Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500L Living: z XL je obývák, místo pro 7 ale nabízí
18.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávaná sedmimístná verze Fiatu 500 je tady. Je vyšší, delší a pochopitelně prostornější, v případě motorů ale bude nadále vrcholem dvouválec.
Nedá se říci, že by se Fiatu v posledních letech momentálně bůh ví jak dařilo. Pokud přijde s jakýmkoli větším autem, byť třeba jen s kompaktem typu Bravo, je z toho propadák. Malá auta ale prodává velmi úspěšně a zřejmě věří, že když těm větším bude říkat stejně, lidé je budou kupovat. Jestli se něco takového může stát, to nevíme, současná situace ale takový předpoklad Fiatu přinejmenším naznačuje.
Zlatým vejcem firmy je totiž reinkarnovaný model 500, který se dočkal mnoha derivátů. Verze jako 500C, 500S a 500E šlo pochopit - ta poslední je sice k ničemu, pořád ale zůstává aspoň malým autem. Varianta 500L už míří do docela jiných sfér a nějakou chvíli se ví, že nebude poslední. Modelem, kterému jsme dosud říkali 500XL, se Fiat příliš netajil, později byl její vzhled odhalen díky patentovým snímkům a nakonec bylo auto nafoceno bez maskování. Dnes se odhalilo oficiálně v celé své... podobě, a přinejmenším jednu novinku to přináší - XL totiž není XL.
Už dříve se mluvilo o tom, že Fiat by jméno XL mohl vynechat, aby se zákazníkům vůz nepletl s další anti500, provedením X. To se dneškem potvrdilo, neboť nadvakrát prodloužená verze si říká Living, zřejmě s odkazem na anglické „living room” neboli obývací pokoj. Něčím takovým se 500L Living snaží být, no jak se ji to daří, posuďte sami.
Na pohled nebude snadné auto od 500L vůbec rozeznat, neboť delší záď je vozu přidána ve stejném stylu. Rozměry se tedy změnily na délku 4 350 mm (o 210 mm více než u 500L) a výšku 1 670 mm (+ 10 mm), šířka pak zůstala na totožných 1 780 mm.
Doplněný prostor pochopitelně skýtá místo pro další cestující, moc velký ale zřejmě nebude. Sám Fiat sebekriticky označuje vnitřní uspořádání jako 5+2, takže bychom to viděli na 5 dospělých a 2 děti. Protažení „pětikiLa” přidalo také místu pro zavazadla, ale patrně ne při použití třetí řady sedadel, objem zvazadelníku pro tento případ automobilka vůbec nezmiňuje. Hovoří ale o prostoru v pětimístném uspořádání, 638 litrech, což je o 238 více než u 500L a třeba také o 28 více než u Škody Octavia III Combi a jejího monstrózního superkufru.
Není nemístné očekávat, že více prostoru a tedy potenciální větší zatížení bude pro 500L Living znamenat také výkonnější motory, v tomto případě ale Italové zůstávají nad věcí. Vůz si musí vystačit buď s 95koňovým benzinovým čtyřválcem 1,4, roli vrcholné zážehové motorizace nadále zastává rozpačitý dvouválec TwinAir, tentokrát jen ve verzi se 105 koňmi. Diesely 1,3 a 1,6 Multijet s 85 a 105 koňmi jsou též k dispozici. Jinými slovy, nabídka byla jen ořezána o slabší kusy, nikoli rozšířena.
Dále můžeme doplnit, že vůz bude nabízen s 19 odstíny laku, 15 typy kol z lehkých slitin, 6 řešeních interiéru a to všechno ve 2 výbavách Pop Star a Lounge. Vyrábět se bude stejně jako ostatní varianty v srbském Kragujevacu, v Itálii se do prodeje dostane v červenci za zatím neznámé ceny.






Očekávaná 500XL si říká 500L Living, jinak ale svým pojetím předpokladům odpovídá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle