Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari FF: italský experiment odhalen
22.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italové splnili své sliby a odhalili něco, co automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku dosud nepoznala - fastback s pohonem všech kol. Není to přitom žádný koncept, ale produkční model.
Ferrari to není, ale zbraň to je, dovolím si hned na úvod parafrázovat slova Fanouše Součka alias Zdeňka Svěráka z Obecné školy. Při pohledu na přiložené snímky by vás totiž nenapadlo, že před sebou vidíte nový model slavné italské autmobilky. Přesto to tak je a nejde o žádnou individuální stavbu, ani úpravu, ani odvážný koncept. Je to sériový model FF, který se letos představí na ženevském autosalonu.
Pohled na novinku zepředu připomene model 458 Italia, záď ale vypadá, jako by s jinak fešným kupé někdo nacouval do zdi. Na oficiálních snímcích se tváří dynamicky, jiné pohledy ale odhalí až příliš komplikované a těžké tvary. Názor na vzhled vozu nechť si ale udělá každý sám, fakta praví, že vůz je 4 907 mm dlouhý, 1 953 mm široký, 1 374 mm vysoký a jeho design je dílem studia Pininfarina. Tvary vozu připomenou BMW Z3M Coupe, je to zkrátka něco mezi kombi, hatchbackem a kupé, podobným kočkopsům jsme si zvykli říkat „shooting brake“. Takto pojatá karoserie skýtá místo pro čtyři dospělé jedince, kteří mohou využít i zavazadlový prostor o objemu až 450 litrů. Pro dva cestující je po sklopení zadních sedadel k dispozici až 800 l prostoru pro zavazadla.
Právě v prostorovém uspořádání tkví první část významu zkratky FF. Ta značí „Ferrari Four” a krom místa pro čtyři upozorňuje i na další úplnou novinku, kterou tento model přináší. Je jí pohon všech kol s označením 4RM, který vznikl přímo u Ferrari. Jak funguje z dostupných informací zatím nevíme, podle informací automobilky se však má vyznačovat hlavně lehkou stavbou - váží prý jen 50 % toho, kolik je běžné u konkurenčních systémů. Na podvozku dále najdeme novou generaci adaptivních tlumičů SCM3 a brzdy Brembo s karbon-keramickými kotouči.
A zbytek techniky? Nejzajímavější je u Ferrari tradičně motor, jímž je v tomto případě klasický vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l. Divíme se, že když už automobilka boří tradice, nesáhla po nějakém přeplňovaném, nebo ještě lépe hybridním ústrojí, ale díky bohu alespoň za to. Motor je naladěn na výkon plných 485 kW (660 koní), jenž je dosahován při 8 000 ot./min. Točivý moment činí až 683 Nm a jeho maximum je posazeno do 6 000 ot./min. Není překvapením, že výkon je na všechna kola přenášen přes dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi stupni. Důležitá je jistě i pohotovostní hmotnost vozu nepěkných 1 790 kg, její rozložení mezi nápravy je ale sympatické - 47:53 s převahou té zadní.
I přes relativně vysokou hmotnost Ferrari FF zrychlí z 0 na 100 km/h za příjemných 3,7 s, maximální rychlost činí 335 km/h. Pokud by vás zajímala průměrná spotřeba benzínu, tak ta činí 15,4 l/100 km, emise CO2 mají podobu 360 g na kilometr jízdy. To vše se systémem HELE, což je něco jako Efficient Dynamics u BMW - skýtá rekuperaci nepatrné části brzdné energie přes alternátor nebo otravný systém start/stop.
Další informace a snímky můžeme očekávat v době ženevské premiéry vozu. Jestli se na ni těšíte, nebo se ji spíše děsíte, na to si odpovězte sami...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva