Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500L Living: z XL je obývák, místo pro 7 ale nabízí
18.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Očekávaná sedmimístná verze Fiatu 500 je tady. Je vyšší, delší a pochopitelně prostornější, v případě motorů ale bude nadále vrcholem dvouválec.
Nedá se říci, že by se Fiatu v posledních letech momentálně bůh ví jak dařilo. Pokud přijde s jakýmkoli větším autem, byť třeba jen s kompaktem typu Bravo, je z toho propadák. Malá auta ale prodává velmi úspěšně a zřejmě věří, že když těm větším bude říkat stejně, lidé je budou kupovat. Jestli se něco takového může stát, to nevíme, současná situace ale takový předpoklad Fiatu přinejmenším naznačuje.
Zlatým vejcem firmy je totiž reinkarnovaný model 500, který se dočkal mnoha derivátů. Verze jako 500C, 500S a 500E šlo pochopit - ta poslední je sice k ničemu, pořád ale zůstává aspoň malým autem. Varianta 500L už míří do docela jiných sfér a nějakou chvíli se ví, že nebude poslední. Modelem, kterému jsme dosud říkali 500XL, se Fiat příliš netajil, později byl její vzhled odhalen díky patentovým snímkům a nakonec bylo auto nafoceno bez maskování. Dnes se odhalilo oficiálně v celé své... podobě, a přinejmenším jednu novinku to přináší - XL totiž není XL.
Už dříve se mluvilo o tom, že Fiat by jméno XL mohl vynechat, aby se zákazníkům vůz nepletl s další anti500, provedením X. To se dneškem potvrdilo, neboť nadvakrát prodloužená verze si říká Living, zřejmě s odkazem na anglické „living room” neboli obývací pokoj. Něčím takovým se 500L Living snaží být, no jak se ji to daří, posuďte sami.
Na pohled nebude snadné auto od 500L vůbec rozeznat, neboť delší záď je vozu přidána ve stejném stylu. Rozměry se tedy změnily na délku 4 350 mm (o 210 mm více než u 500L) a výšku 1 670 mm (+ 10 mm), šířka pak zůstala na totožných 1 780 mm.
Doplněný prostor pochopitelně skýtá místo pro další cestující, moc velký ale zřejmě nebude. Sám Fiat sebekriticky označuje vnitřní uspořádání jako 5+2, takže bychom to viděli na 5 dospělých a 2 děti. Protažení „pětikiLa” přidalo také místu pro zavazadla, ale patrně ne při použití třetí řady sedadel, objem zvazadelníku pro tento případ automobilka vůbec nezmiňuje. Hovoří ale o prostoru v pětimístném uspořádání, 638 litrech, což je o 238 více než u 500L a třeba také o 28 více než u Škody Octavia III Combi a jejího monstrózního superkufru.
Není nemístné očekávat, že více prostoru a tedy potenciální větší zatížení bude pro 500L Living znamenat také výkonnější motory, v tomto případě ale Italové zůstávají nad věcí. Vůz si musí vystačit buď s 95koňovým benzinovým čtyřválcem 1,4, roli vrcholné zážehové motorizace nadále zastává rozpačitý dvouválec TwinAir, tentokrát jen ve verzi se 105 koňmi. Diesely 1,3 a 1,6 Multijet s 85 a 105 koňmi jsou též k dispozici. Jinými slovy, nabídka byla jen ořezána o slabší kusy, nikoli rozšířena.
Dále můžeme doplnit, že vůz bude nabízen s 19 odstíny laku, 15 typy kol z lehkých slitin, 6 řešeních interiéru a to všechno ve 2 výbavách Pop Star a Lounge. Vyrábět se bude stejně jako ostatní varianty v srbském Kragujevacu, v Itálii se do prodeje dostane v červenci za zatím neznámé ceny.






Očekávaná 500XL si říká 500L Living, jinak ale svým pojetím předpokladům odpovídá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva