Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari zůstává samo sebou, jen za loňský rok nechalo zničit přes 400 tisíc padělků svého zboží, včetně několika aut
8.7.2024 | Petr Prokopec
Italové nikdy neměli s těmi, kteří jakkoli parazitují na slávě vzpínajícího se koníka, slitování. A zůstávají sami sebou, nyní se dokonce chlubí tím, co všechno za nelegální kopie nechali zlikvidovat. Odnesla to i tři auta.
Ferrari sice člověk musí na jedné straně respektovat, při trochu jiném úhlu pohledu je však zároveň velmi snadné italskou automobilku odsoudit. Její vztah k zákazníkům je dnes již pověstný, neboť i když tito lidé často zaplatí i desítky milionů korun, není s nimi podle toho zacházeno. Králem obchodního vztahu je vždy Ferrari a Jay Leno o něm už dříve slavně prohlásil, že se chová jako domina - zaplatíte mu za to, aby na vás bylo zlé.
Když si člověk uvědomí, že Ferrari se dokáže nevraživě chovat k lidem, kteří ho živí, pak by asi nikdo nechtěl být veřejným nepřítelem automobilky. V té chvíli jsou totiž i „Tantalova muka a žhavení lebky zvané budík“ jen procházka růžovou zahradou. Krásně to ostatně vykresluje výkaz za loňský rok, během kterého se Ferrari dostalo na stopu celé řady produktů, jež jeho logo nesou neoprávněně. Italové tak zařídili, aby více než 400 tisíc takových padělků bylo zničeno.
Za výší daného čísla stojí skutečnost, že Ferrari nabízí spolu s emblémem skákajícího koníka také rozsáhlý merchandising, tedy oblečení, boty či třeba zmenšené modely svých aut. Či případně firmám jako Puma nebo Carrera prodává za nemalé peníze licenci, přičemž těmito cestami vede do firemní pokladny dokonce více peněz, než je tomu v případě skutečných vozů. Svým způsobem tak vlastně není až tak překvapivé, že automobilka lidem nabízí odměnu za to, že prodejce padělků „napráší“.
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme upřesnit, že loni bylo zničeno víc než 100 tisíc kusů falešného oblečení či přes 60 tisíc hodinek. Dále tu máme přes 17 tisíc bot, 13 tisíc opasků, 17 tisíc pásků a 91 tisíc brýlí. Opomenout nesmíme ani 57 tisíc peněženek, tisícovku stolních fotbálků, 872 zmíněných zmenšených modelů, 800 skútrů a dokonce tři plnohodnotná auta. Šrotovací lis tak musel jet naplno, čímž se z likvidace padělků Ferrari zjevně stává velmi dobrý byznys.
Dá se předpokládat, že výrobce padělků to od jejich činnosti nikterak neodradí. Třeba takové triko od Pumy s logem Ferrari vás oficiálně vyjde na zhruba dva tisíce korun. Pokud si nicméně koupíte zcela obyčejné jednobarevné, které si následně na zakázku necháte potisknout emblémem vzpínajícího se koníka, zaplatíte za jeden kousek zhruba 200 Kč. Stačí ale navýšit zakázku třeba na tisíc kusů, navíc někde v Číně, a rázem jste na zlomku dané sumy, a to i s dopravou.
Ferrari je navíc jednou z nejvíce ikonických značek historie, neboť její logo není neznámé ani Eskymákům, ani křovákům v Austrálii či obyvatelům jihoamerické džungle. Ony padělky tak lze udat pomalu kdykoli a kdekoli. Je tak pochopitelné, že jim Italové jdou nemilosrdně po krku. A pokud by tak skutečně činili jen v rámci tábora nepřátel, měli by jistě i více sympatií. Takto si ale jistě nejeden dopálený majitel řekne: „Dobře jim tak.“
Ferrari vydalo ke své „šrotovací mánii” i takovouto infografiku. Také to o něčem vypovídá. Grafika: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vám ale vezme slova z úst
včera - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
před hodinou - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
před 3 hodinami - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
před 4 hodinami - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
před 6 hodinami - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.06. 14:20 - pavproch
- Cyklistické vlákno 10.06. 14:06 - pavproch
- Rychlodotazy 10.06. 08:27 - honziss
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.05. 20:22 - řidičBOB
- Kdo má přednost? 10.05. 15:43 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.05. 14:01 - rhinos
- Politický koutek 10.05. 06:28 - HondaMan
- Pneu koutek 10.04. 19:48 - abgx1