Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby
22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Čtyřmístné Ferrari ve verzi T zbavili atmosférické V12 a nahradili ji V8 s dvjitým přeplňováním. Výsledkem je slabší, pomalejší, ale také lehčí vůz.
Ferrari GTC4Lusso, tedy faceliftované FF, dostalo přeplňovaný osmiválec. O [[0000016715 downsizing] v pravém slova smyslu ale nejde, aspoň ne teď - motor je sice oproti původní atmosférické 6,3 V12 menší a přeplňovaný, zákazníci ale budou mít dvě možnosti, co si pod kapotu tohoto čtyřmístného Ferrari zvolit. Tedy zda budou chtít tradičních dvanáct nebo papírově úspornějších osm válců. Novinka se bude jmenovat GTC4Lusso T a oním motorem bude 3,9 V8, pravděpodobně upravená jednotka z modelu 488 GTB.
Dále víme, že GTC4Lusso T bude mít 609 koní v 7 600 otáčkách a 760 Nm od 3 000 ot./min, takže pružný bude tento motor až až. Ukazuje se to ve sprintu na stovku, který modelu GTC4Lusso T má trvat 3,5 vteřiny, o jednu desetinku více než dvanáctiválcové verzi. Maximální rychlost má být o 15 km/h nižší, tedy 320 km/h namísto 335 u atmosférické V12.
Absence čtyř válců naopak vylepšila hmotnost auta, navzdory přidání dvojice turbodmychadel. GTC4Lusso T váží 1 740 kg, o půl metráku méně než dvanáctiválcové GTC4Lusso, ale má o chloupek horší rozložení hmotnosti - 46:54 na přední:zadní nápravu vs. 47:53 u verze s V12. Obojí, tedy snížení hmotnosti i změna jejího rozložení mezi nápravy, padá na vrub odstranění bizarního pohonu všech kol 4RM - GTC4Lusso T je pouze zadokolka.
I kvůli tomu byla nutná nová kalibrace natáčení zadních kol a také úprava dalších jízdních systémů. Ferrari také slibuje v podstatě nulovou prodlevu v reakci na plynový pedál, ovšem na toto téma jsme od této značky slyšeli i docela jiné věci. Systém proměnlivého tlaku turba má zajistit „pocit živé, ale progresivní akcelerace” na všechny kvalty, říká dále značka.
Jak to bude ve skutečnosti, si zatím počkejme. Další informace jistě přinese pařížský autosalon, kde se budeme moci podívat i na již vyprodané LaFerrari Aperta.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.




Zvenčí odlišíte GTC4Lusso T od dvanáctiválcové verze jen stěží, bude-li mít normální registrační značku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Rychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom