Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu
18.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari možná opravdu představí duchovního nástupce někdejšího Dina. Jistě ale pracuje na motoru V6 odvozeném od 3,9 V8 z modelu 488 GTB.
Automobilka Ferrari pracuje na šestiválcovém motoru. Uvedl to šéf značky Amedeo Felisa ve Frankfurtu. Zatím to však nevypadá, že by 488 GTB dostala (ještě) menší motor, novinka se má objevit v novém, menším a lehčím autě. Alespoň takový je předpoklad dle Felisova náznaku: „Neudělali byste větší auto s V6.” Nové Dino však nepotvrdil.
Jak příznivci Ferrari jistě vědí, Dino byla odnož Ferrari, která nabízela menší a levnější auta s technikou Ferrari, ale bez loga se vzpínajícím se koněm. Byla pojmenována po Alfredu „Dinu” Ferrarim, synovi Enza, který měl na starosti vývoj šestiválce. A právě vozy Dino, stavěné v 60. a 70. letech, byly poháněny šestiválcovými motory.
Moderní malé Ferrari se šestiválcem by tak mohlo být jejich duchovními nástupci, je ale více než pravděpodobné, že si zachovají jméno Ferrari - značka prodává. Nově vyvíjený šestiválec je odvozen od V8 v modelu 488 GTB, má tedy plochou klikovou hřídel, což je pro vidlicový šestiválec velmi neobvyklé. Údajně se Ferrari touhle cestou vydá a výsledek bude produkovat velmi zajímavý zvuk.
Práce na motoru nejsou hotovy, stále před inženýry stojí určité překážky. Chtějí se např. dostat na nějakých 200 koní litrového výkonu, což je ohromné číslo a znamená to velké nároky na všechny součástky motoru. Pokud by se to podařilo, tahle V6 by mohla nabídnout okolo 580 koní, je-li odhad na objem 2,9 litru správný. A ideálně by měla pohánět velmi lehké auto: „Myslíme na číslo 1 000 kg, ale tak nízko se nedostaneme,” uvádí jeden z inženýrů.
Jedním z důvodů pro takový krok je snížení průměrných emisí flotily. Ovšem, Ferrari jako malý výrobce má určité výjimky z nesmyslně přísných nařízení Unie: „Máme výjimky, protože si Unie uvědomuje, že jsme kapka v moři,” uvedl Felisa. přesto se automobilce daří emise snižovat, alespoň papírově, a hybridy prý nebude potřebovat ještě nejméně pět let. LaFerrari bylo spíš cvičení a bylo tak náročné a drahé, že se jen tak opakovat nebude.
Menší a levnější Ferrari však určitě také zlepší prodeje automobilky, protože přiláká i úplně nové zákazníky. To ale pro podnik jako Ferrari nemusí být až tak krásná vyhlídka, neboť kvantita ohrožuje exkluzivitu a ani výjimky Evropské unie nemusí být tak velkorysé, bude-li značka prodávat třeba desetitisíce aut. Tohle jsou ale jistě faktory, které Ferrari pečlivě zvažuje...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.
Dino 206 GT ze 60. let bylo jedním z šestiválcových Ferrari, i když se tak nejmenovalo
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis