Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat Novo Uno 2015: facelift nadělil Unu start/stop či nová světla
28.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová technologie má zredukovat spotřebu paliva o nereálných 20 procent. Mimo to pak Uno dostalo nový multimediální systém či jiné nárazníky.
Fiat Uno se sice na evropských trzích již nějaký ten pátek neprodává, v Jižní Americe (konkrétně pak na brazilském trhu) však ve své životní pouti pokračuje směle dál. Nejde však již o původní hatchback, nýbrž o zcela nový projekt z názvem Progretto 327, který se vzhledově nechal ovlivnit modelem Panda a jako technický základ použil platformu Fiatu Palio. Logicky tak získal název Novo Uno neboli Nové Uno, se kterým zamířil na trh již v roce 2010.
Od té doby jsme se dočkali kupříkladu sportovní nebo užitkové verze, pro letošek však automobilka přichází s faceliftem. Ten je zvenčí charakterizován především lehce odlišnou čelní maskou, přičemž vpředu i vzadu najdeme také nová světla a nárazníky. V závislosti na zvolené výbavě pak můžete čekat ještě pozměněný design litých kol, tím ale venkovní odklon končí.
Přesunout se tedy můžeme pod kapotu, kde i nadále svou práci odvádějí čtyřválcové motory 1,0 Fire Evo a 1,4 Fire Evo. Ty v obou případech zvládají spalovat klasický benzin či biopalivo, přičemž stejně jako před faceliftem produkují 73, respektive 88 koní. Ty následně na přední kola přenáší pětistupňový manuál, neboť k modernizaci nedošlo ani v tomto směru.
Výkonnější a objemnější pohonná jednotka se ovšem nově chlubí systémem start/stop, který prý má zredukovat spotřebu paliva o 20 procent. Zapotřebí je v takové chvíli zařadit neutrál, přičemž k následnému naskočení agregátu má postačit sešlápnutí spojky. Tím ale máme probrané i technické novinky, detaily přitom Fiat oznámí až v průběhu příštího týdne.
Zamířit tedy můžeme do interiéru, kde zásadní změnou je představení nového multimediálního systému, který doplňuje černobílý displej, port na USB či rozhrání Bluetooth. Povšimnout si můžeme také nového displeje na přístrojovém štítu, verze s vyšším stupněm výbavy pak mohou očekávat ještě příchod vylepšeného palubního počítače. To je ale v rámci novinek skutečně vše.
Brazilský Fiat Uno se zvenčí změnil jen minimálně. Technickou novinkou je příchod systému start/stop pod kapotu verze osazené 1,4litrovým motorem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva