Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu
28.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První model italské značky s pohonem všech kol se dočkal zásadního přepracování, které eliminovalo zadní sedadla a přineslo karbonovou střechu.
Představte si, že peníze přehazujete vidlemi, a přitom patříte mezi zapřísáhlé fanoušky italské automobilky. Vypadalo by poté vaše Ferrari stejně jako projekt SP FFX? Asi ne, vkus je ovšem individuální záležitostí. A jelikož si bohatý zákazník z Japonska přál předělat model FF tímto způsobem, speciální oddělení Special Project jeho touhy splnilo do puntíku. Namísto siluety typu Shooting Brake tak zde máme mnohem slušivější kupé, čím si ovšem nejsme jisti, jsou karbonové a bíle lakované doplňky.
Snad nejpovedenější v této kombinaci je zadní difuzor, křídlo nad ním ovšem již působí jako pěst na oko. Obdobné je to pak se střechou, která byla přepracována nejvíce. Díky jejímu výraznějšímu sklonu navíc v kabině chybí zadní sedadla a kokpit se tak soustředí jen čistě na řidiče a spolujezdce. Zapomenout bychom pak neměli na příď, která je sice nově agresivnější, ale přesto taktéž rozpačitá.
Po stránce technické Ferrari prozatím nezveřejnilo jediný parametr, s ohledem na pravidla značky ale k nějakému zásadnímu přepracování dozajista nedošlo. Dvanáctiválcový motor by tak nadále měl produkovat 660 koní, které směřují na všechna kola. Díky většímu množství karbonu, absenci sedadel a zmenšené zádi by ovšem kila mohla jít dolů, díky čemuž by se zlepšila i jízdní dynamika.
Dokud ovšem Italové nepustí veškerá data oficiální cestou, můžeme o modelu SP FFX pouze spekulovat. Tak nějak ovšem máme pocit, že 3,5sekundový čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku namísto standardních 3,7 s by nemusel být od věci.
Na zakázku stylizované Ferrari SP FFX není zrovna královnou krásy. Vkus je však ryze individuální záležitostí
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie