Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari J50: půvabný stroj je překvapivou vzpomínkou na italské legendy
13.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový speciál Ferrari vznikne jen v 10 kusech. Vychází z modelu 488 Spider, na pohled byste to ale možná nepoznali. A na změny došlo také pod kapotou.
Již mnohokrát jsme zmínili, že žijeme v době digitální, kdy je skoro něco utajit. Ferrari se to přesto podařilo, což je opravdu obdivuhodné, neboť jde o značku, před jejímiž branami špionážní fotografové pomalu stanují. I ti ovšem nejspíše nyní stojí s otevřenou pusou a dohadují se, jak mohla jejich pozornosti uniknout nová limitovaná edice nazvaná J50, která byla aktuálně odhalena v National Art Center v Tokiu.
Vůz slaví 50. výročí přítomnosti Ferrari na japonském trhu, pročež se zdá být jasné, kam pouze 10 exemplářů zamíří. I když pravdou zůstává, že automobilka v tiskové zprávě dostupnost nikterak nespecifikovala. Dá se ovšem předpokládat, že řešit tento problém je bezpředmětné - celá série je bezesporu již zamluvená, přičemž každý zákazník bude moci vyrukovat s individuálními požadavky.
Zákulisí ale již nechme stranou, místo toho se budeme soustředit na představení samotného vozu. Za ten je zodpovědná divize Special Projects, která na modelu J50 spolupracovala s designovým oddělením Ferrari Styling Center. Základem se stalo otevřené osmiválcové provedení 488 Spider, které dostalo zcela unikátní karoserii připomínající již na první pohled vozy jako F40 nebo F50.
Důvodem tohoto přirovnání je černá dělící linie, která se táhne od přídě až po sací otvory před zadním kolem. Mimo to dorazil nový čelní nárazník, se kterým jsou spárovány úzké horizontální diodové světlomety. Dále lze zmínit vzedmuté blatníky či odlišnou čelní kapotu s dalšími ventilačními otvory. Specifická jsou také 20palcová kovaná kola či unikátní kryt motoru zakončený čtveřicí kruhových světel.
Opomenout nesmíme ani unikátní tvar čelního okna, na který navazují ty boční. Ferrari se při jejich tvarování nechalo inspirovat průzorem závodní helmy a zároveň vynechalo klasickou hliníkovou skládací střechu. Místo ní verze J50 používá odnímatelné karbonové panely, jenž lze uschovat za sedadly. Máme zde tak návrat stylu Targa, se kterým byla značka spojována hlavně v 70. a 80. letech.
Kabina počítá se sportovními sedadly, jejichž čalounění odráží vzhled zadního krytu motoru. V případě odhaleného exempláře tu máme kombinaci černé a červené kůže, právě v tomto ohledu ovšem budou moci zákazníci sáhnout po maximální individualizaci. Se standardem pak kupodivu nemusí počítat pod kapotou, byť 3,9litrový osmiválec twin-turbo zůstal zachován.
Značka ovšem navýšila výkon na 690 koní, což bezesporu proměnilo jízdní dynamiku. Konkrétní data bohužel ale zmíněna nebyla, aktuálně tak jen dodáme, že standardní Spider disponující 670 koňmi potřebuje ke zrychlení na stovku 3 sekundy a maximálně zvládne 325 km/h. Provedení J50 by ale mělo být stoprocentně rychlejší.





Ferrari J50 dostalo do vínku 690 koní a bodykit, ze kterého přechází zrak
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025
Nejnovější články
„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
před 41 minutamiŠkoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
před 2 hodinamiI v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
před 3 hodinamiŠéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
před 5 hodinamiNěkdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva