Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Panda Cross detailněji: drsný Ital chce být jako Jeep, nejen vzhledem
18.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka Fiatu je k mání s benzinovým dvouválcem nebo 1,3litrovým dieselem. Má pohon 4x4, velkorysé nájezdový úhly i uzávěrky diferenciálů v základu.
O Fiatu Panda Cross jsme naposledy mluvili v souvislosti s premiérou vozu na ženevském autosalonu, od té doby však po malém italském off-roadu nebylo ani vidu, ani slechu. To ovšem neznamená, že automobilka shodila projekt ze stolu. Právě naopak, drsný australský méďa zakrátko zamíří do prodeje, pročež tu máme novou rozsáhlou oficiální fotogalerii. Souběžně s ní dorazily také veškeré technické informace, na ceny si ovšem budeme muset chvíli počkat. Prozatím totiž v ceníku, který je datován k únoru, najdeme pouze obdobnou verzi Climbing 4x4, která v kombinaci s 1,3litrovým dieselem vychází na 364 900 Kč.
Tento motor (produkující 80 koní a 190 Nm) pochopitelně dostane i Panda Cross, přičemž v jejím případě se máme dočkat průměrné spotřeby 4,7 l/100 km. Mimo něj pak bude k mání 0,9litrový dvouválec TwinAir naladěný na 90 koní a 145 Nm. Ten bude spojen se šestistupňovým manuálem, jenž dostane zkrácenou jedničku. Mimo to nabídne i funkci Eco, která jeho točivý moment omezí na 100 Nm. Díky tomu asi není překvapením relativně nízká 4,9litrová papírová žíznivost.
Více než na pohonné jednotky jste ale dozajista zvědavi na terénní výbavu, kterou Panda Cross dostala do vínku. Ta má svůj základ u amerického Jeepu, přičemž zahrnuje stálý pohon všech kol Torque on Demand obsahující dvě elektronické uzávěrky diferenciálů. Mimo to tu pak máme systém umožňující volbu jízdních režimů, který je v dané třídě neobvyklý. Nabízí přitom módy Auto, Off-Road a Hill Descent Control, kdy oba poslední počítají se zapojením všech čtyř kol do rychlosti 50 km/h.
Zmiňovaná kola přitom používají 15palcové ráfky s pneumatikami o rozměru 185/65 ve všech rozích, ve srovnání s předchozím Fiatem Panda 4x4 pak nová verze Cross dostala i velkorysejší nájezdové úhly vpředu (24 stupňů) a vzadu (34 stupňů). Mimo to se vylepšila i světlá výška, a to na 161 milimetrů v případě modelu osazeného motorem TwinAir, u těžšího MultiJetu pak činí 158 mm.
Další prvky ve výbavě zahrnují třeba nouzové automatické brzdění, kromě základních doplňků ale bude možná také individualizace za pomoci divize Mopar. Ta přitom nabízí více než sedmdesát položek, ve výsledku by tak jedna Panda nemusela vypadat jako druhá.







































































Fiat Panda Cross bude k mání s benzinovým dvouválcem, dieselovým čtyřválcem i doplňky od divize Mopar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 8 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 10 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 11 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
