Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat začal prodávat zajímavé nové SUV za 313 tisíc Kč, u nás ho ale nekoupíte
21.10.2021 | Petr Prokopec
V poslední době se může zdát, že nová levná auta u nás proslulých značek už ani vznikají. Ona ale vznikají, to jen my si na ně můžeme nechat zajít chuť.
S levnými vozy je v Evropě zřejmě definitivně konec, to mezi dalšími nedávno uvedl i šéf Škody. Stojí za tím tlak na minimalizaci emisí vedoucí až k elektrifikaci, který dává výrobců na výběr jen dvou špatných možností - buď nabízet malý elektromobil, který bude velmi drahý a omezeně využitelný, nebo malé auto s konvenčním pohonem, které bude kvůli drahým anti-emisním systémům drahé též. Že se ve výsledku raději vydají cestou neprodávat v této třídě nic, není divu.
Ve zbytku světa pak sice taktéž začíná docházet k utahování opasků, ovšem nikoliv takovou měrou. Stále tedy dochází na premiéry aut, na jejichž pořízení nepotřebujete několik ročních platů a která nejsou využitelná jen pro jeden účel. Dokládá to Fiat, který již letos v květnu částečně odhalil své další nové SUV. Zároveň tehdy odstartoval veřejnou soutěž, která se týkala názvu - lidé si mohli vybrat, zda chtějí, aby se novinka jmenovala Pulse, Tuo nebo Domo.
Nakonec zvítězila první varianta a právě tento vůz se nyní dostává do prodeje. S cenou začíná na na 79 990 brazilských realech, tedy asi 313 tisících korunách, což je suma, za kterou se u nás neprodává pomalu nic, ani Škoda Fabia. Tady ale dostanete vůz, který je konkurentem třeba i pro levnější verze spřízněného Jeepu Renegade.
Vůz původně známý jako Project 363 dostal do vínku platformu MLA, která byla navržena tak, aby dosáhla co nejlepšího hodnocení v rámci crash testů Latin NCAP. Auto je 4,1 metru dlouhé, 1,72 metru vysoké a 1,77 m široké, mezi nápravami pak naměříme přesně 2 532 milimetrů. Objem zavazadelníku činí 370 litrů. Svým způsobem zde tedy máme konkurenci Škody Kamiq, ta u nás ale startuje o víc jak 100 tisíc korun výš, a to navzdory pouhým 95 koním pod kapotou. Fiat přitom již v základu nabídne atmosférickou jedna-trojku naladěnou na 110 koní.
Mimo nabízí i přeplňovaný litrový tříválec, který produkuje 130 koní. A aby toho nebylo málo, značka nabídne i přeplňovanou jedna-trojku, která na přední kola pošle v základu 150 a ve vrcholném provedení i 185 koní. Tomu již zmiňované české SUV nemůže konkurovat, neboť s výkonem končí na 150 koních. To všechno vyznívá pro nový Fiat dobře.
Italské novinka umí zaujmout i uvnitř, kde počítá se 7palcovým digitálním přístrojovým štítem, který u vyšších úrovní výbavy doplní 10,1palcová obrazovka multimediálního systému. V případě exteriéru pak zákazníci budou moci rozměrnou čelní masku s ještě větším logem doplnit dvoubarevným lakem.
Fiat by tedy mohl počítat s nemalým zájmem, a to nejspíše i v Evropě. Však i vrcholná verze s turbomotorem, automatem a slušnou výbavou, jako je ta na fotkách níže, nestojí víc než 98 990 realů, tedy 387 tisíc Kč - za to pořád nekoupíte žádný Kamiq. Jak ale již tušíte, k nám se Pulse nepodívá, jakkoli nemáme pochyb o tom, že by si zde zákazníky našel. V podstatě nesmí - kdyby jej Fiat měl dát do souladu s místními normami, bude stát o desítky procent víc a přijde podobně draho jako místní konkurence.
Fiat Pulse je už k mání v Brazílii, přičemž zákazníci zpočátku mohou volit mezi atmosférickou jedna-trojkou a přeplňovaným litrovým tříválcem v cenovém rozmezí v přepočtu 313 až 387 tisíc Kč. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Někdo si koupil poslední vrcholný luxusní dálniční stíhač Mercedesu a sotva s ním jezdil, ztrátu hodnoty si vyžírá řádně
před 10 hodinami - Elektromobily podle studie svou životností překonávají spalovací vozy, vydrží prý skoro 20 let v průměru. Je to výsměch, šlendrián a tmářství
před 11 hodinami - Řidič Policie ČR před „rekordní nehodou” nesmyslně riskoval. Rychlost ani styl jízdy neodpovídaly tomu, kam jel
včera - Zisky Bosche se prudce propadly, ani 11 500 propuštěných nezamezilo minutí cíle o polovinu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva