Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F60 America: výroční specialitkou je skalpovaná F12, stojí přes 50 milionů
10.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový roadster slaví 60leté působení značky za oceánem. Kromě střechy dostal pozměněný vzhled či interiér.
Veškeré zmínky o Ferrari v poslední době měly jednoho společného jmenovatele, a sice ne zrovna dobrovolnou rezignaci Lucy di Montezemola. V jedné ze zpráv jsme zmínili i poslední exkluzivní model, jakého by se někdejší asistent Enza Ferrari měl před svým odchodem dočkat. Tak nějak jsme přitom čekali, že daný kousek uvidíme v Paříži, nakonec však byl virtuálně odhalen až dnes.
Pokud ovšem začínáte shánět kupce na svou ledvinu, rovnou vás zarazíme. Nikoliv z toho důvodu, že by za váš orgán asi málokdo dal 1,56 milionu liber (cca 51,5 mil. Kč), kolik Ferrari F60 America stojí, ale hlavně s ohledem na omezenou dostupnost. Vůz bude totiž dle názvu zaměřen na americkou klientelu a co víc, dorazit má pouze v 10 exemplářích. Všechny přitom již byly zamluveny.
V tomto směru tak můžeme jen souhlasit s poněkud trpkými slovy šéfa Fiatu Sergia Marchionneho, že by rád viděl dostupnější i limitované modely, nejen standardní produkci značky z Maranella. Jelikož navíc tento dvaašedesátiletý Italo-kanaďan za tři dny přebírá nadvládu i nad Ferrari, dají se asi do budoucna očekávat o poznání početnější limitované edice. Tomu ale nebudeme předcházet.
Místo spekulací se tak zaměříme na samotný model F60 America, který stojí na základech kupé F12 Berlinetta. Oproti zakázkovému exempláři F12 TRS však bylo užito trochu jiných plastů za sedadly, odlišné jsou pak i ochranné oblouky. V tomto případě jsou daleko více prominentní, přičemž jejich přední část je čalouněna kůží. Na zbytek pak byla použita karbonová vlákna.
Mimo tuto modifikaci se America pyšní také odlišnými nárazníky, blatníky i dveřmi. Přepracována pak byla rovněž kapota motoru, samotný 6,3litrový dvanáctiválcový agregát však v rámci konverze zůstal beze změn. Nadále tedy produkuje 740 koní a 690 Nm, které sedmistupňový automat přenáší na zadní kola. Zachováno pak zůstalo i zrychlení z klidu na stovku za 3,1 sekundy.
O nejvyšší rychlosti se již značka nezmiňuje, tedy alespoň při jízdě s větrem ve vlasech. Pokud ovšem nad kabinou rozprostřete nouzové plátno, můžete cestovat maximálně 120kilometrovým tempem. Dá se proto očekávat, že všech deset exemplářů skončí buď v klimatizované garáži, nebo v Kalifornii, kde slunce střídá déšť jen velmi zřídka.
Zmínit musíme ještě změny v interiéru, kde prostor pro řidiče je vyveden v černé kůži a pro spolujezdce v červené. Tato skutečnost odkazuje na historické modely Ferrari, stejně jako samotná limitovaná edice. Ta totiž vznikla u příležitosti 60letého působení značky v USA. Počet kusů pak odkazuje na Ferrari 275 GTS4 NART Spider z roku 1967.
Tím nám ale tisková zpráva končí, doplnit již můžeme pouze zmínku o slavnostním odhalení modelu, které je naplánováno na zítřek během slavnostní večeře pořádané v městské radnici v Beverly Hills.
Ferrari F60 America vzniklo na základech kupé F12. K dispozici je jen 10 kusů, všechny přitom již mají svého amerického majitele
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 4 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 7 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva