Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali
21.8.2021 | Petr Miler
Ferrari neproslulo zrovna inovacemi na poli komfortních výbavových prvků, ale časy se mění. Některý z nových modelů značky by mol být v budoucnu vybaven klimatizací, jakou svět nepoznal.
Enzo Ferrari, zakladatel zřejmě nejslavnější automobilky tohoto světa, měl na auta velmi zjednodušený pohled. Byl to člověk, který vyrostl na závodních kolbištích a svého času se nechal slyšet, že silniční vozy prodává jen proto, aby mohl financovat závodní aktivity Scuderie. I ty ale byly postavené kolem jednoduchého principu: „Stavím motory a přidělávám na ně kola,” popsal maestro Enzo svůj recept na dobrý automobil.
I když Ferrari nikdy nebyla až tak jednostrunná, do Ferrariho smrti šlo o skutečně jednostranně zaměřená auta. Ještě F40, poslední špičkový model vzniklý pod jeho taktovkou, nebyl o mnoho více než motor, kola, volant a pár „drobností” okolo. Pokud jste někdy měli tu čest vidět F40 naživo, je docela komické, jak primitivní automobil to v určitých ohledech je, vypadá skoro jako replika. Tyhle časy jsou ale dávno pryč.
Po smrti zakladatele značky se auta firmy začala stávat více a více každodenními a některé modely, jako FF resp. GTC4Lusso, nemají daleko k rodinným. Vrchol tohoto vývoje ale teprve přijde, neboť Ferrari v brzké době vytáhne své první SUV jménem Purosangue. To už bude vůz zcela orientovaný na normální ježdění, a tak musí svou komfortní stránku akcentovat ještě více než jakýkoli z dosavadních modelů. Zřejmě právě do něj pak míří nové řešení klimatizace, které si italská automobilka nechala patentovat.
Je to na Italy skutečně neobvyklá registrace u Evropského patentového úřadu, neboť s výkonem, dynamikou ani ničím takovým nemá nic společného. Popisuje způsob, jak - slovy Ferrari - zajistit pluralitu fungování ventilačního zařízení. Systém tak pomocí termokamer snímá teplotu různých částí kabiny a těla každého cestujícího, přičemž zohledňuje pohlaví, postavu a jeho oblečení. Poté na základě zjištěných údajů rozhodne o optimálním proudění, směru, cirkulaci a teplotě vzduchu vycházejícího každým z ventilačních otvorů. Tím má být zajištěno, že si všichni cestující ve svém Ferrari „užijí ten nejlepší možný zážitek z chlazení nebo topení, bez ohledu na vnější povětrnostní podmínky”.
Přehnané? Podle nás trochu ano, už současné pokročilé automatické klimatizace zajišťují velmi dobrý teplotní komfort pro celou posádku a přitom používají ještě přijatelné množství vstupů. Ovšem, komfortu není nikdy dost a pokud Ferrari přijde s něčím jako SUV, které jeho zákazníky stěží strhne svým jízdním projevem, musí bodovat jinde. Současně je ale třeba dodat, že nikde pochopitelně není psáno, že Italové tento systém do některého ze svých modelů nasadí, je to v tuto chvíli jen patent.
Lidé spatřující krásu v jednoduchosti asi z nápadu Ferrari nadšeni nebudou, jinak je ale pochopitelně technicky zajímavý. Grafika: EUIPO, CC0 Public Domain
Zdroj: Ferrari 296 Forum
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 3 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 5 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva