Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 500 2016 je oficiálně venku, facelift sáhl na vzhled, kabinu i motory
3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italský hatchback se dočkal nových světel či multimediálního systému. Pod kapotou pak nabízí stále stejné, ovšem úspornější pohonné jednotky.
Co jsme ráno nakousli, to si nyní můžeme dojíst. Vylepšený Fiat 500 totiž nezůstal tajemstvím až do zítřejšího slavnostního odhalení, místo toho tu máme obrazový materiál a tiskovou zprávu již nyní. Jak se přitom dalo očekávat, veškeré změny jsou vesměs drobné, přestože přicházejí dlouhých osm let od odhalení stávající generace. Ta přitom přišla na světlo světa 4. července, tedy ve stejný den jako originální Cinquecento. I když to samozřejmě bylo odhaleno již v roce 1957.
Tímto datem se ale již déle zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na ony modifikace, kterých je podle oficiálního prohlášení značky rovných 1 800. Při pohledu na exteriér ale spíše budete hrát hru na rozpoznání pěti rozdílů, neboť nové jsou vlastně jen světlomety, které mohou být na přání xenonové. Dále tu pak máme LEDky pro denní svícení, kromě nich se ovšem diody nastěhovaly rovněž dozadu.
Vraťme se ale ještě zpátky dopředu, kde je nová čelní maska a lehce modifikovaný nárazník. Počítat lze rovněž s novými 15palcovými a 16palcovými litými koly či novými barvami karoserie Corallo Red a Opera Burgundy, které celkovou paletu rozšiřují na 13 odstínů. Vzadu se pak chromové dekorace přestěhovaly níže na nárazník.
Mimo to Fiat rozšířil i doplňkovou výbavu, v jejímž rámci můžete sáhnout po grafických dekoracích Second Skin. S nimi je přitom možné polepit vrchní část karoserie „maskáči“, kromě toho jsou ovšem dostupné také pouze boční polepy. Navíc si můžete připlatit také za oblepení celé karoserie, tím jsme však se zevnějškem hotovi.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde najdeme především novým multimediální systém Uconnect s pětipalcovým dotykovým displejem. Díky tomu se měnila architektura palubní desky, kde nové jsou výdechy klimatizace. Pozměněn byl rovněž volant, počítat můžete taktéž s prémiovějšími materiály či novými odstíny čalounění.
Standardem se ve všech případech stává sedm airbagů, úrovně Pop a Pop Star počítají s analogovými displeji a základním audio systémem. Vrcholná úroveň Lounge ovšem dostala do vínku integraci se smartphonem, navigaci TomTom nebo sedmipalcový digitální přístrojový štít. Nechybí samozřejmě ani propojení s internetem.
Zmínit je možné ještě lepší odhlučnění, za dalšími modifikacemi ale již musíme do motorového prostoru. Zde najdeme stejné pohonné jednotky jako dříve, i když také v jejich případě dorazila lehká modifikace. Základním agregátem je tak i nadále atmosférická jedna-dvojka o výkonu 69 koní, která emituje 99 gramů CO2 na km.
Benzinový 0,9litrový dvouválec TwinAir je pak k mání v 85koňové nebo 105koňové verzi, přičemž emise CO2 jsou v obou případech nižší než 90 g/km. Slabší verze má pak jezdit za 3,8 l/100 km. Mrknout můžeme ještě na 1,3litrový turbodiesel Multijet, který dává 95 koní a emituje 89 gramů CO2, o šest méně než dříve.
Dále Fiat zrevidoval ještě robotizovaný manuál Dualogic, lepší ovladatelnost a komfort má přinést modifikovaný podvozek. Tím ovšem změny končí, do prodeje přitom italská novinka zamíří již v září. Ceny budou známy později, očekávat však máme lehké podražení vůči stávajícímu provedení.
Modernizovaný Fiat 500 nabídne i větší personalizaci, kterou si můžete prohlédnout na černě lakovaném voze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie