Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl?

Marchionnem ohlášený rozmach Ferrari by mohl znamenat i motorku - značka má patent na vidlicový dvouválec a na jméno Cavallino, tedy Poník.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl?

2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Marchionnem ohlášený rozmach Ferrari by mohl znamenat i motorku - značka má patent na vidlicový dvouválec a na jméno Cavallino, tedy Poník.

Italská automobilka Ferrari možná pracuje na nesmyslu typu Fiat TwinAir. A nebo spíše na motocyklu. Napovídaly by to zprávy o novém patentu této značky, vidlicovém dvouválci. Ne však ledajakém - jeho kliková hřídel by měla být vyvážená takovým způsobem, že by nepotřebovala vyvažovací hřídele. Ty totiž mají své nevýhody - jsou složité, těžké a náročné na prostor.

Patentové snímky motoru byly doplněny motocyklem, cruiserem, tedy spíše jeho siluetou. To však mohlo sloužit jen pro účely lepší názornosti obrázků. Budoucí motocykl Ferrari je tedy více méně spekulací, ale k čemu jinému by této značce byl vidlicový dvouválec? Jeho existence jako náhrada za řadový TwinAir pod kapotu Fiatu 500 se nám přece jen nezdá být pravděpodobná.

Druhý patent, který si Ferrari nechalo registrovat, je na jméno Cavallino. To v italštině znamená poník. Není potvrzeno, že dvouválec a toto jméno jsou nějak spojeny, ale jsou-li auta „koně”, proč by rozměrově menší motorky nemohly být „poníci”? Nejen to nahrává spekulacím o jednostopém stroji. Hlavní konkurent Lamborghini má také docela blízko k Ducati; výroci motorek vlastněnému automobilkou Audi, stejně jako Lamborghini.

Plány Sergia Marchionneho na změny v nejslavnější italské automobilce zahrnují zvýšení produkce až o 43 % a s tím i snížení exkluzivity těchto aut. Jméno Ferrari má ale ohromný obchodní potenciál a jeho využití i pro motocykly také jistým způsobem ladí s plány nového šéfa značky.

Motorka Ferrari doposud existovala pouze jedna, ale nebyla vyrobena samotnou automobilkou, nýbrž inženýrem Davidem Kayem, úzce spojeným s dalším italským výrobcem motorek, firmou MV Agusta. Vznikla v první půli 90. let jako pocta památce Enza Ferrariho a měla řadový čtyřválec o objemu 900 ccm, postavený speciálně pro tuto motorku.

Jaká budoucnost tedy čeká vidlicový dvouválec Ferrari, je zatím ve hvězdách; na pařížském autosalonu se asi nedozvíme nic. Hvězdy však dost dobře mohou věštit právě jednostopý stroj. Anebo, popustíme-li uzdu fantazii, skutečně speciální verzi Fiatu 500 nazvanou Cavallino, kde by se odlišnost neomezovala jen na jinou barvu, čalounění a loga.


Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl? - 1 - 1995 ferrari motorcycle 01Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl? - 2 - 1995 ferrari motorcycle 02Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl? - 3 - 1995 ferrari motorcycle 03Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl? - 4 - 1995 ferrari motorcycle 04Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl? - 5 - 1995 ferrari motorcycle 05Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl? - 6 - 1995 ferrari motorcycle 06Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl? - 7 - 1995 ferrari motorcycle 07
Jediná motorka s logem Ferrari se ukázala v roce 1995, byla to pocta Enzu Ferrarimu

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.