Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou

Během dvou let dorazí nová California, která přejde na přeplňování. Pohonnou jednotku bude mít stejnou s vrcholnou verzí Maserati Quattroporte.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou

3.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Během dvou let dorazí nová California, která přejde na přeplňování. Pohonnou jednotku bude mít stejnou s vrcholnou verzí Maserati Quattroporte.

Stroje italské stáje Ferrari momentálně roztáčejí svá zadní kolečka výlučně atmosférickými pohonnými jednotkami, už letos ale dorazí první hybrid v podobě nástupce supersportu Enzo a o rok později se maranellská automobilka vrátí zpátky k přeplňování. Zda se turbodmychadla postupně objeví ve všech nově příchozích vozech, to momentálně nevíme, jako první ale přejde na nucené plnění nová California, chystaná pro modelový rok 2014 nebo 2015.

Současné kupé-kabrio je poháněné atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 4,3 litru o výkonu 490 koní při 7 750 ot./min, stovku zdolá za 3,8 sekundy, jezdí nejvyšší rychlostí 312 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 13,1 litru na sto kilometrů. Jinak řečeno, každá California vykazuje spotřebu paliva resp. emise CO2 zatížené pokutou v přepočtu téměř 400 tisíc korun (299 g/km), které se započítávají do celkového průměru značky.

Přestože jsou zákazníci Ferrari na vysoké pořizovací náklady asi zvyklí, majitelé těchto aut jsou za nadlimitní produkci oxidu uhličitého navíc trestáni a pokutování také na úrovni jednotlivých evropských států a není proto překvapivé, že byla také Scuderia donucena přizpůsobit se od reality odtrženému normovanému testu spotřeby.

Po představení nové vlajkové lodi Maserati je prakticky jisté, jaká pohonná jednotka se pod kapotou budoucí Californie objeví. Přestože její objem se nemusí shodovat s tím v limuzíně Quattroporte (3,8 l), podle britského Autocaru by se mělo jednat agregát stejné série vybavený dvojicí turbodmychadel poháněných výfukovými plyny.

Přestože se nový osmiválec objevil nejdříve v Maserati, Ferrari trvá na tom, že se jedná o produkt jeho vývojového oddělení, který se vyrábí v Maranellu na nové lince postavené za v přepočtu jeden a čtvrt miliardy korun. Firma již dříve potvrdila, že pracuje také na zmenšeném šestiválci, který se dostane do zatím neznámého modelu Ferrari a sedanů Maserati.

Výkony nové Californie známé nejsou, zcela jistě ale překonají 490 koní současného modelu, což by ale neměl být problém i vzhledem k tomu, že Quattroporte 3,8 V8 disponuje 530 koňmi. Na Ferrari tak už jen zůstane zařídit, aby osmiválec odevzdával svou sílu stejně dramatickým způsobem, na jaký jsou majitelé těchto aut zvyklí.

Tip: Pokud se chcete podívat na další špionážní snímky zakamuflovaného prototypu Ferrari California 2014-2015 prohlédněte si galerii na webu Autocaru.


Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou - 1 - Maserati Quattroporte 2013 oficialni 01Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou - 2 - Maserati Quattroporte 2013 oficialni 02Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou - 3 - Maserati Quattroporte 2013 oficialni 03Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou - 4 - Maserati Quattroporte 2013 oficialni 04Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou - 5 - Maserati Quattroporte 2013 oficialni 06
Objem motoru v Californii může být jiný, nová V8 s dvojicí turbodmychadel však bude mít stejný základ jako ta v Quattroporte

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.