Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Tailor-Made oficiálně: program individualizace vám ušije koníka na míru
8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ferrari odhalilo detaily programu personalizace aut pro nejlepší klientelu jménem Tailor-Made. Na výběr budou tři témata: Scuderia, Classica a Inedita.
Nákup vozu značky Ferrari není pro drtivou většinu smrtelníků dosažitelná věc. Přesto existuje i v té o něco šťastnější skupině lidí, kteří si maranellské koně můžou dovolit, okruh zákazníků oceňujících ještě více osobního přístupu, ještě více individualizace. Ferrari těmto klientům umožňuje jít několika cestami.
Můžou si koupit třeba auto z omezené série, kam patří kupříkladu nedávno představená ryzí závodní záležitost 599XX Evolution s výkonem 750 koní anebo dát přednost výběru z několika verzí rozlučkových strojů 599 GTB 60F1. Pak jsou tady samozřejmě „běžná“ sériová Ferrari, která ale nemusí zůstat v původním stavu, pokud se zapojíte do speciálního programu Tailor-Made. O tom jsme se již dříve v krátkosti zmínili díky uniklým fotkám z jeho prezentace pro vybrané zákazníky, teprve nyní se ale oficiálně stává součástí nabídky firmy.
Ferrari ve své zprávě uvádí, že chce navázat na tradice z 50. a 60. let, kdy byly možnosti výběru materiálů, barev a zpracování natolik široké, že na silnice vyjížděly převážně naprosté unikáty šité na míru tak, aby vyhovovaly těm nejtajnějším přáním majitele. Tuto chce zmiňovaný program následovat možnostmi vlastní volby odstínu laku a čalounění, výběru povrchové úpravy panelů kabiny, speciálními doplňky a vlastně celkovým zpracováním auta. Aby z toho nevznikla pejskově-kočičí dobrota, dostane každý takto náročný klient osobního designéra, který se už postará o to, aby byla jeho volba „v souladu s tradicemi značky Ferrari“.
Jakmile budou parametry automobilu přesně definovány, bude zadán do výroby a jeho příští majitel - pokud tedy disponuje dostatkem volného času - může sledovat proces jeho vzniku. Ti s nabitějším časovým harmonogramem pak mají možnost alespoň zajet do Maranella a svého vzpínajícího se koníka vyzvednout osobně.
Program Tailor-Made bude rozdělen do tří tematických okruhů. První s označením Scuderia (v překladu stáj nebo také hřebčín, ale ten asi v tomto případě Ferrari na mysli mít nebude...) se vzhlíží ve slavné závodní historii a nabídne materiály vzešlé nebo používané ve sportovním oddělení, čímž má automobilka na mysli uhlíkové kompozity, kevlar, alcantaru a různé typy mikrovlákna, pogumovanou kůži, jelenici. Sedadla si můžete nechat očalounit tou samou kůží, která se kdysi používala na potažení skořepin v monopostech F1 a k mání bude třeba i materiál Alutex kombinující hliník se skelným vlánkem.
Druhá sekce nese jméno Classica, což asi není nutné překládat. Ferrari uvádí, že tato část programu se zaměří na klasické materiály v moderním podání, kde rozhodně nebude chybět kvalitní vypracovaná i přírodní kůže, kašmír, samet, případně pochromované detaily a výběr ze starších pastelových odstínů laků.
Poslední název Inedita znamená bezprecedentní a tak mají vypadat i výsledné experimentální vozy. Tato část bude nabízet inovativní stylistické prvky respektující základní hodnoty značky, ačkoli nám není známo, kdy kromě nedávno představené Californie použilo Ferrari například džínsovinu, která je zde zmiňována. K dalším materiálům bude patřit také tlustější kožené čalounění, blíže nespecifikované technické tkaniny nebo modrá uhlíková vlákna. Mantinely by zde měly být opravdu velmi nízké.
Zveřejnění cen podobných úprav jistě nečekáte, také je pro vás nemáme. Pokud byste ale zatoužili po trochu osobitějším stylu vašeho nového Ferrari, Taylor-Made je vám od této chvíle plně k dispozici.
Ferrari se chce vrátit k bezprecedentní individualizaci aut, která byla v polovině minulého století u takto drahých aut vcelku běžná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch