Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California T 2014 je venku, 560 turbokoní zvládne stovku za 3,6 sekundy
12.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Přítomnost turba zvýšila točivý moment o 49 procent. Spotřeba italské novinky naopak poklesla, alespoň na papíře.
Tak nakonec jsme nemuseli čekat hodiny, ale jen pár desítek minut. Krátce po úniku první fotografie totiž italská automobilka oficiálně odhalila svou novinku pro letošní rok, Ferrari California T. Jak je přitom již delší dobu známo, oproti předchozímu provedení máme změny očekávat především pod kapotou. Původní 4,3litrový atmosférický osmiválec totiž nahradil 3,8litrový motor V8 twin-turbo, který dostal do vínku o 49 procent vyšší točivý moment, než jakým disponoval předchůdce. Namísto 500 tak máte nově k dispozici 755 Newtonmetrů a z nich pramenící vyšší výkon v nízkých a středních otáčkách. A mimochodem, jde o nejvyšší hodnotu v kategorii aut, do níž lze Californii zařadit.
Nedošlo ale jen k nárůstu výkonu v nižších sférách, zvýšila se i jeho maximální hodnota - o 70 koní. Nově tak na zadní nápravu míří 560 koní, díky čemuž se sprint z klidu na stovku odehraje za pouhých 3,6 sekundy, o dvě desetiny rychleji než u předchozí verze. Mimo to ovšem také o 15 procent poklesla paírováspotřeba na 10,5 l/100 km, což u vozu s délkou 4 570 mm, šířkou 1 910 mm, výškou 1 322 mm a hmotností 1 625 kilogramů není špatná hodnota, i když reálná žíznivost bude jistě vyšší.
Jen těmito výsledky se ovšem Ferrari nechlubí. Podle tiskové zprávy totiž technici z Maranella na pohonné jednotce patřičně zapracovali, aby odstranili jakoukoliv prodlevu po sešlápnutí na plynový pedál. Dvoukomorová turbodmychadla se tak vyznačují velmi nízkou setrvačností, přičemž nechybí ani variabilní management. Dále pak Ferrari sáhlo po novém zapouzdření dmychadel a ploché hřídeli.
Opomenut samozřejmě nebyl ani třídílný výfukový systém, jehož tón je s narůstající rychlostí čím dál tím více jadrnější. Podle Ferrari jde přitom o prvenství v rámci přeplňovaných motorů, přičemž jasně patrná má být jak fáze sací (zřejmě pištění turb), tak i výfuková. Bohužel, na prvním videu nic z toho zaznamenáno není - očividně si tak musíme počkat na další promosnímek.
Na výčet dalších technických parametrů ovšem čekat nemusíte, neboť tisková zpráva dále zmiňuje nové pružiny a poslední generaci adaptivních tlumičů Magnaride (prý fungují rychleji o 50 procent). Ty přitom v souladu se senzory pohybu karoserie zabraňují náklonům a zlepšují komfort i ovladatelnost. S tím ostatně souvisí i poslední generace trakční kontroly F1-Trac.
Díky novým kompozitním materiálům pak byly vylepšeny i kotouče a destičky karbon-keramických brzd CCM3. Ty pak spolupracují s prémiovou stabilizací ESP 8.0, díky které vůz dokáže ze stovky zastavit na pouhých 34 metrech. To je ovšem v rámci mechaniky vše a my se můžeme přesunout k designu, který byl inspirován jak většími sourozenci, tak modelem 250 Testa Rossa.
Tento vliv je patrný hlavně v přední části, kde se objevuje mnohem agresivnější nárazník. Kapotu motoru pak namísto jedné boule zdobí dva ventilační otvory, zatímco prolisy za předními koly jsou mnohem hlubší. Přepracován byl pak také zadní difuzor, v rámci barev karoserie ovšem bude možné zpočátku sáhnout jen předchozích po odstínech Rosso California a Blu California.
Kabinu nového Ferrari pro změnu zdobí semi-anilinová kůže Poltrona Frau, se kterou dorazil také nový ukazatel tlaku turbodmychadel TPE (Turbo Performance Engineer) zasazený mezi středové výdechy klimatizace. Pod ním pak najdeme vylepšený multimediální systém, jehož součástí je 6,5palcový dotykový displej.
O zahájení prodeje Ferrari nemluví, s ohledem na existenci speciální webové stránky nabízející kontakt na dealery by k němu ale mohlo dojít záhy po veřejné premiéře. Ta je naplánována na březnový autosalon v Ženevě, kde California mimo jiné dokáže, že střecha zmizí za zadními sedadly během 14 sekund.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.












Oturbená California po ženevské premiéře
Nové Ferrari California T zvládne akcelerovat z klidu na stovku za pouhých 3,6 sekundy. A to díky přeplňovanému motoru o výkonu 560 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 8 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 5 hodinamiHonda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
před 7 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 8 hodinamiJezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
před 10 hodinamiAutomobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva