Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Fiat Freemont: Dodge Journey v italském obleku
25.1.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě si odbude svou veřejnou premiéru nový Fiat Freemont. Je vám již nyní povědomý? Není divu, jde o převlečený Dodge Journey.
Fiat má v rukou podstatný podíl v koncernu Chrysler a již déle se netají záměrem nabízet na evropském americké modely pod označením Fiat nebo Lancia. Rodiný Freemont proto vychází z modelu Dodge Journey a je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Fiat Freemont se bude vyrábět v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí i Fiat 500 pro americký trh.
U modelu Freemont se snoubí flexibilita a praktičnost se specifickým stylem. Odlišností proti původními Journey jsou přitom vyloženě kosmetické - na první pohled vidíme pouze lehce upravenou masku chladiče a jiná kola ve „fiatím” designu.
Rozměry auta (délka 4890 mm, šířka 1880 mm a výška 1720 mm) zaručují prostorný interiér, čemuž napomáhá i dlouhý rozvor 2890 mm. Uvnitř Fremontu nalezneme celkem sedm sedadel ve třech řadách. Poslední řada se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velký zavazadlový prostor. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je zase vyvýšená oproti druhé řadě. Tím je umožněn dobrý výhled pro všechny pasažéry. Jak bude interiér vypadat zatím nevíme, ale pravděpodobně se od toho, který známe z Dodge, příliš lišit nebude.
Freemont bude mít při uvedení na evropský trh k dispozii turbodieselové motory 2,0 MultiJet s výkonem 140 nebo 170 koní v kombinaci s manuální převodovkou. Později přijde na trh novinka od Fiatu také ve verzi s pohonem všech kol, kterému bude vyhrazena automatická převodovka a dva pohonné agregáty: turbodiesel 2,0 MultiJet (170 k) a zážehový 3,6 V6 Pentastar (276 k) jenž pochází od Chrysleru. Podle slov italské automobilky se dynamické vlastnosti vozu zlepšily díky přispění konstruktérů z Fiatu, kteří optimalizovali zavěšení kol a konfiguraci řazení rychlostí pro větší přesnost a rychlejší odezvu. Pohodlí během jízdy by mělo být je také podstatně vyšší díky výrazným zlepšením v oblasti odhlučení kabiny.
Jak jsme již zmínili, vůz si svou premiéru odbude v březnu v Ženevě, do prodejů by se pak měl dostat v druhé polovině letošního roku.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před hodinouJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 3 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 4 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 5 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB