Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat začal prodávat své první ostré SUV, o takové muzice za peníze si u nás ale můžete nechat jen zdát
22.11.2022 | Petr Prokopec
Fiat v Evropě padá ke dnu a při tom, co zde a za kolik nabízí, se ani není čemu divit. Ne všude je tak laxní. Značka dokonce dokáže dát dohromady nové výkonné kompaktní SUV a nechtít za něj majlant, najdete ho ale jen v její jihoamerické nabídce.
V loňském roce se Fiat pochlubil dostupným kompaktním SUV. Model Pulse nicméně vyhradil pouze jihoamerickým trhům, kde je o něj velký zájem. Jen v Brazílii se drží v nejlepší desítce prodávaných aut bez ohledu na třídu, což je vzhledem k přece jen trochu odlišným choutkám tamního publika obdivuhodné. Není tedy překvapivé, že se značka rozhodla nabídku tohoto modelu dále rozšířit a nově pustila do prodeje i ostré provedení Pulse Abarth, které značí návrat sportovních Fiatů na jihoamerické trhy.
Nicméně se dostaneme k detailům, zrekapitulujme si dosavadní nabídku vozu. Tu zpočátku tvořila jen varianta Turbo 200, za kterou se skrýval přeplňovaný litrový tříválec naladěný na 130 koní a 200 Nm točivého momentu. Od února nicméně mohou Brazilci sáhnout také po základní atmosférické jedna-trojce, která při spalování běžného benzinu produkuje 98 koní, zatímco v kombinaci s etanolem jich nabízí 107. Spolu s výkonem klesly i ceny a nyní startují na 79 990 brazilských realech, tedy asi 355 tisících Kč. To nezní úplně zle, na brazilské poměry rozhodně ne.
Nyní tedy Fiat pouští do prodeje posilu na druhém konci nabídky. Pulse Abarth má pod kapotou přeplňovanou verzi 1,3litrového motoru, který nabízí až 185 koní výkonu a 270 Nm točivého momentu (odtud si také říká Turbo 270) a dále pracuje s šestistupňovým automatem. Na stovku s ním auto dokáže zrychlit za 7,6 sekundy a rozjede se až na 215 km/h. Známe i rychlejší auta, jasně, tady se ale bavíme o juniorském a (jak si za chvíli povíme) docela levném neposedovi mezi kompaktními SUV.
Auto pochopitelně nedostalo jen výkonný motor, značka dále vyzdvihuje především vylepšené řízení. Došlo tedy na jeho přepracování, stejně jako na příchod odlišných pružin a tlumičů. Nechybí ani schopnější brzdy a standardní výfukový systém byl nahrazen sportovním. Ve srovnání s modelem, ze kterého ostrý Pulse vychází, tak Abarth nabízí o 13 procent tužší podvozek, o 15 procent větší torzní tuhost na zadní nápravě, snížení náklonů karoserie o 10 procent a 17palcová litá kola ve standardní výbavě.
Pulse Abarth dál láká vizuálním přerodem, který zahrnuje mj. s novou masku chladiče se specifickým výpletem, stejně jako se sportovním nárazníkem a novými mlhovkami. Odlišný je pak i zadní nárazník, který se dočkal falešného difuzoru. Finálnímo novýmo prvky jsou vedle kol s novým designem také grafické polepy, červeně lakované doplňky a slavné logo škorpiona a vtipné hlášky na prazích pravící: „Vem si svůj jed.”
Interiér vsadil na tradiční doplňky jako červené obšití sedadel i palubky nebo plaketku s označením modelu. Nechybí ani relativně bohatá výbava - standardem je mj. infotainment s 10,1palcovým dotykovým displejem, automatická klimatizace, elektrická výbava, bezdrátové nabíječky, řazení pádly pod volantem a asistenční systémy jako automatické nouzové brzdění či elektronická ruční brzda s funkcí Auto Hold.
S ohledem na vše zmíněné lze o ceně říci, že se drží při zemi. Vůz startuje na 149 900 realech, což je asi 664 tisíc Kč. Není to málo peněz, za stejnou sumu u nás ale koupíte jen základní Golf s pár drobnými příplatky. A od Fiatu nedostanete ani základní novou pětistovku (od 739 900 Kč, to není vtip), s jejíž baterií o kapacitě 23,8 kWh (ekvivalent 6,1 litru nafty) se můžete zajet tak leda vyfotit s fakturou, abyste nezapomněli, za jaký nesmysl jste dali životní úspory. Nazpátek už pojedete autobuse.
Dodejme, že Pulse i je jako Abarth vyráběn přímo v Brazílii, kde byl také navržen. Firma se chlubí 350 závaznými objednávkami za první tři dny prodeje, což nezní jako dechberoucí kvantum, na lokální poměry to ale úspěch je. Naděje, že by se Pulse dostal na jiný než jihoamerický kontinent, jsou mizivé.
Fiat Pulse Abarth je docela zajímavým zpestřením jinak celkem nudné nabídky současného Fiatu, navíc nabízí dobrý poměr hodnoty a ceny. Ne však u nás. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 20 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva