Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali

Ferrari neproslulo zrovna inovacemi na poli komfortních výbavových prvků, ale časy se mění. Některý z nových modelů značky by mol být v budoucnu vybaven klimatizací, jakou svět nepoznal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali

21.8.2021 | Petr Miler

Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali

/

Foto: EUIPO, CC0 Public Domain

Ferrari neproslulo zrovna inovacemi na poli komfortních výbavových prvků, ale časy se mění. Některý z nových modelů značky by mol být v budoucnu vybaven klimatizací, jakou svět nepoznal.

Enzo Ferrari, zakladatel zřejmě nejslavnější automobilky tohoto světa, měl na auta velmi zjednodušený pohled. Byl to člověk, který vyrostl na závodních kolbištích a svého času se nechal slyšet, že silniční vozy prodává jen proto, aby mohl financovat závodní aktivity Scuderie. I ty ale byly postavené kolem jednoduchého principu: „Stavím motory a přidělávám na ně kola,” popsal maestro Enzo svůj recept na dobrý automobil.

I když Ferrari nikdy nebyla až tak jednostrunná, do Ferrariho smrti šlo o skutečně jednostranně zaměřená auta. Ještě F40, poslední špičkový model vzniklý pod jeho taktovkou, nebyl o mnoho více než motor, kola, volant a pár „drobností” okolo. Pokud jste někdy měli tu čest vidět F40 naživo, je docela komické, jak primitivní automobil to v určitých ohledech je, vypadá skoro jako replika. Tyhle časy jsou ale dávno pryč.

Po smrti zakladatele značky se auta firmy začala stávat více a více každodenními a některé modely, jako FF resp. GTC4Lusso, nemají daleko k rodinným. Vrchol tohoto vývoje ale teprve přijde, neboť Ferrari v brzké době vytáhne své první SUV jménem Purosangue. To už bude vůz zcela orientovaný na normální ježdění, a tak musí svou komfortní stránku akcentovat ještě více než jakýkoli z dosavadních modelů. Zřejmě právě do něj pak míří nové řešení klimatizace, které si italská automobilka nechala patentovat.

Je to na Italy skutečně neobvyklá registrace u Evropského patentového úřadu, neboť s výkonem, dynamikou ani ničím takovým nemá nic společného. Popisuje způsob, jak - slovy Ferrari - zajistit pluralitu fungování ventilačního zařízení. Systém tak pomocí termokamer snímá teplotu různých částí kabiny a těla každého cestujícího, přičemž zohledňuje pohlaví, postavu a jeho oblečení. Poté na základě zjištěných údajů rozhodne o optimálním proudění, směru, cirkulaci a teplotě vzduchu vycházejícího každým z ventilačních otvorů. Tím má být zajištěno, že si všichni cestující ve svém Ferrari „užijí ten nejlepší možný zážitek z chlazení nebo topení, bez ohledu na vnější povětrnostní podmínky”.

Přehnané? Podle nás trochu ano, už současné pokročilé automatické klimatizace zajišťují velmi dobrý teplotní komfort pro celou posádku a přitom používají ještě přijatelné množství vstupů. Ovšem, komfortu není nikdy dost a pokud Ferrari přijde s něčím jako SUV, které jeho zákazníky stěží strhne svým jízdním projevem, musí bodovat jinde. Současně je ale třeba dodat, že nikde pochopitelně není psáno, že Italové tento systém do některého ze svých modelů nasadí, je to v tuto chvíli jen patent.


Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali - 1 - Ferrari nove reseni klimatizace patent 01Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali - 2 - Ferrari nove reseni klimatizace patent 02Ferrari si nechalo patentovat nové řešení klimatizace, větší složitost abyste pohledali - 3 - Ferrari nove reseni klimatizace patent 03
Lidé spatřující krásu v jednoduchosti asi z nápadu Ferrari nadšeni nebudou, jinak je ale pochopitelně technicky zajímavý. Grafika: EUIPO, CC0 Public Domain

Zdroj: Ferrari 296 Forum

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.