Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 2016: retro vzhled nové generace doplní LED a digitální palubka
17.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka chce nabídnout také více místa v kabině i zavazadelníku. Pod kapotou pro změnu dostaneme úspornější a výkonnější motory.
Pro italskou automobilku neexistuje důležitější model, než je vzkříšená pětistovka. V loňském roce se totiž malý městský vůz stal na Starém kontinentu lídrem svého segmentu, když zaregistrováno bylo přes 160 tisíc exemplářů. To je o poznání vyšší číslo, než s jakým se potýká Volkswagen (modelu up! se prodalo jen třicet tisíc) či Opel (Adam má na svém kontě 115 tisíc registrací). Je tak zjevné, že nová generace bude spíše evolucí než revolucí, ostatně Italové nemají ve zvyku opravovat něco, co není rozbité na padrť.
V příští generaci, která se na trh dostane v roce 2016, se tak opětovně dočkáme retro vzhledu, s ním však půjde ruku v ruce řada moderních prvků. Změnit se mají hlavně světlomety, které bude vpředu lemovat obroučka z diod. Ty samozřejmě najdeme i vzadu, zde je však již doplní chrom. Mimo to nebudou chybět výraznější boční lišty, za dalšími změnami ovšem musíme do interiéru.
V kabině se italská novinka dočká digitálního TFT přístrojového štítu, s nímž spolupracuje rozměrný dotykový displej na vršku středové konzole. Veškeré rozměry by přitom měly lehce nabobtnat, abychom se dočkali více místa na sedadlech i v zavazadlovém prostoru. I nadále by ovšem měla být zachována třídveřová karoserie.
Italská automobilka také naznačila, že dočkat bychom se měli i klasické pětidveřové pětistovky, jež by dokonce měla dorazit již v roce 2015. Otázkou je, zda se tak ovšem skutečně stane. Momentálně tak za stoprocentně jisté můžeme považovat pouze znovuzrozené modely 500C, 500L a 500L Living, se kterými dorazí i Abarth a 500X.
Po stránce motorické se pak dá očekávat ta samá plejáda agregátů jako nyní, jen v evolučním provedení, které dozajista přinese vyšší výkon a nižší spotřebu. Dieselový čtyřválec 1,3 Multijet by tak měl v rámci produkce emisí CO2 poklesnout pod 90 g/km, zatímco u dvouválce 0,9 TwinAir lze očekávat výkon do 110 koní.
Drastického růstu se pak nedočká ani cena, která by i nadále měla startovat někde okolo 300 tisíc korun. Nově ovšem bude zajímavé, jak se Fiat vypořádá s narůstající konkurencí. Kromě nového Mini totiž musí počítat také se stylovým Opelem Adam, Renaultem Twingo nebo trojlístkem z českého Kolína.









Druhá znovuzrozena generace Fiatu 500 se od té první bude lišit víceméně jen v detailech
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před hodinouKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Mini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 27 minutamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před hodinouZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 2 hodinamiFrancouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 3 hodinamiNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 4 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom