Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari SA Aperta: 599 roadster je konečně venku
25.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O otevřené verzi 599 GTB si švitořili vrabci na střeše maranellské fabriky Ferrari už dlouho. Nyní je konečně realitou, automobilka přiveze do Paříže vůz s názvem SA Aperta, který značí právě „otevřenou” 599.
Model SA Aperta byl postaven při příležitosti 80. výročí založení karosárny Pininfarina a právě ve jménech jejích zakladatelů můžeme najít klíč k označení SA. Jsou to první písmena jmen Sergio a Andrea, právě tak se oba zakladatelé dnes věhlasné firmy jmenovali. Pokud vám vrtá hlavou i označení Aperta, pak jste při hodinách italštini zjevně nedávali pozor, v tomto jazyce značí „otevřený”.
Novinka rozhodně není obyčejným roadsterem. Vyznačuje se delším a více skloněným čelním sklem a zvláštním ztvárněním zadních partií, které jakoby navazují na linii vrchní části obou předních sedadel. Dynamičtější vzhled pak podtrhuje menší světlá výška. Bez zajímavosti není, že prakticky stejné řešení používá nové Porsche 911 Speedster, které bylo představeno teprve před pár dny.
Pokud se ptáte, čím se dá chybějící střecha nahradit za deště, je odpověď opět podobná jako u 911 - lidsky řečeno kusem hadru. Na dlouhé vyjížďky v dešti se SA Aperta rozhodně nehodí, samo Ferrari říká, že natahovací střechu je dobré použít jen když bude počasí mimořádně špatné. Tím automobilka naznačuje, že se s vývojem skutečně funkční natahovací střechy přliš neobtěžovala a vůz je radno používat pouze když bude venku hezky.
Pochopitelně, aby Aperta držela i bez střechy pohromadě, byly její spodní partie řádně vyztuženy. Podle slov Ferrari tím byla zachována pevnost kupé při zanedbatelném zvýšení hmotnosti. Přeloženo z reklamštiny: karoserie se o něco více kroutí a bude znatelně těžší. Přesné specifikace ale zatím nemáme a z technických dat víme jen tolik, že pod kapotou najdeme „standardní” dvanáctiválec o výkonu 670 koní.
Pokud vás vůz zaujal, máme pro vás dvě zprávy, obě jsou špatné. Ta první zní, že vozu bude vyrobecno jen 80 kusů. A pokud už sprintujete ke „kulaťáku”, pak vězte i tu druhou - celá omezená edice je již nyní vyprodána.
Nad zakázaným ovocem si budeme moci povzdychnout poprvé v Paříži, kde se snad dozvíme i podrobnější specifikace.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva