Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari konečně svolilo ke změření dynamiky LaFerrari a srovnání s P1 a 918
22.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
„Svatá trojice“ se konečně střetla ve srovnávacím testu, alespoň na dálku. Více než to Ferrari stále neumožní.
Prakticky již od chvíle, kdy automobilky Ferrari, McLaren a Porsche oznámily, že každá z nich pracuje na vlastní verzi hybridního supersportu, celý svět zajímá, který model z této trojice je nejrychlejší. Dosud jsme tu přitom vždy měli pouze srovnávací testy britského a německého modelu, ve kterých Porsche 918 Spyder ukázalo, že má navzdory nemalé hmotnosti citelně navrch.
Ferrari se však zásadně nezúčastňuje srovnání, ve kterých by nemělo vyhrát a dosud si tím zjevně nebylo jisto. Obstrukce dělává i při snaze o poměřování s konkurencí u svých běžnějších modelů, u své výkladní skříně pak přišlo s takovými obstrukcemi, že spíše zvládnete vyskočit padákem z raketoplánu, než abyste usedli za volant LaFerrari a srovnali jej s P1 a vozem ze Zuffenhausenu. A jeho „no” šlo až tak daleko, že novináři při testech nemohli použít ani žádné pokročilé měřící prostředky akcelerace, aby mohli LaFerrari vedle konkurentů postavit.
Teď už se ale ledny pohnuly. Ne, neboje, Italové nesvolili k přímému srovnání, kolegy z Motor Trendu ale aspoň pozvali k onomu měření akcelerace. Můžeme se ptát, jak moc je takový test nezávislý, když si Ferrari nejprve muselo být jisto, že neskončí špatně a nevíme, co všechno pro to muselo s vozem udělat. Ale pořád je to to nejlepší, co vám můžeme ukázat.
První podobné srovnání má na svědomí Carlos Lago, který otestoval i McLaren a Porsche a přispěl zatím alespoň srovnáním rychlosti celé trojice v přímce. V tomto ohledu má Ferrari jasně navrch, neboť kupříkladu ve chvíli, kdy McLaren jede 80 km/h a Porsche o čtyři kilometry v hodině pomaleji, má LaFerrari na tachometru skoro devadesátku. Britský model však postupně začíná náskok Itala stahovat, takže kupříkladu při rychlosti 180 km/h je Vzpínající se koník vepředu o pouhý kilometr v hodině. 918 Spyder však v té chvíli již ztrácí vcelku propastných 12 km/h.
Možná výmluvnější bude porovnání klasických hodnot akcelerace: LaFerrari zrychlí podle tohoto měření z 0 na 96 km/h (60 mph) za pouhých 2,4 sekundy, což je skutečně dechberoucí číslo na vůz s jedinou poháněnou nápravou. Sprint na 400 metrů zvládne bezpečně pod 10 sekund (9,7 s) s koncovou rychlostí 239 km/h. Právě někde tady se ale ve srovnání s P1 začíná lámat chleba - na 400 metrech je LaFerrari ještě o desetinu sekundy rychleji, při akceleraci z 0 na 241 km/h (150 mph) již desetinu ztrácí.
Závody v přímém směru jsou ale věc jedna a obkroužení okruhu věc druhá. V tomto ohledu přitom Porsche již mnohokrát dokázalo, že jeho pohon všech čtyř kol dokáže skvěle negovat vyšší počet kil, než s kolika přichází italská a britská konkurence. I přes aktuální vítězství, které navíc není definitivní, neboť po překročení mety 250 km/h je již McLaren jasně rychlejší, by tak LaFerrari nemuselo skončit na trůnu.
Možná i to je důvod, proč Italové srovnávacímu testu tolik brání. Dá se ale předpokládat, že nakonec k němu stejně jen dojde, díky čemuž bude celý rébus rozřešen. Pokud se přitom srovnání odehraje na rychlejším okruhu, pak asi Ferrari bude mít navrch, techničtější trať ale bude hrát ve prospěch hnacího ústrojí Porsche. Zvědavost nás tedy i přes první porovnání „svaté trojice“ neopouští.
Konečně si můžete prohlédnout a srovnat dynamiku všech tří hypersportů vedle sebe. Jak moc je výsledek věrohodný, když k testu Ferrari dlouho nechtělo svolit a nakonec k němu pozvalo do Itálie za účasti předem připraveného vozu, posuďte sami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 7 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 9 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 10 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva