Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California T Handling Speciale chce být více „go” a méně „show”
23.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
California T je nejen nejdostupnější ale také řidičsky nejméně zajímavé Ferrari současnosti. Provedení HS to má změnit.
Ferrari California T se pro maranellskou automobilku stalo do značné míry přelomovým modelem. Už téměř před dvěma léty jako první přepřáhlo na přeplňovaný motor, kterým jsou od té doby vybavovány další novinky značky. Pravda, zatím ne všechny, s ohledem na oficiální verzi jinak v lecčems kruté reality přeplňovaných motorů v autech tohoto typu ale nemůžeme čekat nic jiného, než příchod dalších a dalších Ferrari s nuceným plněním.
Připusťme však, že u modelu California tato změna vadila nejméně. Už dříve to byl trochu salónní typ a ačkoli by bylo mylné označit jeho jízdní projev za nezajímavý či nezáživný, roli řidičského auta u vzpínajícího se koníka jistě lépe zastávají jiné stroje. California si tak udržela statut jakéhosi stylového superturisma, který 560koňový turbomotor jen podrthl. Nyní ale automobilka hlásí, že se s tímto modelem chce vydat i do pro něj dosud neprobádaných vod.
Nemyslíme nyní království ohňů, ale spíše říši řidičských fantazií. Do té má Californii pomoci paket změn nazvaný Handling Speciale a jeho podstatu naznačuje už název. Auto s ní má být prostě... více Ferrari a mění tak nastavení podvozku, převodovky i výfuku, aby lépe uspokojovalo ty, jež od Californie očekávají více zábavy za volantem.
Abychom byli konkrétní, vůz dostal o 16 resp. 19 procent tužší pružiny vpředu a vzadu. Chování adaptivních tlumičů tomu bylo přizpůsobeno, a to prý tak, aby se vůz choval agilněji a přitom nepozbyl mnoho ze svého relativně komfortního projevu. Při přepnutí do jízdního režimu Sport se ale vůz má odvděčit ostrostí, kterou dosud nebylo možné u Californie poznat. A to i díky novému nastavení stabilizačního systému F1-Trac (sic).
Další změnou je rychlejší řazení dvouspojkové automatické převodovky, s níž prý ruku v ruce kráčí přepracované výfukové potrubí. Vůz se díky tomu má projevovat sytějším zvukem, který podtrhne zážitek z preciznějšího řazení oběma směry. My bychom tedy více uvítali zážitek z precizního ručního řazení, takový ale Ferrari už chvíli nenabízí.
Sumarizaci změn můžeme zakončit u vnějšího vzhledu, který též nezůstal standardní. Novinky jsou ale drobné - maska chladiče a zadní difuzor v matné šedi či černé koncovky výfuků nejsou tím, čeho byste si všimli na první pohled, zvláště když kabina zůstala nedotčena.
Jak asi tušíte, Ferrari California T Handling Speciale je míněna jako novinka nadcházejícího autosalonu v Ženevě, kde si ji budeme moci prohlédnout naživo. Do té doby se jistě dozvíme i další detaily - zatím není znám vliv provedených změn na dynamiku v jakémkoli smyslu těchto slov nebo ceny. A ostatně ony pouhé dvě zveřejněné fotografie hlad obdivovatelů maranellských děl zřejmě neutiší...
California T Handling Speciale má být řidičsky dosud nejpodmanivější verzí nejdostupnějšího Ferrari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 2 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:01 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch