Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Fiat Freemont: Dodge Journey v italském obleku
25.1.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě si odbude svou veřejnou premiéru nový Fiat Freemont. Je vám již nyní povědomý? Není divu, jde o převlečený Dodge Journey.
Fiat má v rukou podstatný podíl v koncernu Chrysler a již déle se netají záměrem nabízet na evropském americké modely pod označením Fiat nebo Lancia. Rodiný Freemont proto vychází z modelu Dodge Journey a je prvním automobilem značky Fiat, který vznikl jako výsledek partnerství se skupinou Chrysler. Fiat Freemont se bude vyrábět v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí i Fiat 500 pro americký trh.
U modelu Freemont se snoubí flexibilita a praktičnost se specifickým stylem. Odlišností proti původními Journey jsou přitom vyloženě kosmetické - na první pohled vidíme pouze lehce upravenou masku chladiče a jiná kola ve „fiatím” designu.
Rozměry auta (délka 4890 mm, šířka 1880 mm a výška 1720 mm) zaručují prostorný interiér, čemuž napomáhá i dlouhý rozvor 2890 mm. Uvnitř Fremontu nalezneme celkem sedm sedadel ve třech řadách. Poslední řada se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velký zavazadlový prostor. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je zase vyvýšená oproti druhé řadě. Tím je umožněn dobrý výhled pro všechny pasažéry. Jak bude interiér vypadat zatím nevíme, ale pravděpodobně se od toho, který známe z Dodge, příliš lišit nebude.
Freemont bude mít při uvedení na evropský trh k dispozii turbodieselové motory 2,0 MultiJet s výkonem 140 nebo 170 koní v kombinaci s manuální převodovkou. Později přijde na trh novinka od Fiatu také ve verzi s pohonem všech kol, kterému bude vyhrazena automatická převodovka a dva pohonné agregáty: turbodiesel 2,0 MultiJet (170 k) a zážehový 3,6 V6 Pentastar (276 k) jenž pochází od Chrysleru. Podle slov italské automobilky se dynamické vlastnosti vozu zlepšily díky přispění konstruktérů z Fiatu, kteří optimalizovali zavěšení kol a konfiguraci řazení rychlostí pro větší přesnost a rychlejší odezvu. Pohodlí během jízdy by mělo být je také podstatně vyšší díky výrazným zlepšením v oblasti odhlučení kabiny.
Jak jsme již zmínili, vůz si svou premiéru odbude v březnu v Ženevě, do prodejů by se pak měl dostat v druhé polovině letošního roku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel