Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari P33 2015: bývalý režisér chce opět naštvat Maranello, staví 725kilové Ferrari
20.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po přestavbě Ferrari Enzo na unikátní P4/5 má James Glickenhaus ještě větší choutky. Jeho novinka prý nabídne 500 koní při hmotnosti pouhých 725 kg.
Pokud jste na počátku 90. let minulého století sjížděli regály videopůjčoven častěji než tehdejší umělci bílý prášek ze zrcadel, pak vám zřejmě budou známé tituly jako Tygří spáry, Orlí spáry nebo Ocelová aréna. O jejich kvalitě si samozřejmě můžete myslet cokoliv, jedno je ale nesporné. Díky zájmu celého světa přinesly tyto tituly Jamesi Glickenhausovi do kasičky pořádný balík. Po příchodu nového milénia ale filmový režisér a producent svou hollywoodskou kariéru opustil a začal se naplno věnovat své celoživotní vášni - exkluzivním automobilům. Nezůstal přitom pouze u sbírání veteránů, ale zároveň svět obohatil o unikátní Ferrari P4/5, který dle jeho návrhů postavila na bázi modelu Enzo karosárna Pininfarina. Jedním silničním vozem to ovšem pro Glickenhause neskončilo.
Následujícím projektem bývalého režiséra se v roce 2009 stala závodní verze P4/5 Competizione. Ta po designové stránce odpovídala silničnímu modelu, pod karoserií se však namísto Ferrari Enzo skrývalo kupé 430 Scuderia. Právě tímto vozem ovšem Glickenhaus vstoupil do války s automobilkou z Maranella, která se od projektu kompletně distancovala a odmítá týmu Scuderia Cameron Glickenhaus prodávat náhradní díly. A to přesto (nebo možná i právě proto), že šéfem týmu je Paolo Garella, bývalý vedoucí speciálních projektů u Pininfariny.
Do budoucna se přitom zdá, že válečná sekera rozhodně nebude zakopána. Glickenhaus totiž na ženevský autosalon, který se bude konat roku 2015, ohlásil příchod dalšího zakázkového vzpínajícího se koníka nazvaného P33. Ten by pod kapotu měl dostat nový dvakrát přeplňovaný šestiválec (zřejmě tutéž pohonnou jednotku, jakou Ferrari vyvinulo pro Maserati) o výkonu 500 koní, který nebude mít s rozpohybováním hmotnosti pouhých 725 kil žádný problém.
Za tak nízkým číslem samozřejmě stojí především hojné využití karbonu, z nějž by měla být vyrobena celá karoserie i šasí. Po stránce stylistické pak tým Scuderia Cameron Glickenhaus naznačuje, že P33 dostane „trojkřídlý“ design, kdy by do karoserie a kabiny měly být zapracovány tři spoilery. Střecha a dveře by se pak mají podobat těm, které dostalo koncepční Ferrari 512 S Modulo.
Více novinek budeme mít v průběhu následujících měsíců, případné zájemce o možnou koupi však musíme prozatím zklamat. Stejně jako původní Ferrari P4/5 bude i novinka P33 jediným kusem na světě. A to přesto, že Glickenhaus již dostal několik objednávek.
Koncept Ferrari 512 S Modulo by Glickenhausovu novinku měl ovlivnit po stránce designové. A to hlavně v oblasti střechy a dveří
Na silniční model P4/5 bylo Maranello hrdé, závodní verze Competizione se ovšem stala příčinou sváru mezi Ferrari a týmem Scuderia Cameron Ferrari
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024 - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva