Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F12tdf: ostrá F12 je venku, má 780 k z atmosférické V12
13.10.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
F12tdf připomíná Tour de France, o cyklistiku tu ale nejde. Za tento stroj šlape vyladěný V12 starající se pouze o 1 415 kg „živé váhy”.
Když se řekne Tour de France, většině lidí se vybaví nejslavnější cyklistický závod na světě. Ovšem v 50. a 60. letech se jezdily také závody automobilů, zvané Tour de France, a Ferrari jim dominovalo s vozy 250 GT Berlinetta. Právě tohle spojení dalo vzniknout nové limitované edici Ferrari F12berlinetta, nazvané F12tdf.
Právě tím je žlutý vůz na fotkách. Kde v marketingovém oddělení vzali tahle tři písmena, každému jistě dojde. Ovšem marketing není to jediné, co za tímhle autem stojí; napilno měli také motoráři, kteří z šestilitrového atmosférického dvanáctiválce F140 FC dostali trochu výkonu navíc; samozřejmě stále bez použití přeplňování.
Přibylo 40 koní a 15 Nm, takže motor nabídne 780 koní v 8 500 otáčkách a 705 Nm v 6 750 ot/min. To znamená, že se zlepšilo i zrychlení na stovku, konkrétně o dvě desetinky na 2,9 vteřiny, a maximálka je „přes 340 km/h”, jak uvádí Ferrari. A asi to bude hodně přes 340, s ohledem na výkon vozu. A ovšem, rychlosti jistě pomohlo také širší použití karbonu, oholení interiéru a nahrazení kůže alcantarou, mimo jiné, což znamenalo snížení hmotnosti. Se správnými příplatky, dále vůz odlehčujícími, je prý suchá váha 1 415 kg.
Nové jsou také brzdy, najdeme tu jednodílné třmeny z LaFerrari a samozřejmě karbonové kotouče, které vůz zastaví ze 100 km/h na pouhých 30,5 metrech a ze 200 km/h údajně na 121 metrech. Také standardní převodovku nahradila její nová verze, která má kratší převody a řadí rychleji. Stále to je samozřejmě dvouspojka, očekávat tu manuál by bylo bláhové.
Podstatnou novinkou je také systém Virtual Short Wheelbase. Ten natáčí zadní kola a zajišťuje stabilitu ve vysokých rychlostech, kdy odstraňuje přirozenou tendenci k přetáčivosti, kterou se vyznačuje standardní F12berlinetta. Naopak v nízkých rychlostech dopřává F12 více agility. Vůz tak má být ve výsledku „extrémně agilní a silný”, jak říká Ferrari, ale také ho mají zvládnout „méně expertní řidiči”. Kolo na Fioranu trvá F12tdf méně než 1 minutu a 21 vteřin, ale určitě ne s „méně expertním” pilotem.
A konečně, bodykit, který je podřízen funkci spíš než designu a je to na něm trochu vidět. Je tu nový přední nárazník, delší a větší zadní spoiler, větší otvory po stranách čelního skla k směrování vzduchu kolem boků auta a nové otvory k odvětrávání podběhů. Výsledkem je o 30 % lepší přítlak oproti F12berlinettě a dvojnásobná aerodynamická efektivita.
Máte-li o tento stroj zájem, doporučujeme rychle sáhnout po telefonu, protože vznikne jen 799 kusů a nepočítejte s tím, že by v Maranellu zapomněli přestat vyrábět jako u F40. Cena není známa, ale i tak se dá očekávat velký zájem ze strany sběratelů.













Ferrari F12tdf neskrývá, že je rychlejší než F12berlinetta... a skoro cokoliv jiného na světě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva