Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari našlo cestu, jak udržet motory V12 při životě, stačí porušit 7 let starý slib
20.9.2021 | Petr Miler
Pokud žijete v přesvědčení, že nějaký dvanáctiválec je lepší než žádný dvanáctiválec, pak z údajného rozhodnutí Ferrari smutnit nebudete. Opojný zvuk ječivých V12 ale bude fuč.
„Sliby se maj' plnit...” Zapomeňte na Vánoce a Janka Ledeckého, ze slibů se v automobilovém světě staly cáry papíru, které je nutné dříve nebo později roztrhat a zahodit, ať už byly míněny jakkoli vážně. Zdravý rozum je možná jen jeden, regulací je ale nespočet a když si „někdo” vymíní, že svět zachrání omezováním pár tisíc za rok vyrobených Ferrari, která sotvakdy vyjedou z garáže, ani vzpínající se koník si nemůže být ničím jistý.
Ferrari sice nějakou dobu odolávalo tomu přepřáhnout na něco, co si zákazníci nepřejí, už v polovině minulé dekády ale kapitulovalo v případě osmiválcových motorů a přešlo z atmosférického plnění na turba. Krásný zvuk byl pryč, výkon ale přibyl a jelo se dál. Tou dobou nicméně Ferrari tvrdilo, že byť s přeplňováním motorů V8 kapitulovalo, jednotky V12 turby určitě, ale určitě neosadí. Tento přístup ještě před čtyřmi roky potvrdil tehdejší šéf značky i mateřského koncernu FCA (dnes součást Stellantisu) Sergio Marchionne. Jenže čtyři roky jsou také pryč, Marchionne rovněž, zejména evropské regulace ale bují dál. A tak se nakonec přeplňování mají dočkat i dvanáctiválce.
Informují o tom s odvoláním na své zdroje kolegové z Carscoops s tím, že jde o cestu, jak udržet motory V12 při životě i v dnešní době. To je pravda - Ferrari se podrží koncepce, zmenší objem přidá pár turb a na světě bude motor schopný lámat přehradní hráze. Jednou z věcí, které Ferrari definují, je ale jejich zvuk a ten je s turby prostě pryč. A bude s nimi pryč u dvanáctiválců.
Jasně, pořád bude lepší V12 s turbem než žádný V12, přesto máme pocit, že je z hlediska environmentálních dopadů úplně jedno, co má pod kapotou hrstka z hrstky ročně prodaných Ferrari. Downsizing takového motorů sníží papírovou spotřebu možná o 20 procent, tu reálnou nejspíše nijak, vše si navíc můžeme vynásobit pár sty auty (protože většina Ferrari má beztak V8 s turby) a pár tisíci kilometry ročně. Všichni ruce nahoru, planeta je zachráněna.
Zatím nejde o oficiální informaci, a tak to berme s rezervou, ale v momentě, kdy se Ferrari hrne i do hybridizace a elektrifikace, bychom se nedivili ničemu. Stane-li se tak, bude to zbytečné, trhem nevyžádané opatření, které akorát udělá z dosud prodávaných vozů žádané relikty, se kterými nikdo nebude jezdit tím spíš - protože tím lépe je pak za pár let prodá jako něco jinak už neexistujícího. Ale kdo chce kam...
Ferrari 812 je možná jedním z posledních modelů značky, které se kdy dočkají atmosféricky plněného dvanáctiválce. Italská automobilka už ani neřeší, co před pár léty slíbila a jde s proudem. Foto: Ferrari
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024 - Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva