Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari GTC4Lusso je faceliftované FF, má 690 koní a 4RM-S
8.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari pro faceliftované FF slibovalo překvapení, tím je ale leda nové jméno. Jinak vůz svou dosavadní techniku „jen” vylepšuje.
Fakt, že Ferrari v únoru odhaluje facelift modelu FF, překvapí z pravidelných čtenářů Autoforum.cz jen málokoho. Nejstarší model značky v její současné nabídce už po jistém osvěžení volal a automobilka nám trochu tajemně naznačovala, že jej máme očekávat. Avizovaným datem byl tedy 15. únor, ale ten se bude týkat prvního „fyzického” představení vozu, virtuálně byl odhalen o týden dříve.
I když samotné odhalení překvapivé není, automobilka nám s faceliftem modelu slibovala něco nečekaného. Spekulovalo se o lecčems, zejména pak o hybridním pohonu, který by vylepšil normovanou spotřebu vozu a také jej zbavil trochu podivného pohonu 4x4, který přední kola roztáčí tak, jako byste se na zátylku škrabali jízdním kolem strčeným mezi stehna řídítky dolů. Jenže nic takového se nestalo a technika vozu dospěla pouze občerstvení, stejně jako jeho vzhled.
Oním překvapením je tedy zřejmě změna jména, dosti dramatická. Místo FF si vůz nyní říká GTC4Lusso, což je docela komplikovaný název. Ale budiž, po vizuální stránce za ním stojí sada modifikací, která si pohrála s linií střechy, hlavními světly, předním nárazníkem s širší maskou chladiče, zadními světly a difuzorem nedaleko od nich. Toť z podstatného vše a i když změny jsou snadno postřehnutelné, pro spoustu smrtelníků bude asi obtížné odlišit faceliftovaný model od původního.
Změny se ale odehrály také uvnitř. Začneme-li v kabině, jde opět spíše o menší modifikace, byť nezanedbatelné - menší volant, nový infotainment, upravená tlačítka a nový držák klíče možná ani nezaznamenáte, tzv. Dual Cockpit vystavující část jízdních dat před spolujezdce na dosud největší displej (jinak byla podobná věc ve Ferrari k vidění i dříve) už byste ale měli.
Pod kapotou to vypadá zajímavěji, to u Ferrari vždy. Novinkou je tu posílený motor 6,3 V12, který nyní místo 486 kW dává až 507 kW, tedy 690 koní při 8 000 ot./min. Výše se posunul také točivý moment 697 (místo 683) Nm v 5 750 ot./min, z nějž 80 procent má být k dispozici už v 1 750 otáčkách.
Nemáme zprávy o tom, že by došlo k modifikaci převodovky, úprav ale doznal systém pohonu všech kol 4RM, který si nyní říká 4RM-S. Je to spíše marketing, neboť ono S je v názvu za natáčení zadní nápravy (Slip Side Control), které s přidaným pohonem předních kol příliš nesouvisí. Dá se ale chápat jako „balíček”, který se stará o optimalizaci trakce za všech okolností, kterému pomáhá nejen pohon všech kol a natáčení zadní osy, ale také elektronicky řízený diferenciál (E-Diff) a adaptivní tlumiče (SCM-E).
Díky zmíněným změnám a také blíže neupřesněnému „výraznému snížení” aerodynamického odporu je nyní ex-FF, tedy GTC4Lusso ještě rychlejší než dosud - k akceleraci na stovku mu stačí 3,4 sekundy (-0,3 s), maximální rychlost zůstává na 335 km/h.
Další detaily včetně ceny se zřejmě dozvíme až na autosalonu v Ženevě, první živé fotky ale můžeme očekávat už příští týden od jezera Como, kde se GTC4Lusso ukáže na tamní přehlídce elegance.









Toto je Ferrari GTC4Lusso, navzdory hodně novému jménu přináší jen trochu novou techniku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.21. 20:53 - Kavis
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie