Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500L: kompletní specifikace, nové fotografie, první ceny
4.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Necelý půlrok po prvotním odhalení začíná nafouklý Fiat 500 své tažení do boje o zákazníky. Díky tomu k němu máme řadu nových informací o fotografií.
Psal se únor roku 2012, do začátku ženevského autosalonu tehdy zbývala ještě spousta času a Fiat přesto vytáhl první snímky a informace k modelu 500L. Vůz, který z dobrého jména malé pětistovky spíše žije než že by s ní reálně měl něco společného, jsme si později mohli prohlédnout i zevnitř a docela nedávno nás výrobce nechal podívat i na budoucí verzi 500XL. Při každé z těchto příležitostí nám k autu řekl něco málo navíc, ani jednou jsme si ale nemohli shrnout vše důležité na jednom místě. Právě to ale můžeme napravit dnes.
Italové totiž včera vůz podrobněji představili přímo ve svém sídle Turíně, neboť se přiblížil čas začátku jeho prodejů. Uvolněny byly při té příležitosti nejen nové snímky, ale i kompletní specifikace a padly i první zmínky o ceně. A přesně o tom všem budou pojednávat následující řádky.
Vrátíme-li se krátce k zevnějšku vozu, pak je třeba říci, že krom zmíněného jména si z modelu 500 bere logicky i jeho designový styl. Ačkoli jde ve výsledku o mnohem větší vůz (je 4 140 mm dlouhý, 1 780 mm široký a 1 660 mm vysoký, takže třeba na délku má plných 60 centimetrů navíc), snaží se pořád zapůsobit dojmem toho sexy auta, za kterým se ohlíží mnohé ženy i lecjaký muž. Jestli jde o správné spojení, nebo o nepatřičné parazitování na slávě všech dosavadních inkarnací klasické pětistovky, to už řekněte sami.
V interiéru se opakuje podobná písnička - je jiný a přesto podobný. Tou nejpodstatnější změnou ale není jiný vzhled, nýbrž docela odlišná nabídka vnitřního prostoru. Zatímco Fiat 500 je auto tak maximálně pro dva, 500L chce být plnohodnotným přibližovadlem pro pětici dospělých cestujících (Fiat mluví dokonce o schopnosti převézt pět dvoumetrových chlapů) a to i s jejich zavazadly. Pro ty je k dispozici až rovných 400 litrů prostoru, který se ovšem v závislosti na nastavení zadních sedadel může smrsknout i na 343 litrů.
O pohon vozu se bude zpočátku starat trojice motorů. Základní varianta bude paradoxně disponovat tou nejobjemnější jednotkou s největším počtem válců - jde o klasický benzinový čtyřválec 1,4 s výkonem nejvýše 95 koní a až 127 Nm točivého momentu. Z 0 na 100 s ním F500L zrychlí za 12,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 170 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva činí 6,2 litru benzinu na 100 km.
Výše zamíří dvouválec 0,9 TwinAir, zde v novém provedení se 105 koňmi a 145 Nm. S ním vůz zrychlí na stovku za 12,3 sekundy a rozjede se nejvýše na 180 km/h. Kombinovaná papírová spotřeba činí 4,8 litru benzinu na 100 km.
Zatím jediným dieselem v nabídce bude současně nejslabší agregát 1,3 Multijet s maximálně 85 koňmi výkonu a nejvýše 200 Nm točivého momentu. S ním 500L dosáhne stokilometrové rychlosti za nepříliš sympatických 14,9 sekundy, maximální rychlost 165 km/h vyznívá podobně. Předností by ale měla být spotřeba paliva - ta kombinovaná normovaná má hodnotu 4,2 litru nafty na 100 km.
Do budoucna Fiat již stihl slíbit silnější diesel 1,6 Multijet se 105 a plynový TwinAir s 80 koňmi. Převodovky zatím budou jen manuální později ale nabídku rozšíří i robotizované skříně.
Výbavové stupně budou k dispozici čtyři - Pop Star, Pop, Lounge a Easy. Jejich obsah zatím asi nemá smysl rozebírat, neboť je známy jen pro italský trh a u nás bude velmi pravděpodobně jiný. Reálně se tato novina začne prodávat v říjnu a známe už i první cenu - varianta 1,4i Pop Star vyjde v Itálii nejméně na 15 500 Eur, tedy necelých 400 tisíc Kč. A řekli bychom, že ceny u nás nebudou dramaticky odlišné. Na kompletní informace v tomto směru si ale ještě musíme počkat.
Kompletní galerie oficiálních snímků Fiatu 500L
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 8 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 11 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva