Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari P33 2015: bývalý režisér chce opět naštvat Maranello, staví 725kilové Ferrari
20.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po přestavbě Ferrari Enzo na unikátní P4/5 má James Glickenhaus ještě větší choutky. Jeho novinka prý nabídne 500 koní při hmotnosti pouhých 725 kg.
Pokud jste na počátku 90. let minulého století sjížděli regály videopůjčoven častěji než tehdejší umělci bílý prášek ze zrcadel, pak vám zřejmě budou známé tituly jako Tygří spáry, Orlí spáry nebo Ocelová aréna. O jejich kvalitě si samozřejmě můžete myslet cokoliv, jedno je ale nesporné. Díky zájmu celého světa přinesly tyto tituly Jamesi Glickenhausovi do kasičky pořádný balík. Po příchodu nového milénia ale filmový režisér a producent svou hollywoodskou kariéru opustil a začal se naplno věnovat své celoživotní vášni - exkluzivním automobilům. Nezůstal přitom pouze u sbírání veteránů, ale zároveň svět obohatil o unikátní Ferrari P4/5, který dle jeho návrhů postavila na bázi modelu Enzo karosárna Pininfarina. Jedním silničním vozem to ovšem pro Glickenhause neskončilo.
Následujícím projektem bývalého režiséra se v roce 2009 stala závodní verze P4/5 Competizione. Ta po designové stránce odpovídala silničnímu modelu, pod karoserií se však namísto Ferrari Enzo skrývalo kupé 430 Scuderia. Právě tímto vozem ovšem Glickenhaus vstoupil do války s automobilkou z Maranella, která se od projektu kompletně distancovala a odmítá týmu Scuderia Cameron Glickenhaus prodávat náhradní díly. A to přesto (nebo možná i právě proto), že šéfem týmu je Paolo Garella, bývalý vedoucí speciálních projektů u Pininfariny.
Do budoucna se přitom zdá, že válečná sekera rozhodně nebude zakopána. Glickenhaus totiž na ženevský autosalon, který se bude konat roku 2015, ohlásil příchod dalšího zakázkového vzpínajícího se koníka nazvaného P33. Ten by pod kapotu měl dostat nový dvakrát přeplňovaný šestiválec (zřejmě tutéž pohonnou jednotku, jakou Ferrari vyvinulo pro Maserati) o výkonu 500 koní, který nebude mít s rozpohybováním hmotnosti pouhých 725 kil žádný problém.
Za tak nízkým číslem samozřejmě stojí především hojné využití karbonu, z nějž by měla být vyrobena celá karoserie i šasí. Po stránce stylistické pak tým Scuderia Cameron Glickenhaus naznačuje, že P33 dostane „trojkřídlý“ design, kdy by do karoserie a kabiny měly být zapracovány tři spoilery. Střecha a dveře by se pak mají podobat těm, které dostalo koncepční Ferrari 512 S Modulo.
Více novinek budeme mít v průběhu následujících měsíců, případné zájemce o možnou koupi však musíme prozatím zklamat. Stejně jako původní Ferrari P4/5 bude i novinka P33 jediným kusem na světě. A to přesto, že Glickenhaus již dostal několik objednávek.




Koncept Ferrari 512 S Modulo by Glickenhausovu novinku měl ovlivnit po stránce designové. A to hlavně v oblasti střechy a dveří
Na silniční model P4/5 bylo Maranello hrdé, závodní verze Competizione se ovšem stala příčinou sváru mezi Ferrari a týmem Scuderia Cameron Ferrari
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Elektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před hodinouNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 3 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 5 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan