Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California T Handling Speciale chce být více „go” a méně „show”
23.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
California T je nejen nejdostupnější ale také řidičsky nejméně zajímavé Ferrari současnosti. Provedení HS to má změnit.
Ferrari California T se pro maranellskou automobilku stalo do značné míry přelomovým modelem. Už téměř před dvěma léty jako první přepřáhlo na přeplňovaný motor, kterým jsou od té doby vybavovány další novinky značky. Pravda, zatím ne všechny, s ohledem na oficiální verzi jinak v lecčems kruté reality přeplňovaných motorů v autech tohoto typu ale nemůžeme čekat nic jiného, než příchod dalších a dalších Ferrari s nuceným plněním.
Připusťme však, že u modelu California tato změna vadila nejméně. Už dříve to byl trochu salónní typ a ačkoli by bylo mylné označit jeho jízdní projev za nezajímavý či nezáživný, roli řidičského auta u vzpínajícího se koníka jistě lépe zastávají jiné stroje. California si tak udržela statut jakéhosi stylového superturisma, který 560koňový turbomotor jen podrthl. Nyní ale automobilka hlásí, že se s tímto modelem chce vydat i do pro něj dosud neprobádaných vod.
Nemyslíme nyní království ohňů, ale spíše říši řidičských fantazií. Do té má Californii pomoci paket změn nazvaný Handling Speciale a jeho podstatu naznačuje už název. Auto s ní má být prostě... více Ferrari a mění tak nastavení podvozku, převodovky i výfuku, aby lépe uspokojovalo ty, jež od Californie očekávají více zábavy za volantem.
Abychom byli konkrétní, vůz dostal o 16 resp. 19 procent tužší pružiny vpředu a vzadu. Chování adaptivních tlumičů tomu bylo přizpůsobeno, a to prý tak, aby se vůz choval agilněji a přitom nepozbyl mnoho ze svého relativně komfortního projevu. Při přepnutí do jízdního režimu Sport se ale vůz má odvděčit ostrostí, kterou dosud nebylo možné u Californie poznat. A to i díky novému nastavení stabilizačního systému F1-Trac (sic).
Další změnou je rychlejší řazení dvouspojkové automatické převodovky, s níž prý ruku v ruce kráčí přepracované výfukové potrubí. Vůz se díky tomu má projevovat sytějším zvukem, který podtrhne zážitek z preciznějšího řazení oběma směry. My bychom tedy více uvítali zážitek z precizního ručního řazení, takový ale Ferrari už chvíli nenabízí.
Sumarizaci změn můžeme zakončit u vnějšího vzhledu, který též nezůstal standardní. Novinky jsou ale drobné - maska chladiče a zadní difuzor v matné šedi či černé koncovky výfuků nejsou tím, čeho byste si všimli na první pohled, zvláště když kabina zůstala nedotčena.
Jak asi tušíte, Ferrari California T Handling Speciale je míněna jako novinka nadcházejícího autosalonu v Ženevě, kde si ji budeme moci prohlédnout naživo. Do té doby se jistě dozvíme i další detaily - zatím není znám vliv provedených změn na dynamiku v jakémkoli smyslu těchto slov nebo ceny. A ostatně ony pouhé dvě zveřejněné fotografie hlad obdivovatelů maranellských děl zřejmě neutiší...


California T Handling Speciale má být řidičsky dosud nejpodmanivější verzí nejdostupnějšího Ferrari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB