Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby

Čtyřmístné Ferrari ve verzi T zbavili atmosférické V12 a nahradili ji V8 s dvjitým přeplňováním. Výsledkem je slabší, pomalejší, ale také lehčí vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby

22.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čtyřmístné Ferrari ve verzi T zbavili atmosférické V12 a nahradili ji V8 s dvjitým přeplňováním. Výsledkem je slabší, pomalejší, ale také lehčí vůz.

Ferrari GTC4Lusso, tedy faceliftované FF, dostalo přeplňovaný osmiválec. O [[0000016715 downsizing] v pravém slova smyslu ale nejde, aspoň ne teď - motor je sice oproti původní atmosférické 6,3 V12 menší a přeplňovaný, zákazníci ale budou mít dvě možnosti, co si pod kapotu tohoto čtyřmístného Ferrari zvolit. Tedy zda budou chtít tradičních dvanáct nebo papírově úspornějších osm válců. Novinka se bude jmenovat GTC4Lusso T a oním motorem bude 3,9 V8, pravděpodobně upravená jednotka z modelu 488 GTB.

Dále víme, že GTC4Lusso T bude mít 609 koní v 7 600 otáčkách a 760 Nm od 3 000 ot./min, takže pružný bude tento motor až až. Ukazuje se to ve sprintu na stovku, který modelu GTC4Lusso T má trvat 3,5 vteřiny, o jednu desetinku více než dvanáctiválcové verzi. Maximální rychlost má být o 15 km/h nižší, tedy 320 km/h namísto 335 u atmosférické V12.

Absence čtyř válců naopak vylepšila hmotnost auta, navzdory přidání dvojice turbodmychadel. GTC4Lusso T váží 1 740 kg, o půl metráku méně než dvanáctiválcové GTC4Lusso, ale má o chloupek horší rozložení hmotnosti - 46:54 na přední:zadní nápravu vs. 47:53 u verze s V12. Obojí, tedy snížení hmotnosti i změna jejího rozložení mezi nápravy, padá na vrub odstranění bizarního pohonu všech kol 4RM - GTC4Lusso T je pouze zadokolka.

I kvůli tomu byla nutná nová kalibrace natáčení zadních kol a také úprava dalších jízdních systémů. Ferrari také slibuje v podstatě nulovou prodlevu v reakci na plynový pedál, ovšem na toto téma jsme od této značky slyšeli i docela jiné věci. Systém proměnlivého tlaku turba má zajistit „pocit živé, ale progresivní akcelerace” na všechny kvalty, říká dále značka.

Jak to bude ve skutečnosti, si zatím počkejme. Další informace jistě přinese pařížský autosalon, kde se budeme moci podívat i na již vyprodané LaFerrari Aperta.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.


Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby - 1 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 01Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby - 2 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 02Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby - 3 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 03Ferrari GTC4Lusso T je ex-FF bez 6,3 V12 a 4x4, vystačit si musí s V8 a turby - 4 - ferrari gtc4lusso t prvni foto 04
Zvenčí odlišíte GTC4Lusso T od dvanáctiválcové verze jen stěží, bude-li mít normální registrační značku

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše