Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat 124 Spider je venku. Oproti MX-5 je větší a výkonnější, ale také těžší
18.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný roadster bude k mání s přeplňovanou jedna-čtyřkou o výkonu 162 koní. Spárovat ji přitom můžete s manuálem i automatem.
Tak jsme se konečně dočkali. Déle než rok po představení Mazdy MX-5 odhalil Fiat svou verzi dvoumístného roadsteru, který obě značky vyvíjely společně. Zvenčí rozhodně nedošlo pouze k výměně log automobilek, místo toho byl pozměněn každý panel karoserie. Ačkoliv tedy oba vozy dostaly do vínku stejný rozchod kol vpředu i vzadu a také stejný rozvor, veškeré další dimenze se již liší. Italský model je přitom delší, širší a zároveň nižší, ve výsledku tak působí dost odlišným dojmem.
Abychom přitom nemluvili jen obecně, můžeme rovnou zmínit, že Fiatu 124 Spider naměříme 4 054 milimetrů na délku, 1 740 mm na šířku a 1 232 mm na výšku, zatímco Mazda MX-5 měří 3 914 mm, 1 735 mm a 1 234 mm. Mimo to se rozdíly najdou také pod kapotou, kde japonská verze používá buď 1,5litrový nebo dvoulitrový atmosférický čtyřválec o výkonu 131, respektive 160 koní. Italové pro změnu přicházejí s přeplňovanou jedna-čtyřkou, která dává 162 koní a 250 Nm.
Pohonná jednotka, která vychází z Abarthu 500, může být spárována s šestistupňovým manuálem či automatem, přičemž společně s většími rozměry poněkud navyšuje hmotnost. Tam, kde Mazda osazená ručně řazenou převodovkou váží 1 058 kg, Fiat ukáže na ručkách vah 1 105 kilogramů. V případě automatu je pak rozdíl „jen“ 43kilogramový, nicméně i tak se dá očekávat jiná jízdní dynamika. Konkrétní data však Fiat prozatím nezveřejnil, odhalena nebyla ani udávaná spotřeba.
Víme ovšem, že u Mazdy můžete dvoulitrový motor vytočit až do 6 800 otáček, zatímco Fiat končí na 6 250 ot./min. Tím nám ale mechanické rozdíly víceméně končí, v případě podvozku lze již opětovně mluvit o předních dvojitých lichoběžnících a zadní víceprvkové nápravě. Na výběr jsou pak 16palcová či 17palcová litá kola, přičemž velikost pneumatik je u obou sourozenců identická. Pouze Mazda ovšem prozatím nabízí lepší brzdy od Bremba, Fiat aktuálně spoléhá jen na standardní kousky.
Přesunout se tak můžeme do interiéru, kde již Fiat tak inovativní nebyl. Jediný rozdíl, který je viditelný na první pohled, je totiž nové logo na volantu. Italové ovšem dodávají, že na palubní desku aplikovali dodatečnou změkčenou vrstvu a lehce poupravili také výplně dveří. Z toho důvodu je 124 Spider o pár milimetrů širší v oblasti ramen. Zbytek však již zůstává ryze japonský, což platí rovněž o audiosystému. I když ten se nově chlubí názvem Fiat Connect 7.0.
Vrátit se ještě můžeme na moment k exteriéru, kde Italové vyjma nových panelů karoserie sáhly také po odlišných světlometech. Vpředu samozřejmě nechybí LEDky pro denní svícení, diody ovšem najdeme také vzadu. Tím nám ovšem dostupné informace končí, pročež jen dodáme, že prvních 124 exemplářů bude vyrobeno pro Spojené státy pod názvem Prima Edizione Lusso. Tato edice přitom dostane do vínku modrý lak Azzuro Italia a kožené čalounění Saddle.
Více si o italském roadsteru s japonskými kořeny, který nám hlavně kapotou do značné míry připomíná britský Jaguar, řekneme v příštím roce. Prodej v zámoří začne v létě, Evropa by ale nejspíše mohla přijít na řadu o pár měsíců dříve. Očekávat lze přitom o trochu vyšší ceny než u Mazdy MX-5, která s dvoulitrem startuje na 783 900 Kč.
Fiat 124 Spider byl představen na autosalonu v Los Angeles...
...ve srovnání s Mazdou MX-5 je větší, výkonnější, ale i těžší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel