Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari se zaleklo ztráty výjimečnosti, se svým prvním SUV naloží úplně jinak, než všichni čekali
20.6.2022 | Petr Miler
Ferrari je v případě svého nového, svým způsobem přelomového modelu samé překvapení. Nejprve se ukázalo, že nebude oslavou downsizingu a elektrifikace, nyní se ukazuje, že jeho cílem rozhodně nebude rozbít prodejní bank. O to už se postarají nechvalně proslulá omezení Ferrari.
Po provalení fotek hotového SUV Ferrari a videích zachycující už jen lehce maskovaný vůz se zdálo, že premiéra modelu Purosangue musí být na spadnutí. Jenže není, automobilka už se nechala slyšet, že svou prvotinu na poli sportovně-užitkových aut ukáže světu v září. Tedy skoro až za další tři měsíce.
To je samo o sobě překvapivé, není to ale jediná nečekaná informace. Obecně se předpokládalo, že Ferrari tento, koncepčně k němu příliš nesedící vůz pojme docela jinak než zbytek svých modelů. Tedy udělá něco jako Lamborghini svůj Urus. To by znamenalo přijít v podstatě s tuctovým esúvéčkem s dramatickým designem, prestižní značkou a ještě prestižnější cenou, které bude dalším krokem směrem k menším přeplňovaným a elektrifikovaným motorům. Nic z toho se ale nestane.
Hotové auto očividně nemá daleko ke zvýšenému hatchbacku a zvuk jasně potvrzuje přítomnost motoru V12 bez turba, však jeho (zpočátku dokonce výlučné) nasazení potvrdilo i samo Ferrari. Mělo by tak jít o skutečně neobvyklou nabídku, přesto panovaly - a panují - obavy, že když Ferrari vyšle na trh každodenně použitelné auto pro celou rodinu, bohatí lidé budou stát v řadě, aby jej mohli mít. A prodeje značky vystřelí do stratosféry. To nemusí znít špatně, u automobilky zakládající si na exkluzivitě to ale zní špatně.
Takové obavy nebyly nemístné, však zmíněný Urus dnes tvoří 60 % prodejů Lamba, modely Cayenne a Macan tvoří 55 % prodejů Porsche, nové DBX dělá 45 % prodejů Astonu Martin... Takto by šlo pokračovat dlouho, obvykle to jsou SUV „nepatřičných” značek, které rázem táhnou jejich prodeje. U Ferrari se to ale nestane.
Automobilka se zjevně zalekla výše popsaného scénáře a nechce připustit, aby Purosangue bylo něčím široce dostupným. Na setkání s akcionáři tak upřesnilo, že prodeje vozu omezí metou 20 % celkového odbytu značky, což neodpovídá ani prodejním číslům předchozích modelů F12 a 812 resp. FF a GTC4, které Purosange více nebo méně nahrazuje. Jinými slovy, žádné drama. Pokud jste v životě výše zmíněné modely viděli jednou dvakrát, s novým SUV to stěží bude jiné.
Co bude Ferrari dělat, až se o nějaké 2 tisíc aut ročně začne prát 20 tisíc lidí, nevíme, asi je pořádně „natáhne”. To nakonec dělá nejraději. Vtipné je, že dříve exkluzivního pocitu zákazníka Ferrari, který se musí snažit, aby mu značka něco prodala, si nyní můžeme užít prakticky všichni. Stačí zajít k dealerovi jakkoli žádanější značky - ono se 10 lidí o 1 auto bude prát i u škodovky...



Ferrari Purosangue bude kráčet hlavně ve stopách již ukončeného GTC4 Lusso, bude spíše jakýmsi zvýšeným hatchbackem než klasickým SUV. Navíc dostane motor V12 bez turba a rozhodně nebude pro každého. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 2 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB