Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat dál ignoruje přání zákazníků, oživuje auta umírajícího segmentu s nepříliš žádaným pohonem
28.10.2021 | Petr Prokopec
Někdy máme pocit, jako by si Italové úmyslně nabíhali na vidle. Je těžké jinak pochopit, proč v době mizerných prodejních výsledů vrací do hry modely Ulysse a Scudo, které nikdy nebyly bestsellery, navíc jen s politicky tlačeným pohonem.
Nad kroky některých automobilek zůstává rozum stát. I když lze pochopit, že se snaží vejít do stále přísnějších emisních limitů, způsob, jakým to dělají, vzbuzuje rozpaky. Zvláště pokud se o elektrifikaci pokoušejí v obchodních třídách, které samy o sobě nejsou příliš atraktivní. A pokud již zákazníci tímto směrem zamíří, pak jich jen hrstka touží po elektrickém pohonu - hledají spíše nízkou cenu a ještě nižší provozní náklady.
Nově si tedy můžeme představit dvojici Ulysse a Scudo, za níž stojí Fiat. Ten stejně pojmenované vozy v minulosti již nabízel, o prodejní šlágry nicméně nešlo. A nejinak tomu bude i tentokráte, neboť v prvním případě tu máme MPV. Tedy umírající segment, ve kterém navíc Italové nehodlají být ani nikterak originální. Ulysse totiž není ničím jiným než Citroënem SpaceTourer, Peugeotem Traveler, Opelem Zafira Life či Toyotou Proace Verso, jen s odlišným logem.
Stejně jako tato čtveřice stojí také italský zástupce na platformě EMP2, kterou užívá rovněž Scudo. To bude k dispozici jako užitková dodávka, zatímco Ulysse se zaměří na převoz pasažérů. Zákazníci si budou moci vybrat mezi šesti- až devítimístným provedením, díky čemuž zvládnou odvézt na fotbal ratolesti pomalu z celé ulice. Scudo pak nedorazí jen jako klasický skříňový vůz, ale rovněž i jako platforma s kabinou, jejíž záď můžete osadit třeba obytným modulem.
Co se hnacího ústrojí týče, pak tím preferovanějším ze strany klientely budou spíše diesely. Ty ovšem Fiat nejspíše nechce ani zmiňovat, proto k dispozici nedal sebemenší podrobnosti, jakkoliv Scudo bude možné objednávat ještě letos. Místo toho se Italové snaží dostat do popředí elektrickou jednotku s výkonem 136 koní kombinovanou s bateriemi o kapacitě 50 nebo 75 kWh. Ani jedna reálně příliš daleko nedojede.
Právě výběr hnacího ústrojí jen potvrzuje, kterak Fiat již nikterak necílí na zákazníky, nýbrž na bruselské úředníky. Pokud totiž lidé mají zájem o uživatelsky koncipovanou dodávku, pak jde hlavně o živnostníky, jejichž snahou jsou maximální úspory. A to navíc ty reálné, které jim může přinést pouze dieselový agregát, zatímco s elektrifikací jsou spojené vzdušné zámky. Při rostoucích cenách energií ovšem jeden za druhým padají k zemi.
Na úspěch znovuzrozených Fiatů Scudo a Ulysse, jejichž prodej začne až na jaře příštího roku, jsme tedy opravdu zvědavi. Příliš v něj ovšem zatím nevěříme, koneckonců ve srovnání se svými příbuznými se novinky pochlubí jen odlišnými světly, čelní maskou a logy. Koncern Stellantis na slábnoucí trh, kde již má nespočet zástupců, posílá jen další z mnoha.






Na Fiat Ulysse už jste možná zapomněli, nešlo zrovna o úspěšné MPV už ve své době, dnes je navíc celý segment druhem na vymření. Foto: Fiat
O to více může překvapit, že právě Ulysse Fiat spolu s modelem Scudo vrací na trh. Novinky vychází z platformy EMP2, stejně jako rozsáhlá existující řada aut koncernu Stellantis. Do bratrovražedného boje navíc novinky vyráží s elektromotorem, to snad ani nemůže dopadnout dobře. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejčtenější články
Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Policejní kontroly a měření 04.23. 23:11 - bojler
- S větrem ve vlasech.... 04.23. 22:55 - M.Z.
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.22. 19:55 - Kavis