Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari už nikdy nebude stejné. Šéf potvrdil hybridy, víc luxusu i víc produkce
8.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ferrari vstupuje do nové éry. Ta již nebude zaměřena čistě na sportování, místo toho nás čeká více vyrobených aut stojících na modulární platformě.
Pokud máte rádi zavedené pořádky, zvláště ty související se značkou Ferrari, připravte se na fakt, že následující řádky vámi mohou poněkud otřást. Italové se totiž rozhodli vstoupit do nové éry, která po ukončení výroby manuálů počítá rovněž s modularitou, elektrifikací, vyšším luxusem a navýšením produkce. Že se vám zrovna tyto kroky nelíbí? Ani my z nich nejsme dvakrát nadšeni, nicméně na směřování značky již nelze nic změnit. Její šéf Sergio Marchionne totiž aktuálně potvrdil, že změny už jsou zaváděny a cesty zpět není.
Milovník svetrů dnes oznámil investorům, že Ferrari v budoucnu hodlá sáhnout po kombinaci klasické spalovací jednotky a elektromotoru. Tímto způsobem prý dojde k navýšení potenciálu pod kapotou, zároveň však bude snížena papírová spotřeba. Umožněno to bude přechodem na novou modulární platformu, která dovoluje usazení dvanáctiválcových, osmiválcových a dokonce i šestiválcových motorů. Přitom není podstatné, zda ty budou instalovány vpředu či uprostřed.
Architektura dále počítá se zástavbou elektrického pohonného ústrojí, a tak majitelům nabídne až 50kilometrový „bezemisní“ dojezd. Ten přitom dozajista bude uvítán zejména zákazníky z velkých světových metropolí, kde již nyní mají vozy poháněné pouze spalovacími jednotkami nemalé problémy. Do budoucna se pak chystá na mnoha místech naprostý zákaz, který však půjde tímto způsobem obejít.
Vůbec první takovou vlaštovkou se má stát nástupce modelu F12, s nímž se počítá v roce 2020. Jeho příchod zároveň odstartuje „významný posun“ ve výrobě aut, což máme chápat jako další možné navýšení roční produkce. „Nechci se k tomu nikterak zavázat, ani jakkoliv jinak potvrdit, že je to náš cíl, ale je pravděpodobné, že naše kvóty by v roce 2025 mohly přesáhnout 10 000 aut,“ uvedl Marchionne.
Tento krok je zároveň dán jistou změnou strategie značky, která se doposud zaměřovala především na ryze sportovní modely. Nicméně budoucí portfolio by mělo zahrnovat i více luxusních aut, jakými je třeba GTC4 Lusso. Tyto vozy totiž mohou okouzlit širší publikum, nakonec, GTC4 má lovit i u Range Roveru. I nadále však má být dodrženo pravidlo, že nabídka značky bude vždy minimálně o jeden kus nižší než poptávka.
Hybridy Ferrari dorazí na nové modulární platformě...
...a mezi nimi i nástupce Ferrari F12.
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis