Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: projekt F150 podrobněji, čekejte spoustu řešení z F1
21.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z trojice chystaných hybridních supersportů od McLarenu, Porsche a Ferrari máme zatím nejméně informací z Maranella. Zkusíme to trochu napravit.
Dosavadní shrnutí konkrétních oficiálních i neoficiálních faktů známých o nástupci Ferrari Enzo není zrovna příliš obsáhlé čtení. V Paříži jsme viděli karbonový monokok o hmotnosti 70 kg, proslýchá se, že stroj vyvíjený pod interním kódovým označením F150 by měl vážit pouze 1 100 kg a víme, že jde o hybrid kombinující atmosférický dvanáctiválec (patrně 6,3 l z modelu F12 Berlinetta) s elektromotorem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Následující řádky nás k zásadnímu odhalení asi neposunou, ale jako střípky do skládačky nám něco o celkovém obrazu stroje, pracovně nazvaného F70, přeci jen napoví. Poděkovat za ně můžeme nadstandardním vazbám mezi britským týdeníkem Autocar a lidmi buď přímo sedícími ve Ferrari anebo maranellské značce velmi blízkými. Pojďme se tedy podívat, co díky nim víme.
Nová špička Ferrari se zřejmě na lámání rychlostních rekordů a souboj s budoucím super Veyronem nezaměří, radikální konstrukce italského vozu a jeho aktivní aerodynamika však má přiblížit jízdní zážitky dosud nepoznaným způsobem blízko monopostům F1. To se pochopitelně musí odrazit v ceně, nicméně Britové uvádí výrazně nižší částku, než italští kolegové. Na domácí půdě se má za to, že F70 bude stát v přepočtu až 38 milionů, Autocar tvrdí 800 tisíc liber, cože je „jen“ něco málo přes 25 milionů korun.
Základní koncept auta má údajně kořeny ve starším konceptu Ferrari Millechili (v překladu tisíc kilogramů) z roku 2007, ale jinak je dalším evolučním stupněm experimentálních modelů FXX, postavených na základě původního Ferrari Enzo. V12 má skutečně objem 6,3 litru, jeho výkon ale bude mírně zvýšený ze 740 na „více než 760 koní“.
Elektromotor poháněný lithium-iontovými akumulátory vyprodukuje 100 koní a 270 newtonmetrů a bude integrovaný do systému vektorování točivého momentu. Šéf Ferrari Amedeo Felisa prozradil, že Hy-KERS „je schopen zkrátit čas potřebný k akceleraci z 0 na 200 km/h o deset procent“, a přestože F70 nebude moci jezdit čistě na elektřinu, „sníží emise oxidu uhličitého o čtyřicet procent ve srovnání se stejným vozem bez hybridní technologie“. Pochopitelně ty papírové.
Při prezentaci monokoku v Paříži nám bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne řekl, že je o dvacet procent lehčí a zároveň o sedmadvacet procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Dveře novinky budou zavěšené podobným způsobem jako u předchůdce - něco mezi SLS AMG a Lamborghini, připomínající částečně rozevřená motýlí křídla.
Sedadlo řidiče každého vozu bude stavěné na zakázku majitele, což může docela zkomplikovat pozdější prodej novým vlastníkům s jinou fyziognomií. Za volantem obloženým tlačítky ve stylu F1 a posledních sériových Ferrari se bude sedět relativně vzpřímeně, nicméně kvůli minimální výšce auta a aerodynamice přídě budou nohy řidiče hodně vysoko, takže pozice bude připomínat závodní stroje. Příjemnější polohu však bude možné ve voze najít díky stavitelnému sloupku řízení i celé pedálové skupině.
Motor V12 našel své místo uprostřed a bude sedět výrazně před osou zadní nápravy a kousek pod ní, což pomohlo dále snížit celkové těžiště. Přídavné akumulátory pro elektromotor budou ze stejného důvodu uložené v prostoru za posádkou.
Pochopitelně i většinu tohoto výčtu, především pak některá konkrétní čísla, bude nutné brát bez záruky, čekání na nové Enzo však už dlouho asi nepotrvá. Také Autocar potvrzuje, že prezentace proběhne hned zjara, nejpravděpodobněji už na ženevském autosalonu.
Vzhled vozu je pořád velkou neznámou, přibližná silueta a proporce by mohly být z prototypů víceméně jasné, detaily jsou ale tím, co rozhodne
Zdroj: Autocar, Firm Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva