Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70: motor, vlastně dva motory odhaleny
3.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová generace výkladní skříně schopností automobilky Ferrari odhalila své vnitřnosti ve firemním magazínu. Takhle vypadají dvojice jeho motorů.
Malosérioví výrobci supersportů sice dostali na pokuty za vyšší než nadlimitní hodnoty CO2 jisté úlevy, těch ale nebudou moci využívat věčně. A tak je hybridní technologie jejich jedinou reálnou šancí, jak se jim do budoucna alespoň zčásti vyhnout a nepřispívat nesmyslnými poplatky do bezedné euro-kasičky. Není divu, že se objevila v Porsche 918 Spyder, dostane ji McLaren P1 a bude i pod zadní kapotou nástupce Ferrari Enzo.
To víme nejen proto, že tuto koncepci Italové potvrdili, ale především kvůli tomu, že se v posledním vydání Ferrari Magazine (č. 18) objevila fotografie, která tohle všechno dokazuje. Tedy přesněji řečeno to dokazují mohutné svazky tlustých kabelů v roli vysokonapěťové sítě, kterou v jiných sériových Ferrari nenajdete.
Z obrázku se podle ne úplně uhlazeného rozložení některých komponentů zdá, že Ferrari nevypustilo fotku hotového vozu, nýbrž některého z vývojových prototypů, což je (třeba s ohledem na riziko průmyslové špionáže) docela pochopitelné.
Co už víme, je například to, že jde o druhou generaci systému nazvaného HY-KERS, jehož vývoj trval zhruba dva roky. Ferrari se chlubí průběžným zvyšováním jeho účinnosti a zároveň redukcí hmotnosti a rozměrů. Konstruktéři vytvořili hardware, který se přiblížil k původně stanovenému cíli dosáhnout výkon jednoho kilowattu (1,36 k) na jeden kilogram systémem přidané hmotnosti. Přesnou hodnotu navýšení výkonu dnes ještě neznáme, ale podle uvedeného klíče by hybridní technika o hmotnosti třeba 100 kg dodala 136 koní.
O koordinaci přenosu síly obou motorů se postará sedmistupňová dvouspojková převodovka, která bude společně s atmosférickým dvanáctiválcem a zbytkem pohonného ústrojí umístěná za karbonovým monokokem. Ano, právě tím, který Ferrari vystavuje na právě probíhajícím pařížském autosalonu jako ochutnávku věcí příštích, motor ale raději ukázalo jen bokem.
Alespoň tyto dvě věci nás tedy při premiéře vozu nepřekvapí, přesto doufáme, že Ferrari brzy odhalí auto celé a nebude nám jej ukazovat po částech. To by nás také ještě mohlo čekat několik desítek podobných snímků..

Baterie s elektromotorem sice zbytečně zvyšují hmotnost, při krátkém normovaném testu však automobilkám pomůže úspěšně ošidit euro-předpisy skrze pár předem dobitých kWh. Tomu bychom se asi ani nedivili, jen kdyby zákazníci nebyli následně krmeni pohádkami o bájné spotřebě a okvětních lupíncích ve výfuku
Zdroj: Ferrari Magazine přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 3 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 5 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 6 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 7 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva