Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari začalo při vývoji používat revoluční metodu známou z IT, auta značky má zbavit italského šlendriánu
6.11.2023 | Petr Prokopec
Děje se tak díky novému šéfovi, který přišel z úplně jiného, neautomobilového prostředí. To, co mu mnozí mají za zlé, zjevně může být i výhodou. Zda ale jeho metody budou s to překonat tradiční lajdáctví spojené s italskou produkcí skoro čehokoli, ukáže jen čas.
Dokážete si představit Ferrari bez zvuku pořádně vytočeného motoru nejlépe s osmi či dvanácti válci? Že ne? To jsme na tom stejně, pořádný „ječák“ k maranellským strojům patří stejně jako logo vzpínajícího se koníka. Italové nicméně neodporovali politikům a zaveleli nejprve hybridizaci a následně i k úplné elektrifikaci svých aut. Již v roce 2025 nám tak Ferrari hodlá představit svůj první supersport, i když třeba konkurenční Lamborghini něco takového odmítá.
Právě snaha přejít ze spalovacího pohonu na ten elektrický vedla Ferrari k tomu, aby před dvěma lety dosadila na post šéfa firma Benedetta Vignu. Tedy manažera, jehož dosavadní životní kariéra byla s automobilovou branží spojena jen velmi okrajově - na kontě má sice bezpočet patentů, z nichž jeden dostal třeba za třídimenzionální senzor airbagů, nicméně o nadšence rozhodně nejde. Místo toho by Vigna klidně mohl získat hlavní roli v seriálu IT Crowd.
Automobilka si ovšem jeho přístup pochvaluje, neboť jí prý pomáhá v pokroku s vývojem nových produktů, tedy i onoho prvního elektromobilu. Vigna totiž ve v Maranellu zavedl techniku zvanou Hardware in the Loop, jenž je ve velkém používána hlavně počítačovými firmami. Spočívá v pokročilých simulacích, jenž jsou prováděny v reálném čase, aby se ihned ověřilo, zda v případě designu či jednotlivých funkcí kráčíte správným směrem a na případné problémy se přišlo dřív, než se objeví v ostrém provozu.
Zrovna Ferrari něco takového potřebuje jako sůl. I když je na auta této značky pohlíženo s posvátnou úctou, s kvalitou a jakousi promyšleností jsou spojována stejně málo jako jiné italské vozy. Nakonec se stačí podívat na to, jaké technické a strategické problémy má soustavně tovární tým Formule 1, to je někdy až tragikomické. A zrovna v ef-jedničkách by se měla pohybovat absolutní smetánka lidí, které má Ferrari k dispozici. Změna by tedy byla třeba i tam, pokud ale proběhla, soudě podle dění ve včerejší Velké ceně Sao Paula se zatím neprojevila. Vigna ale věří, že je s celou firmou na správné cestě.
„Někteří tento postup začali používat při vývoji automobilů stejně jako my. Umožňuje vám to urychlit fázi, během které hledáte chyby elektronického systému. Sice nám příprava této technologie zabrala nějaký čas, ale už jsme díky ní vyřešili některé problémy, na které jsme u naší hybridní rodiny narazili až v pozdější fázi vývoje,“ uvedl Vigna. Zároveň dodal, že prototyp chystaného elektromobilu již řídil a „moc se mu líbí“. Což ovšem zrovna u něj není tak relevantní.
Ani moc nepochybujeme, že první elektromobil Ferrari bude mít obchodní úspěch a velmi pravděpodobně bude vyprodán dopředu - je to zkrátka Ferrari a navíc něco prvního, naprostou většinu aut této značky si lidé nekupují na pravidelné - pokud vůbec nějaké - ježdění. Může jít ale o směr, jakým se Italové mohou vydat v případě celého svého portfolia? Tím si opravdu nejsme jisti. Nebude zde totiž naprosto nic, čím by se značka oproti zbytku světa odlišila, ať již je řeč o samotném ústrojí, dynamice, dojezdu nebo čemkoli skutečně důležitém. Právě to je úskalí elektromobility.
Tím se pochopitelně nechceme proti bateriovému Ferrari vymezovat ex ante. Jen se snažíme poukázat na to, čemu budou výrobci během pár let čelit. A ti, jejichž portfolio tvoří sportovní vozy, nemusí být výjimkou.
V případě plug-in hybridního modelu 296 GTB zjevně Italové narazili na řadu problémů až v pozdější fázi vývoje, u dalších novinek včetně prvního elektromobilu tak dochází na převratné změny ve vývoji. Právě ty mají změnit kvalitativní povahu nových Ferrari. Foto: Ferrari
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Policista chtěl řidičku ujíždějící v SUV zastavit pomocí tzv. PIT, sám ale po jejím manévru převrátil auto
6.9.2024 - Lamborghini otevřelo své největší dealerství na světě, kupodivu nestojí nikde na Středním východě
5.9.2024 - Tesla s dvouletým zpožděním spustila funkci, díky níž auto přijede k majiteli jako pejsek, žertovně jí říká ASS
4.9.2024
Nové na MotoForum.cz
- Sprint vyhrál Martin a zůstal tak lídrem včera 17:56
- Vítězí BMW, v sedle s Vd Markem včera 17:30
- Pole Position pro Tonyho Arbolina, 11. Salač včera 17:22
- Pole Position si vyjel pošesté David Alonso včera 17:17
- První závod WSSP dnes odřeknut včera 16:27
Nejčtenější články
- Indové naplno odhalili své nové stylové praktické auto za dobré peníze, jen to jeho jméno, jen to jméno
10.8.2024 - Drtivá většina Němců chce zrušit zákaz spalovacích motorů od roku 2035. Jen nesvéprávní mohou chtít opak
10.8.2024 - Skutečně přijde doba, kdy si u Jaguaru nepůjde koupit vůbec žádné nové auto, přiznal šéf značky
10.8.2024 - Skoro nejetá, bohatě vybavená Škoda Superb 2,0 TDI 4x4 po důchodci je k mání za cenu lepší Fabie
10.8.2024 - Půjčovna Sixt se začala zbavovat i ostatních elektrických aut, nejen Tesel. „Zákazníci preferují spalovací vozy,” říká stroze
11.8.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva