Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Panda 4x4 2013: nová generace konečně odhalena
30.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malý „off-road” od Fiatu se konečně odhalil ve své další generaci. Bude kombinovat stálý pohon všech kol s motory TwinAir a Multijet.
Italská automobilka zřejmě nevydržela současný tlak, kdy z autosalonu v Moskvě létá jedna novinka za druhou. Sama totiž v ruském ohni žádné žhavé želízko nemá. Své naděje místo toho směřuje do Paříže, kde se oficiálně představí nová Panda 4x4. Tu jsme po technické stránce předběžně rozebrali již v červnu, nyní nám ovšem Fiat servíruje doplňující informace v doprovodu prvních oficiálních fotografií.
Snímky dokazují přesně to, s čím jsme počítali. Tedy vyšší světlou výšku a ochranné plasty podél spodku celé karoserie, které doplňují ochranné či spíše ozdobné hliníkové pláty vpředu a vzadu. Představena je zároveň i zelená metalíza Tuscany, která vedle oranžového pastelového laku Sicily rozšiřuje nabídku barev.
Mnohem zajímavější věci se ale skrývají pod povrchem, který je 368 cm dlouhý, 167 cm široký, 160 cm vysoký. Panda 4x4 je totiž vybavena systémem „Torque-on-demand“, který používá dvou elektronicky řízených diferenciálů. Ty dle trendu snižování spotřeby standardně vysílají většinu výkonu dopředu, v případě prokluzu ale může být síla motoru přerozdělena v poměru 50:50.
Se stabilizačním programem přitom spolupracuje systém ELD (Electronic Locking Differential), který v případě potřeby dokáže zcela přibrzdit jedno z prokluzujících kol a veškerý výkon vyslat na ta zbylá. Působivé přitom je, že Fiat ponechal využití této funkce na řidiči. K její aktivaci je tak nutný stisk tlačítka. Při překročení rychlosti 50 km/h navíc dochází k deaktivaci.
U pohonných jednotek Fiat dle našeho předpokladu vsadil na nepříliš povedený dvouválec TwinAir a turbodiesel Multijet 1,3. Oba dva motory dostanou standardně systém start/stop a spjaty budou s šestistupňovým manuálem. V případě benzinového 0,9litrového motoru ovšem převodovka dostane zkrácené dráhy prvního stupně pro lepší rozjezdy.
Uvnitř vás čeká hned patnáct odkládacích schránek, tedy o jednu více než v případě Pandy s pohonem předních kol. Zelenou palubní desku pak doplňují sedadla kombinující tři barvy (zelenou, béžovou a oranžovou) s koženým lemováním. Fiat přitom dodává, že se jedná o eko-kůži. Bohužel ale již nekonkretizuje, jaký má přínos pro životní prostředí či zda vychází z rostlinného základu.
Standardem se má stát manuální klimatizace, rádio s přehrávačem CD a MP3, zrcátka v elektrice, patnáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 175/65 R15 M + S nebo centrální zamykání na dálkové ovládání. Za příplatek se pak Panda 4x4 může změnit k obrazu majitele svého, a to dle off-roadového nebo městského využití.
Mimo tuto novinku ovšem Fiat představí v Paříži také verzi Panda Trekking, která by měla být mezistupněm mezi čtyřkolkou a předokolkou. Vybavena má být speciálně naladěným trakčním systémem, který by měl umožňovat jízdu i na povrchu s horší adhezí. Do třetice pak na stánku italské automobilky budete moci obdivovat verzi Natural Power, která k pohonu dvouválce TwinAir používá stlačeného zemního plynu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
První oficiální snímky nového Fiatu Panda 4x4 přicházejí měsíc před debutem vozu na pařížském autosalonu. Vedle něj se představí i verze Trekking se systémem zlepšujícím trakci poháněných předních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 2 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva