Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Tensostruttura a Manta: to jsou oba designoví předchůdci LaFerrari
25.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) LaFerrari mělo až devět alternativ, nejdál se kromě finálního vozu dostaly návrhy Tensostruttura a Manta vypracované v měřítku 1:1.
Před pár týdny, v podstatě téměř souběžně se zahájením letošního ženevského autosalonu, otevřela italská automobilka Ferrari další novou expozici ve svém továrním muzeu. Kromě známých strojů z rodové linie vrcholných supersportů, momentálně reprezentované novým LaFerrari, se mezi vystavenými modely objevila rovněž studie vozu patřícího pod projekt s kódovým jménem F150.
Už delší dobu víme, že z plánů F150 vzešel produkční automobil, ona druhá placka proto prezentuje jednou z možných designových alternativ, která byla postavena před dvěma lety. Původně jsme si mysleli, že žádné konkrétní jméno nemá, na předchozích fotkách totiž kromě loga se vzpínajícím se koněm nejsou vidět žádné další indicie, mezičasem však Scuderia doplnila vůz o tabulku s pár údaji.
Nic převratného neodhaluje, nicméně je na ní napsáno, že jde o návrh pojmenovaný Tensostruttura a že vznikl v květnu 2011. Za tuto informaci můžeme opět poděkovat Marchettinovi, který loví ve „výsostných vodách“ Ferrari docela pravidelně. Tentokrát se osobně zastavil v muzeu, což se vyplatilo také z jiného důvodu. Kromě modelu Tensostruttura natočil další maketu stejného projektu, kterou jsme dosud neviděli.
Tato pro změnu nese označení Manta, byla vyrobena ve stejné době, především ale její příď byla téměř kompletně použita u finálního vozu. Světla připomínající svými tvary bumerangy vzaly za své, zbytek přední části i boční linie oken však lze na LaFerrari snadno identifikovat. Zadní partie nakonec rovněž nejsou nepodobné, výsledek ale přeci jen vypadá trochu jinak.
Ze zdrojů blízkých značce se kromě jiného rozneslo, že Ferrari celkově pracovalo až na devíti návrzích, přičemž Manta a Tensostruttura to dotáhly až k maketám, které pak posloužily jako inspirace pro konečné ladění designu.
Zdroj: Marchettino@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 3 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Tohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 15 minutamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před hodinouElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 3 hodinamiNejprodávanější VW, který za 250 tisíc nabízí víc než Octavie, dostal úplně nový vzhled. Teď vypadá jako laciné čínské auto
před 4 hodinamiÚplně nová auta zkrachovalého Fiskeru nechali stát opuštěná na kraji silnice, teď se prodávají v aukci za směšné peníze
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva