Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrický propadák Fiatu je stále větší fiasko. Lidé ho nechtějí tak moc, že zastavenou výrobu nespustí ani v lednu
13.12.2024 | Petr Miler
Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř, říkají s oblibou rytíři z Blaníku. Fiat 500 proti jejich slovům asi protestovat nebude - i když na tom už dosud byl mizerně jako nikdy dřív, ve svém prodejním trápení dostal další ránu.
Teprve včera jsme psali o tom, jak špatné to s tímhle autem je, a tak se znovu nebudeme opakovat. Přesto je vždy znovu pozoruhodné vidět, o kolik horší to i za takového stavu pořád může být. Fiat 500 letos přišel o svého spalovacího parťáka předchozí generace, který navzdory 17letému morálnímu stáří dál držel nad vodou prodeje celé modelové řady. A než dostane dalšího, bude po přechodu jen na elektřinu onu vodu šlapat s takovou marností, jakou si donedávna snad ani nebylo možné představit.
Jak jsme včera uváděli, prodeje tohoto dlouholetého bestselleru od Fix It Again Tony, pardon Fehler In Allen Teilen, ale ne, je to vlastně Fabbrica Italiana Automobili Torino, jsou tak nízko, že se neprodává skoro vůbec. Dle dat JATO Dynamics si jej letos v říjnu koupilo pouhých 2 519 lidí, o 83 procent míň než loni. To je tak strašně málo, že si i některé u nás skoro neznámé čínské vozy jako Omoda 5 brousí zuby na lepší výsledek (v říjnu 2 432 prodaných aut). Přesto v listopadu muselo být ještě hůř.
I když totiž Fiat výrobu pětistovky v uplynulých měsících opakovaně zastavoval a už před pár týdny počítal s tím, že ji rozjede až začátkem ledna, už teď ví, že se ani to nestane. Jak informuje Reuters, závod v Mirafiori zůstane stát nejméně do 20. ledna 2025, tedy o další dva týdny déle, než bylo dříve oznámeno. Výroba tak brzy bude - s malými přestávkami - zastavena už po kvartál.
Stellantis odmítá uvést, kolik pětistovek aktuálně prodává a tvrdí pouze tolik, že v rámci výrobních plánů soustavně zohledňuje aktuální počet objednávek a plány pro zbytek ledna 2025 potvrdí příští týden. Že by šlo o další zastavení výroby? Asi bychom se nedivili, do návratu spalovací verze to Fiat 500 bude mít dál těžké.
Dodejme snad už jen tolik, že mateřskému Stellantisu nyní nezbývá než si vzít kýbl, naplnit ho popelem a obrátit si ho nad hlavou dnem vzhůru. Že přejít zrovna s pětistovkou jen na elektrický pohon je extrémně riskantní, jsme mu říkali už po jeho premiéře v roce 2020. Leonardo di Caprio si to ale nemyslel. Tak že by si dnes koupil od firmy nějakých 100 tisíc elektrických pětistovek, které firmě chybí k dosažení obvyklé roční prodejní bilance?



Rozejděte se, tady není nic k vidění. Výroba Fiatu 500e v Mirafiori bude kvůli nezájmu stát o další dva týdny déle, nejméně. Foto: Stellantis
Zdroje: Reuters, JATO Dynamics, Fiat
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 2 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 2 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 3 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 4 hodinamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 6 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva