Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500L: kompletní specifikace, nové fotografie, první ceny
4.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Necelý půlrok po prvotním odhalení začíná nafouklý Fiat 500 své tažení do boje o zákazníky. Díky tomu k němu máme řadu nových informací o fotografií.
Psal se únor roku 2012, do začátku ženevského autosalonu tehdy zbývala ještě spousta času a Fiat přesto vytáhl první snímky a informace k modelu 500L. Vůz, který z dobrého jména malé pětistovky spíše žije než že by s ní reálně měl něco společného, jsme si později mohli prohlédnout i zevnitř a docela nedávno nás výrobce nechal podívat i na budoucí verzi 500XL. Při každé z těchto příležitostí nám k autu řekl něco málo navíc, ani jednou jsme si ale nemohli shrnout vše důležité na jednom místě. Právě to ale můžeme napravit dnes.
Italové totiž včera vůz podrobněji představili přímo ve svém sídle Turíně, neboť se přiblížil čas začátku jeho prodejů. Uvolněny byly při té příležitosti nejen nové snímky, ale i kompletní specifikace a padly i první zmínky o ceně. A přesně o tom všem budou pojednávat následující řádky.
Vrátíme-li se krátce k zevnějšku vozu, pak je třeba říci, že krom zmíněného jména si z modelu 500 bere logicky i jeho designový styl. Ačkoli jde ve výsledku o mnohem větší vůz (je 4 140 mm dlouhý, 1 780 mm široký a 1 660 mm vysoký, takže třeba na délku má plných 60 centimetrů navíc), snaží se pořád zapůsobit dojmem toho sexy auta, za kterým se ohlíží mnohé ženy i lecjaký muž. Jestli jde o správné spojení, nebo o nepatřičné parazitování na slávě všech dosavadních inkarnací klasické pětistovky, to už řekněte sami.
V interiéru se opakuje podobná písnička - je jiný a přesto podobný. Tou nejpodstatnější změnou ale není jiný vzhled, nýbrž docela odlišná nabídka vnitřního prostoru. Zatímco Fiat 500 je auto tak maximálně pro dva, 500L chce být plnohodnotným přibližovadlem pro pětici dospělých cestujících (Fiat mluví dokonce o schopnosti převézt pět dvoumetrových chlapů) a to i s jejich zavazadly. Pro ty je k dispozici až rovných 400 litrů prostoru, který se ovšem v závislosti na nastavení zadních sedadel může smrsknout i na 343 litrů.
O pohon vozu se bude zpočátku starat trojice motorů. Základní varianta bude paradoxně disponovat tou nejobjemnější jednotkou s největším počtem válců - jde o klasický benzinový čtyřválec 1,4 s výkonem nejvýše 95 koní a až 127 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 s ním F500L zrychlí za 12,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 170 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 6,2 litru benzinu na 100 km.
Výše zamíří dvouválec 0,9 TwinAir, zde v novém provedení se 105 koňmi a 145 Nm. S ním vůz zrychlí na stovku za 12,3 sekundy a rozjede se nejvýše na 180 km/h. Kombinovaná papírová spotřeba činí 4,8 litru benzinu na 100 km.
Zatím jediným dieselem v nabídce bude současně nejslabší agregát 1,3 Multijet s maximálně 85 koňmi výkonu a nejvýše 200 Nm točivého momentu. S ním 500L dosáhne stokilometrové rychlosti za nepříliš sympatických 14,9 sekundy, maximální rychlost 165 km/h vyznívá podobně. Předností by ale měla být spotřeba paliva - ta kombinovaná normovaná má hodnotu 4,2 litru nafty na 100 km.
Do budoucna Fiat již stihl slíbit silnější diesel 1,6 Multijet se 105 a plynový TwinAir s 80 koňmi. Převodovky zatím budou jen manuální později ale nabídku rozšíří i robotizované skříně.
Výbavové stupně budou k dispozici čtyři - Pop Star, Pop, Lounge a Easy. Jejich obsah zatím asi nemá smysl rozebírat, neboť je známy jen pro italský trh a u nás bude velmi pravděpodobně jiný. Reálně se tato novina začne prodávat v říjnu a známe už i první cenu - varianta 1,4i Pop Star vyjde v Itálii nejméně na 15 500 Eur, tedy necelých 400 tisíc Kč. A řekli bychom, že ceny u nás nebudou dramaticky odlišné. Na kompletní informace v tomto směru si ale ještě musíme počkat.
Kompletní galerie oficiálních snímků Fiatu 500L





















































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 7 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 8 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 11 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07