Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari zůstává samo sebou, jen za loňský rok nechalo zničit přes 400 tisíc padělků svého zboží, včetně několika aut
8.7.2024 | Petr Prokopec
Italové nikdy neměli s těmi, kteří jakkoli parazitují na slávě vzpínajícího se koníka, slitování. A zůstávají sami sebou, nyní se dokonce chlubí tím, co všechno za nelegální kopie nechali zlikvidovat. Odnesla to i tři auta.
Ferrari sice člověk musí na jedné straně respektovat, při trochu jiném úhlu pohledu je však zároveň velmi snadné italskou automobilku odsoudit. Její vztah k zákazníkům je dnes již pověstný, neboť i když tito lidé často zaplatí i desítky milionů korun, není s nimi podle toho zacházeno. Králem obchodního vztahu je vždy Ferrari a Jay Leno o něm už dříve slavně prohlásil, že se chová jako domina - zaplatíte mu za to, aby na vás bylo zlé.
Když si člověk uvědomí, že Ferrari se dokáže nevraživě chovat k lidem, kteří ho živí, pak by asi nikdo nechtěl být veřejným nepřítelem automobilky. V té chvíli jsou totiž i „Tantalova muka a žhavení lebky zvané budík“ jen procházka růžovou zahradou. Krásně to ostatně vykresluje výkaz za loňský rok, během kterého se Ferrari dostalo na stopu celé řady produktů, jež jeho logo nesou neoprávněně. Italové tak zařídili, aby více než 400 tisíc takových padělků bylo zničeno.
Za výší daného čísla stojí skutečnost, že Ferrari nabízí spolu s emblémem skákajícího koníka také rozsáhlý merchandising, tedy oblečení, boty či třeba zmenšené modely svých aut. Či případně firmám jako Puma nebo Carrera prodává za nemalé peníze licenci, přičemž těmito cestami vede do firemní pokladny dokonce více peněz, než je tomu v případě skutečných vozů. Svým způsobem tak vlastně není až tak překvapivé, že automobilka lidem nabízí odměnu za to, že prodejce padělků „napráší“.
Abychom nemluvili jen obecně, můžeme upřesnit, že loni bylo zničeno víc než 100 tisíc kusů falešného oblečení či přes 60 tisíc hodinek. Dále tu máme přes 17 tisíc bot, 13 tisíc opasků, 17 tisíc pásků a 91 tisíc brýlí. Opomenout nesmíme ani 57 tisíc peněženek, tisícovku stolních fotbálků, 872 zmíněných zmenšených modelů, 800 skútrů a dokonce tři plnohodnotná auta. Šrotovací lis tak musel jet naplno, čímž se z likvidace padělků Ferrari zjevně stává velmi dobrý byznys.
Dá se předpokládat, že výrobce padělků to od jejich činnosti nikterak neodradí. Třeba takové triko od Pumy s logem Ferrari vás oficiálně vyjde na zhruba dva tisíce korun. Pokud si nicméně koupíte zcela obyčejné jednobarevné, které si následně na zakázku necháte potisknout emblémem vzpínajícího se koníka, zaplatíte za jeden kousek zhruba 200 Kč. Stačí ale navýšit zakázku třeba na tisíc kusů, navíc někde v Číně, a rázem jste na zlomku dané sumy, a to i s dopravou.
Ferrari je navíc jednou z nejvíce ikonických značek historie, neboť její logo není neznámé ani Eskymákům, ani křovákům v Austrálii či obyvatelům jihoamerické džungle. Ony padělky tak lze udat pomalu kdykoli a kdekoli. Je tak pochopitelné, že jim Italové jdou nemilosrdně po krku. A pokud by tak skutečně činili jen v rámci tábora nepřátel, měli by jistě i více sympatií. Takto si ale jistě nejeden dopálený majitel řekne: „Dobře jim tak.“
Ferrari vydalo ke své „šrotovací mánii” i takovouto infografiku. Také to o něčem vypovídá. Grafika: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nejnovější články
- K mání je skutečný Batmobil použitý při natáčení. Je plně funkční i s „raketovým výfukem” a „raketu” také bude stát
před 10 hodinami - Pět let trvající pokus Němců elektrifikovat dieselové kamiony s pomocí trolejí nad dálnicí definitivně rozebírají jako miliardové fiasko
včera - John Cena musí spolknout další finanční katastrofu, za auto pořízené za 13 milionů mu nikdo nechce dát víc jak polovinu
včera - Prodejní šéf VW se zoufale snaží udat nechtěná elektrická auta a říká, že jsou spolehlivější. Data ukazují pravý opak
včera - Proč to Škoda neřekne otevřeně? Také její prodeje elektrických aut v roce 2024 meziročně klesly
včera
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam