Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou
3.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Během dvou let dorazí nová California, která přejde na přeplňování. Pohonnou jednotku bude mít stejnou s vrcholnou verzí Maserati Quattroporte.
Stroje italské stáje Ferrari momentálně roztáčejí svá zadní kolečka výlučně atmosférickými pohonnými jednotkami, už letos ale dorazí první hybrid v podobě nástupce supersportu Enzo a o rok později se maranellská automobilka vrátí zpátky k přeplňování. Zda se turbodmychadla postupně objeví ve všech nově příchozích vozech, to momentálně nevíme, jako první ale přejde na nucené plnění nová California, chystaná pro modelový rok 2014 nebo 2015.
Současné kupé-kabrio je poháněné atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 4,3 litru o výkonu 490 koní při 7 750 ot./min, stovku zdolá za 3,8 sekundy, jezdí nejvyšší rychlostí 312 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 13,1 litru na sto kilometrů. Jinak řečeno, každá California vykazuje spotřebu paliva resp. emise CO2 zatížené pokutou v přepočtu téměř 400 tisíc korun (299 g/km), které se započítávají do celkového průměru značky.
Přestože jsou zákazníci Ferrari na vysoké pořizovací náklady asi zvyklí, majitelé těchto aut jsou za nadlimitní produkci oxidu uhličitého navíc trestáni a pokutování také na úrovni jednotlivých evropských států a není proto překvapivé, že byla také Scuderia donucena přizpůsobit se od reality odtrženému normovanému testu spotřeby.
Po představení nové vlajkové lodi Maserati je prakticky jisté, jaká pohonná jednotka se pod kapotou budoucí Californie objeví. Přestože její objem se nemusí shodovat s tím v limuzíně Quattroporte (3,8 l), podle britského Autocaru by se mělo jednat agregát stejné série vybavený dvojicí turbodmychadel poháněných výfukovými plyny.
Přestože se nový osmiválec objevil nejdříve v Maserati, Ferrari trvá na tom, že se jedná o produkt jeho vývojového oddělení, který se vyrábí v Maranellu na nové lince postavené za v přepočtu jeden a čtvrt miliardy korun. Firma již dříve potvrdila, že pracuje také na zmenšeném šestiválci, který se dostane do zatím neznámého modelu Ferrari a sedanů Maserati.
Výkony nové Californie známé nejsou, zcela jistě ale překonají 490 koní současného modelu, což by ale neměl být problém i vzhledem k tomu, že Quattroporte 3,8 V8 disponuje 530 koňmi. Na Ferrari tak už jen zůstane zařídit, aby osmiválec odevzdával svou sílu stejně dramatickým způsobem, na jaký jsou majitelé těchto aut zvyklí.
Tip: Pokud se chcete podívat na další špionážní snímky zakamuflovaného prototypu Ferrari California 2014-2015 prohlédněte si galerii na webu Autocaru.





Objem motoru v Californii může být jiný, nová V8 s dvojicí turbodmychadel však bude mít stejný základ jako ta v Quattroporte
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 2 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 3 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 5 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 6 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva