návratu časů, které minuly. Bohužel bezvýsledně, načež lze s velkou slzou v oku přihlížet, kterak lidé mimo starý kontinent stále ještě mohou sahat po autech, jaká jim vyhovují a která skutečně chtějí. Takovým se zdá být i Fiat Argo Endurance, která aktuálně míří do prodeje na brazilském trhu.

Novinka působí jako levnější příbuzný již existujícího modelu Argo Trekking, který si sice ponechal ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie, ovšem zároveň se zbavil střešních ližin, mlhovek a ozdobných samolepek. Nepůsobí tedy až tak vyzývavě, na druhou stranu si ale stále ponechává značnou část své univerzality. S verzí Trekking totiž dále sdílí třeba podvozek, který je oproti výchozímu základnímu hatchbacku Argo přizvednut na 186 milimetrů.

Tento posun v kombinaci s optimálně tvarovanými nárazníky vedl k tomu, že provedení Endurance disponuje nájezdovým úhlem 20,5 stupně vpředu a dokonce 33 stupňů vzadu. Tím novinka Fiatu překonává i mnohá menší SUV. S ohledem na použití 15palcových kol, která jsou spárovány s terénními pneumatikami o rozměru 205/60, tak Brazilci u novinky nebudou limitováni jen pevným asfaltem. Je ale třeba vždy myslet na to, že k mání je jen pohon předních kol.

Jedinou nabízenou jednotkou pak bude 1,3litrový agregát Firefly Plex, který zvládá spalovat jak benzin, tak i ethanol. V případě prvního zmíněného paliva pak skrze pětistupňový manuál míří dopředu 101 koní, po natankování E85 pak jde o 107 koní. Verze Endurance je koncipována jako dostupnější, nelze tedy předpokládat, že by se časem dočkala také jedna-osmy, s níž je spojeno provedení Trekking. Tento motor pak ostatně doprovází výlučně automat.

Lze jen dodat, že v interiéru je možné počítat s klimatizací či okny v elektrice již ve standardu. Za příplatek pak lze sáhnout po paketu Comfort, který přihazuje multimédia se 7palcovou obrazovkou, mlhovky nebo parkovací senzory. Ceny startují na 79 990 brazilských realech (asi 325 000 Kč), zatímco Trekking s tímtéž motorem a převodovkou je k dispozici od 95 990 BRL (cca 390 000 Kč). Novinka zjevně bude hit. A nejinak by tomu bylo v Evropě, pokud by se tu mohla prodávat.


Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč - 1 - Fiat Argo Endurance 2024 prvni sada 01Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč - 2 - Fiat Argo Endurance 2024 prvni sada 02Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč - 3 - Fiat Argo Endurance 2024 prvni sada 03Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč - 4 - Fiat Argo Endurance 2024 prvni sada 04Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč - 5 - Fiat Argo Endurance 2024 prvni sada 05Fiat pořád umí vyrobit levné auto pro obyčejné lidi, tento sympatický hatchback prodává od 325 tisíc Kč - 6 - Fiat Argo Endurance 2024 prvni sada 06
Argo Endurance rozhodně nepůsobí jako auto pro chudé, ostatně již v základu má uvnitř třeba klimatizaci. I s jedna-trojkou pod kapotou pak vychází levněji než podobně velká Škoda Fabia s daleko méně výkonnou jednotkou a nulovými zvláštními schopnostmi mimo silnici. Foto: Fiat

Zdroj: Fiat

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše