Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari GTC4Lusso je faceliftované FF, má 690 koní a 4RM-S
8.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari pro faceliftované FF slibovalo překvapení, tím je ale leda nové jméno. Jinak vůz svou dosavadní techniku „jen” vylepšuje.
Fakt, že Ferrari v únoru odhaluje facelift modelu FF, překvapí z pravidelných čtenářů Autoforum.cz jen málokoho. Nejstarší model značky v její současné nabídce už po jistém osvěžení volal a automobilka nám trochu tajemně naznačovala, že jej máme očekávat. Avizovaným datem byl tedy 15. únor, ale ten se bude týkat prvního „fyzického” představení vozu, virtuálně byl odhalen o týden dříve.
I když samotné odhalení překvapivé není, automobilka nám s faceliftem modelu slibovala něco nečekaného. Spekulovalo se o lecčems, zejména pak o hybridním pohonu, který by vylepšil normovanou spotřebu vozu a také jej zbavil trochu podivného pohonu 4x4, který přední kola roztáčí tak, jako byste se na zátylku škrabali jízdním kolem strčeným mezi stehna řídítky dolů. Jenže nic takového se nestalo a technika vozu dospěla pouze občerstvení, stejně jako jeho vzhled.
Oním překvapením je tedy zřejmě změna jména, dosti dramatická. Místo FF si vůz nyní říká GTC4Lusso, což je docela komplikovaný název. Ale budiž, po vizuální stránce za ním stojí sada modifikací, která si pohrála s linií střechy, hlavními světly, předním nárazníkem s širší maskou chladiče, zadními světly a difuzorem nedaleko od nich. Toť z podstatného vše a i když změny jsou snadno postřehnutelné, pro spoustu smrtelníků bude asi obtížné odlišit faceliftovaný model od původního.
Změny se ale odehrály také uvnitř. Začneme-li v kabině, jde opět spíše o menší modifikace, byť nezanedbatelné - menší volant, nový infotainment, upravená tlačítka a nový držák klíče možná ani nezaznamenáte, tzv. Dual Cockpit vystavující část jízdních dat před spolujezdce na dosud největší displej (jinak byla podobná věc ve Ferrari k vidění i dříve) už byste ale měli.
Pod kapotou to vypadá zajímavěji, to u Ferrari vždy. Novinkou je tu posílený motor 6,3 V12, který nyní místo 486 kW dává až 507 kW, tedy 690 koní při 8 000 ot./min. Výše se posunul také točivý moment 697 (místo 683) Nm v 5 750 ot./min, z nějž 80 procent má být k dispozici už v 1 750 otáčkách.
Nemáme zprávy o tom, že by došlo k modifikaci převodovky, úprav ale doznal systém pohonu všech kol 4RM, který si nyní říká 4RM-S. Je to spíše marketing, neboť ono S je v názvu za natáčení zadní nápravy (Slip Side Control), které s přidaným pohonem předních kol příliš nesouvisí. Dá se ale chápat jako „balíček”, který se stará o optimalizaci trakce za všech okolností, kterému pomáhá nejen pohon všech kol a natáčení zadní osy, ale také elektronicky řízený diferenciál (E-Diff) a adaptivní tlumiče (SCM-E).
Díky zmíněným změnám a také blíže neupřesněnému „výraznému snížení” aerodynamického odporu je nyní ex-FF, tedy GTC4Lusso ještě rychlejší než dosud - k akceleraci na stovku mu stačí 3,4 sekundy (-0,3 s), maximální rychlost zůstává na 335 km/h.
Další detaily včetně ceny se zřejmě dozvíme až na autosalonu v Ženevě, první živé fotky ale můžeme očekávat už příští týden od jezera Como, kde se GTC4Lusso ukáže na tamní přehlídce elegance.









Toto je Ferrari GTC4Lusso, navzdory hodně novému jménu přináší jen trochu novou techniku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před hodinouKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před hodinouZkrachovala další německá automobilová firma, výrobce úchvatného Mercedesu. Před úpadkem ji nezachránily ani čínské peníze
před 2 hodinamiFrancouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před 3 hodinamiNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 4 hodinamiPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 09:32 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.18. 09:05 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 08:56 - řidičBOB
- Onboard videa 04.17. 21:59 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.17. 19:42 - M.Z.
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom