Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše
31.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na odhalení vzhledu stále čekáme, v technických detailech a dynamických ambicích nástupce Ferrari Enzo ale už máme prakticky jasno.
Nedá se říci, že by nové informace přinášely nějaké závratné novinky, neboť Ferrari nás kusými specifikacemi vozu, který interně nazývá F150, „krmí” již nějaký ten pátek. Jestli se bude jmenovat F70, nebo v Maranellu znovu sáhnou po jmenném názvu, můžeme zatím jen spekulovat a podobné je to se vzhledem - více než upravené oficiální ilustrace vám stále ukázat nemůžeme. Z hlediska technických specifikací ale už víme kde co.
Vůz, který má být jediným skutečným konkurentem pro McLaren P1 se totiž oficiálně částečně představil již v prosinci a co nezaznělo tehdy, padlo později v rozhovoru se šéfem Ferrari. V tomto příběhu můžeme nyní pokročit o kapitolu dále, neboť automobilka uspořádala jednu z vícero prezentací pro vybrané zákazníky a její účastníci o tom, co slyšeli, nechtěli mlčet.
Že se taková prezentace opravdu odehrála dokládá i přiložený snímek, zajímavější jsou ale informace, které na ní zazněly. Pokud máme shrnout to nejdůležitější, co zaznělo přímo či zprostředkovaně na internetových fórech, pak vůz:
- bude vyroben v 499 exemplářích,
- bude k mání jen ve třech barvách (na rudou lze sázet s jistotou, další si můžete tipnout),
- přijde na 1,2 milionu Eur (přes 30 milionů Kč),
- motor 6,3 V12 nabídne výkon až 800 koní v 9 200 ot./min,
- elektromotor přidá dočasně dalších 150 koní,
- maximální točivý moment soustavy bude k dispozici od 1 000 ot./min (díky elektromotoru, pochopitelně),
- váží 1 270 kilogramů, hybridní část ukáže na váze 150 kg,
- dostane aktivní zadní přítlačné křídlo i difuzor,
- zrychlí na stovku za 3 a na dvoustovku za 7 sekund,
- maximální rychlost činí 370 km/h,
- deceleruje z 200 km/h na 0 během 115 metrů,
- chce pokořit Nordschleife v čase pod 7 minut, na Fioranu si s ním Ferando Alonso připsal čas 1:20,
- interiér bude ušitý na míru konkrétního zákazníka, s pevnými sedadly, ale nastavitelným volantem a pedály,
- má celou šaší vyrobenou z uhlíkových vláken, spodek je kompletně zakrytován kevlarem.
Jak vidíte, známo je opravdu mnohé a nejde jen o technické detaily. Informace o ceně již padla, vůz by měl být světu oficiálně předveden na autosalonu v Ženevě a první zákazníci se jej dočkají ještě letos v prosinci.
Jak bude F150, F70, Enzo II nebo zkrátka nový supersport Ferrari fungovat, uvidíme až časem, nejlépe zřejmě z oficiálních časů na okruzích. Severní smyčku německého Nürburgringu zatím žádný silniční vůz v čase pod sedm minut nezdolal a pokud Ferrari nepředběhne již zmíněný McLaren, mohlo by nové Ferrari být tím prvním...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.

Přímo na prezentaci se pochopitelně fotit nesmělo, fyzické důkazy o tom, že se odehrála, ale přesto existují
Jak bude nové Ferrari vypadat můžeme zatím jen hádat. Nejblíže realitě budou zřejmě tyto upravené oficiální upoutávky
Kdybyste snad ony „teasery” chtěli shlédnout bez úprav...
Zdroje: Ferrari Chat, Teamspeed
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 9 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 11 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva